הנקראות ביותר
מניות שצוללות

טלקאר, יבואנית קיה, צפויה להתחיל לייבא מסחריות סיניות לישראל

מדובר במסחריות קלות מבית חברה-הבת DFSK של דונפנג הסינית, אחת היצרניות הגדולות במדינה

DFSK, חברת הבת של דונפנג, מותג סיני לרכבים מסחריים קלים / צילום: יחצ
DFSK, חברת הבת של דונפנג, מותג סיני לרכבים מסחריים קלים / צילום: יחצ

חברת טלקאר, יבואנית קיה, בבעלות רמי ויעל אונגר, קיבלה החודש ממשרד התחבורה אישור לייבא לישראל מותג חדש של מסחריות מתוצרת סין. ל"גלובס" נודע כי המותג הוא DFSK שנשלט למעשה על ידי תאגיד דונפנג הסיני, אחד משלושת יצרני הרכב הגדולים בסין. המותג הוקם בעשור הקודם בשותפות עם קונצרן SOKON הסיני והוא מייצר מסחריות עירוניות קלות בתצורה סגורה לנוסעים ו/או מטען או בתצורה של מיני-משאיות.

החברה פרסמה באירופה לפני מספר חודשים כי היא משווקת כלי רכב מסחריים בתצורת יורו-6 העדכניות. בחו"ל כלי הרכב משווקים עם מנוע 1.5 ליטר בנזין בנפח 1.4 ליטר ותיבה ידנית. עדיין לא ברור אילו דגמים ישווקו בארץ ב-2019 אולם ההערכה היא, שהם יציעו מחיר אגרסיבי, בטריטוריה של רכבי סופר-מיני פרטיים בפחות מ-100 אלף שקל.

מקור בענף העריך כי החשיבות העיקרית של הזיכיון הוא בפוטנציאל ליבוא עתידי של מותגים אחרים של דונפנג, שעד כה לא ייצאה כלי רכב רשמית למערב. SOKON עצמה היא גם החברה האם של מיזם אמריקאי-סיני לייצור כלי רכב חשמליים יוקרתיים, שגייסה בין השאר את אחד המייסדים השותפים של טסלה. בחברת טלקאר סירבו להגיב על הידיעה.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות