הנקראות ביותר

כשהצמיג שלנו יהיה מבוטח נגד פנצ'ר

דוח פינטק - פודקאסט הפיננסים של גלובס וד"ר אושי שהם-קראוס • היום בדוח - חזון מרתק לעתיד הביטוח, שיהיה שונה מכל מה שהכרנו • האזינו

צמיג / שאטרסטוק
צמיג / שאטרסטוק

על ביטוח נסתר

בואו נדמיין עולם שבו הביטוח מוחבא מאתנו.

הוא נמצא, הוא מתנהל, הוא מגן, והוא מפצה,

אבל הוא בלתי נראה לגמרי.

למה אני מתכוון?

בואו נדמיין. זה לא מאוד רחוק.

אני צועד בתוך השרוול לקראת הכניסה למטוס ואני מבוטח ביטוח חו"ל.

אני נכנס למונית האוטונומית ואני מבוטח מפני תאונת דרכים.

המונית עצמה, ברגע שיצאה לדרך מבוטחת גם היא.

אופן ביטוחי עתידי כזה נקרא ביטוח מוטמע

כל מערך הביטוח הופך לחלק ממוצר הצריכה או מהשירות הנצרך.

הביטוח אינו עוד מוצר כשלעצמו.

איך זה מתרחש?

כמו חלק גדול מעתיד הביטוח, ובכלל עולם הפיננסים העתידיים, אנחנו מדברים על שתי טכנולוגיות משמעותיות ומשנות עולם.

האחת:

האינטרנט של הדברים, כלומר, החיבוריות של מיליארדי סנסורים אחד לשני ולרשת האינטרנט.

והשני: בינה מלאכותית.

ואז, כשאני צועד אל עבר דלת המטוס, מתחת לפני השטח פועלות אפליקציות באחד המחשבים הפעילים שלי (בטלפון או במכשיר אחר), אפליקציות שמכירות את כרטיס הטיסה שרכשתי, שמזהות את הטיסה, שמכירות את אורך הטיסה, את חברת התעופה ואפילו את הסטטיסטיקה של האיחורים, תקלות ותאונות שלה, והאפליקציה הזו קונה לי באופן אוטומטי את הביטוח הטוב ביותר והמתאים ביותר לטיסה.

אם נלך עוד חצי צעד קדימה, נוכל לדמיין שכרטיס הטיסה עצמו כולל פונקציית איתור ביטוח מתאים.

והמכונית שלי?

כנוסע, המכונית עצמה מאתרת לי ביטוח תאונות אישיות וצד ג' בזמן שאני נכנס אליה. ביטוח מדויק המתאים לתנאי הדרך, משך הנסיעה ואפילו מזג האוויר שמגביר את הסיכון לתאונה.

אבל גם לצד המכאני צריך לדאוג, וחלקי המכונית, המחוברים לרשת מחפשים לעצמם את הביטוח הטוב ביותר.

לאופן הביטוח הזה כבר יש שם InsOT ביטוח הדברים.

הזוי?

כן, אבל גם לא.

גישושים ראשונים כבר יש.

חברה בשם Trov מאפשרת ביטוח אד הוק, על פי דרישה לחפצים אלקטרוניים שלך.

יצאת עם המצלמה היקרה לטיול, הפעל מתג דיגיטלי באפליקציה של טרוב, והמצלמה מבוטחת. הגעת הביתה אחרי עשרים דקות, אתה מכבה את המתג, ומשלם לטרוב על הזמן המדויק. ממש Pay as you walk. זה עדיין מתווך, זה עדיין ידני, אבל זו רק התחלה....

גם בחזית האינטרנט של הדברים פועלות במרץ חברות.

Willis Towers Watson, חברת הביטוח והייעוץ, חברה ל Roost,, חברה שמפתחת לבית החכם, וביחד הן מקימות פיילוט גדול שמטרתו לבדוק את איכותם של נתוני חיישנים בבית החכם, ואת השימושיות שלהם למטרות ביטוח.

מה זה אומר?

לפי החזון שאני מציג היום, ביטוח הופך יותר ויותר לשירות, ולא למוצר.

הוא כבר לא אובייקט שנרכש, אלא רכיב שמוטמע במכשיר, בחפץ או בשירות.

המגמה הזו מכונה ביטוח כ-שירות - Insurance as a Service.

וזה אומר ששיווק הביטוח הופך לדבר שונה: הוא הופך לחלק ממערך מתוכנת - דיגיטלי ונעלם מהפרונט של החברה.

וזה אומר, שיישוב התביעות הופך לדבר אחר לגמרי; יש יותר ויותר מקום לביטוח פרמטרי, שככל הנראה מתאים יותר למערכת שאני מציג.

וזה אומר גם שהגורם המבטח עשוי להשתנות.

באופן תאורטי, אין סיבה שיצרן הרכב לא יטמיע את הביטוח בעצמו ברכב המיוצר שלו, או, לכל, הפחות, יבחר בעצמו את האפליקציה המבטחת.

נמשיך בדוחות הבאים

ד"ר אושי שהם קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמנהל עסקים במכללה למנהל. מרצה ויועץ בתחומי ה -Fintech ,Wealthtech ,Insurtech.

מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית . ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.

המוזיקה בפרק מאת Kevin Macleod

 

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988