גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

175 אלף דולר עבור שניית שידור: אלה הפרסומות הכי שוות מהסופרבול השנה

מאות מיליוני אמריקאים יתיישבו הלילה מול מסכי הטלוויזיה כדי לצפות בסופרבול, וחשוב לא פחות, בפרסומות שמלוות אותו ● משבצת של 30 שניות שידור עולה השנה מעל ל-5 מיליון דולר, אך זה לא מרתיע את המותגים המובילים בעולם, שנחושים לזכות לא רק בכיס שלנו אלא לכבוש גם את הלב

 קארי בראדשו ו-The dude בפרסומת של סטלה ארטואה  / צילום: אתר החברה
קארי בראדשו ו-The dude בפרסומת של סטלה ארטואה / צילום: אתר החברה

הסופרבול, שיתקיים הלילה, הוא לא רק אירוע הספורט הגדול ביותר בארה"ב, אלא גם אחד מאירועי השיא של שוק הפרסום.

בשנה שעברה צפו במשחק, ששודר ברשת NBC, כ-103.4 מיליון אמריקאים, לפי נתוני "Statista". המשמעות של קהל צופים גדול כל-כך היא הרבה לקוחות אפשריים למוצרים שרוצים למכור, כך שמדי שנה המפרסמים עובדים קשה מאוד כדי להפיק פרסומות שישארו בתודעה גם שבועות אחרי. ובהתאם, משבצת השידור הנכספת הזו עולה הרבה מאוד כסף. לפי CNBC, עלות של 30 שניות שידור תעמוד השנה על כ-5.25 מיליון דולר - 175 אלף דולר לשנייה. במהלך המשחקים הרגילים של ליגת הפוטבול (NFL), משבצת שידור לפרסומות באורך 30 שניות עולות 625 אלף דולר בלבד. סך עלות הפרסום ב-NBC בשנה שעברה הגיע ל-482 מיליון דולר. השנה ישודר המשחק ברשת CBS.

וגם: כל המספרים, כל ההערכות וכל המרוויחים של הסופרבול

אלה הן הפרסומות המעניינות והמרגשות ביותר שישודרו הלילה בסופרבול: 

1. אמזון הביאה את הריסון פורד

השנה אמזון רכשה 2:30 דקות פרסום בסופרבול. הפרסומת הראשונה, שנמשכת דקה וחצי, מראה צד אחר של ענקית הקמעונאות, כזה שבו לא כל דבר שהיא עושה הופך להצלחה מסחררת. איפה החידושים של אמזון פחות עובדים? למשל, כשהיא משלבת את העוזרת האישית אלקסה במברשת השיניים של פורסט ויטאקר או מעניקה לכלב של הריסון פורד קולר משולב עם אלקסה. זו כבר הפעם הרביעית ברציפות שאמזון בוחרת לקדם את אלקסה.

הפרסומת השנייה של אמזון היא טיזר לסדרה החדשה שלה "Hanna". ההשתתפות של אמזון בסופרבול היא חלק ממהלך רחב יותר, שבו אמזון מגדילה את הנוכחות שלה בשוק הפרסום בטלוויזיה. כך, לפי "הוול סטריט ג'ורנל", הוצאות הפרסום שלה בטלוויזיה זינקו כמעט ב-60% בשנה שעברה ועמדו על 679.1 מיליון דולר - פי שניים לעומת 2015.

2.  העתיד לפי אאודי

יצרנית הרכבים אאודי משתתפת השנה בפעם העשירית בפסטיבל הפרסומות של הסופרבול. בתשדיר, שאורך כדקה, מתמקדת אאודי בדגמים החשמליים החדשים שלה ומבטיחה כי עד 2025 שליש מכלי הרכב שלה יפעלו על חשמל. 

שתי יצרניות רכב נוספות שישדרו פרסומות בסופרבול הן הונדאי ומרצדס-בנץ.

3. בבאדוויזר מוכיחים שכל מה צריך זה כלב

חברת המשקאות אנהאוזר-בוש אינבוו רכשה השנה חמש וחצי דקות שידור בסופרבול - ההוצאה הכספית הגדולה ביותר של החברה בסופרבול אי-פעם. במהלך המשחק ישודרו שמונה פרסומות של מותגי החברה, בהם מותגי הבירה באדוויזר, סטלה ארטואה (שהחזירו לחיינו את קארי בראדשו ו-The Dude) ו-Michelob ULTRA והמשקה האלכוהולי Bon & Viv Spiked Seltzer. 

4. Wix מציגה את הפיצ'רים החדשים שלה

חברת האינטרנט הישראלית Wix תעלה הערב פרסומות בסופרבול בפעם החמישית ברציפות, כאשר הפעם תשודר פרסומת בת 30 שניות ברבע השלישי של המשחק. בפרסומת תככב קרלי קלוס, דוגמנית ויזמית אמריקאית-יהודייה. בשנים קודמות כיכבו בפרסומות של Wix בסופרבול כוכבי עבר של ליגת ה-NFL, דמויות הסרט "קונג פו פנדה", גל גדות וג'ייסון סטייטהאם, ושני כוכבי אינטרנט - Rhett&Link.

במהלך הפרסומת מוצגת קלוס המעדכנת את האתר האישי שלה, ומציגה מספר פיצ'רים מקצועיים ש-Wix מציעה, בין היתר Wix Pro Gallery ו-SEO Wiz. "אנחנו אוהבים את ההשפעה, ההתרגשות ואת הקהל המגוון והרחב שהסופרבול מביא איתו ואנחנו בטוחים שזה ממשיך ליצור תהודה גם בקרב הקהל שלנו", אמר עומר שי, סמנכ"ל השיווק של Wix. "הקמפיינים שלנו הם תמיד שילוב של מוצר, אישיות ונרטיב עבור הלקוחות שלנו. החזון שלנו עובד טוב בערוצים השונים ולכן היה לנו קל לקחת את הקריאייטיב הדיגיטלי שלנו ולעשות לו אופטימיזציה למשחק הגדול על המסך הגדול. אנחנו נרגשים לחזור לסופרבול פעם נוספת".

5. Bumble שומרת את הכדור במגרש שלה

אפליקציית ההיכרויות Bumble, שבה לנשים יש את זכות הבחירה הראשונה, משתמשת בהעצמה נשית כדי להרחיב את מספר המשתמשים בה. זו הפרסומת הראשונה של האפליקציה בסופרבול והיא חלק מקמפיין נרחב יותר בכיכובה של שחקנית הטניס סרינה ויליאמס - "The Ball Is in Her Court" ("הכדור במגרש שלה"). בראיון עם המגזין "PEOPLE" אמרה ויליאמס כי "זה חשוב לנצל הזדמנויות. בסופו של דבר הכל מסתכם בלעשות את הצעד הראשון, לא רק באהבה, אלא גם בחיים בכלליות. ואי-אפשר לעשות את הצעד הראשון אלא אם הולכים על זה. את מחליטה שאת עושה את זה. ובשבילי זה חשוב מאוד". תהליך ההפקה והצילום של הפרסומת לקח שישה שבועות בלבד. 

גם יצרנית הרכב טיוטה החליטה להציב במרכז הפרסומת שלה אישה. הפרסומת מתמקדת בשחקנית הפוטבול טוני האריס וכל המוסכמות שהצליחה לשבור. האריס מתכננת להיות האישה הראשונה שתשחק בליגת הפוטובול של NFL. 

6. בקולגייט לא מאמינים במרחב אישי

השחקן לוק וילסון מכבב בפרסומת של משחת השיניים קולגייט, שעשויה להיות מלחיצה למדי לאנשים ששומרים על המרחב האישי שלהם בקנאות. "מעולם לא עשיתי פרסומת לסופרבול", אמר וילסון בראיון ל-Fox News. "זה נראה לי די מרגש, אתה יודע איך זה עם הפרסומות האלו עכשיו. כשגדלתי הייתה אולי פרסומת אחת או שתיים שעשו מהן עניין גדול. אין ספק שאת הפרסומת הזו יראו יותר אנשים מאשר האנשים שראו את הסרטים שעשיתי. אז כן זה מרגש, אבל הייתי משקר אם הייתי אומר שזה לא מורט עצבים". 

7. דוריטוס נותנים טוויסט לניינטיז 

בפרסומת של דוריטוס הבקסטריט בויז נפגשים על מסך אחד עם צ'אנס הראפר. הקונספט פשוט: דוריטוס לוקחים את הטעם המקורי שלהם ונותנים לו טוויסט חריף, ואילו צ'אנס לוקח את הלהיט של הבקסטריט בויז משנות ה-90 ("I Want It That Way") ונותן לו גרסה עדכנית יותר. 

גם ב-M&Ms השתמשו בסלבס (הם בחרו בכריסטינה אפלגייט) כדי לקדם מוצר חדש, ואילו בפרינגלס נעזרו בעוזרת וירטואלית שנקלעה למשבר קיומי.  

8. מיקרוסופט מרגשת

הפרסומת המרגשת של מיקרוסופט מדגישה את הכוח של הטכנולוגיה בשיפור חיי היומיום של אנשים עם נכויות. במקרה הזה, מדובר בילדים שיכולים לשחק במשחקי וידיאו בצורה נוחה בעזרת שלט חדש ומותאם (Adaptive Controller) לקונסולת המשחקים XBOX. המסר של הפרסומת הוא פשוט: "כשכולם משחקים, כולנו מנצחים". 

9. סלבס בכל מקום

כפי שניתן לנחש מהפרסומות שהוצגו עד כה, חלק גדול מקידום המוצרים הוא שימוש במגוון רחב מאוד של מפורסמים כי לפעמים כל מה שצריך זה את האדם הנכון שאומר את השורה הנכונה מול מאות מיליוני צופים. כך, בפרסומת של פפסי ניתן למצוא את השחקן סטיב קארל, הראפרית קארדי בי והראפר ליל ג'ון. בפרסומת של מוצרי הטיפוח Olay מככבת השחקנית שרה מישל גלר ובמותג הבוטנים Planters בחרו בצ'ארלי שין. 

עוד כתבות

ג'רום פאואל בנאום הערב אחרי החלטת הריבית / צילום: Sarah Silbiger, רויטרס

בעזרת הפד? בשלושת החודשים מאז שהחל לקנות שטרי אוצר, מדד 500 S&P טיפס ב-11%

האם אלון מאסק מטסלה, שמנייתה הכפילה את עצמה בתוך רבעון, צריך לשלוח פרחים לפדרל ריזרב? לא בטוח בכלל ● אז מה גרם לזינוק בשוק המניות?

טראמפ בעצרת בחירות באריזונה / צילום: Gettyimages/Anadolu Agency

דעה: כשהשקר הופך לחלק אינטגרלי ממערכת ההפעלה של הממשל

בחלוף שלוש השנים הראשונות של דונלד טראמפ בבית הלבן, אנו חייבים להזכיר לעצמנו: לא, זו אינה נשיאות נורמלית ● ברד הכזבים הבלתי פוסק שממטיר טראמפ (15,413 מאז השבעתו על פי ה'שקר-מטר' של "וושינגטון פוסט") עלול להקהות את החושים, וזו אולי המטרה ● שלוש שנות נשיאות. פרויקט מיוחד

בנימין נתניהו/ צילום: תמר מצפי

נתניהו: בן גביר צריך לפרוש; בן גביר: שלא יטיף מה שאינו עושה בעצמו

מסביבת נתניהו נמסר כי הווטו שהציב נפתלי בנט נגד בן גביר העמיד בסכנה את כל שלטון הימין ● בן גביר הגיב לדברי נתניהו: "אם נתניהו היה פורש הייתה מוקמת ממשלה. שלא יטיף לבן גביר"

שופרסל / צילום: תמר מצפי

סוף לסכסוך: חברת כרטיסי האשראי מקס תקבל 73 מיליון שקל עבור חלקה בשופרסל פיננסים

התשלום שתקבל מקס משקף לחברת שופרסל פיננסים שווי של כ-455 מיליון שקל - כמעט 40% פחות מהשווי שלפיו מכרה השותפה הנוספת, פז, את מניותיה לשופרסל

נפגעי הקורקינטים והאופניים החשמליים - 15 בינואר 2020

אתמול באיכילוב: 8 נפגעי תאונות קורקינט ואופניים חשמליים

מדי יום "גלובס" ובית החולים איכילוב מדווחים על מספר הנפגעים מתאונות שבהן מעורבים כלי רכב חשמליים: אופניים וקורקינטים

רובוטים מסנני קו"ח / צילום: שאטרסטוק

כך תרשימו את הרובוטים שמסננים את קורות החיים שלכם

מערכות בינה מלאכותית עשויות להעמיק את ההטיות הקיימות בארגונים, אבל אפשר לצמצם נזקים

מפרץ חיפה / צילום: תמר מצפי

המשרד להגנת הסביבה הוציא צו סגירה למפעל הביטומן של בזן

הצו ייכנס לתוקף רק בחודש אפריל בכדי לאפשר היערכות משקית ● למרות שבז"ן מודעים לדרישות הסביבתיות כבר מ-2016, החברה לא נערכה כיאות והמשמעות כעת היא הפסקת הייצור עד סוף השנה לפחות ● בזן: "נמשיך להשקיע משאבים משמעותיים במטרה לשמור על הסביבה"

מייסדי אפסגון, ניצן שפירא ורן רבנזפט / צילום: אביב קורט

הסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי אפסגון גייס 16 מיליון דולר לאיתור שגיאות באפליקציות ענן

אפסגון הוקמה ב-2017 ע"י ניצן שפירא ורן רבנזפט, ועד היום גייסה כ-20 מיליון דולר בסך-הכול ● הפלטפורמה שפיתחה החברה מספקת ניתוח אוטומטי מלא של אפליקציות ענן בסביבת מיקרו-סרוויסים

מתחם המרכז הקהילתי בשכונת גילה בירושלים - 7 כתבות הנדל"ן שעשו את השבוע / הדמיה: איי אל וויופוינט

מאות מיליונים לורטהיימרים, ומה מחפשת הראל בסן פרנסיסקו. כותרות הנדל"ן

רכישה נדל"נית רביעית בחמש שנים לחברת הביטוח הראל בסן פרנסיסקו, מה הם מחפשים שם? איזה אייקון אדריכלי בירושלים עומד לעבור מן העולם, הכתבה הכי מתסכלת שעורכת מוסף הנדל"ן שלנו, הלית ינאי-לויזון, כתבה, והאם התגלה העיוות הגדול ביותר של תוכנית מחיר למשתכן

שדרות בפארק / הדמיה: סטודיו אנטון ברונשטיין, יח"צ

אור ירוק לבניית שכונה בת למעלה מאלף דירות בצפון שדרות

ארבע שנים אחרי שאושרה תוכנית לבניית שכונה חדשה בת למעלה מ-1,000 דירות בצפון העיר, חתמה הוועדה המקומית על מתן היתרי בנייה למאות דירות ● "ראש העירייה: "למרות שגרת חירום של 20 שנה העיר מתפתחת"

פוסום שנפגע בשריפה באוסטרליה / צילום: רויטרס

סיכונים חדשים והקלה אפשרית: גשם וברד באוסטרליה הבוערת

יבשת של קיצון: הממטרים הכבדים הגיעו לאוסטרליה, אך לצד ההקלה בשריפות הם מייצרים בעיות חדשות

סתיו שפיר / צילום: יח"צ

לא מבינים איך סתיו שפיר מצאה את עצמה ללא בעלי ברית ומחוץ לכנסת? זה ההסבר

חברת הכנסת סתיו שפיר, שצמחה במחאה החברתית, הביאה רוח לחימה אקטיביסטית גם לכנסת • אלא שאויבים שצברה מימין ומשמאל טוענים שהיא עסוקה רק בתדמית • למרות שפרשה, שפיר עוד לא אמרה את המילה האחרונה ● ניתוח

החוף בפוקט תאילנד / צילום:  צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

200 אלף ישראלים נפשו בתאילנד ב-2019. כמה הם הוציאו בממוצע?

לפי נתוני לשכת התיירות של תאילנד, מדובר בעלייה של 6% במספר התיירים מישראל לעומת השנה הקודמת ● 69% מהישראלים שמבקרים בתאילנד הם תיירים חוזרים

בנייה בירושלים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

"ההון הנדרש לרכישת דירה בת"א יותר מהכפיל את עצמו בחלק מהשכונות"

באילו ערים יש הכי הרבה עסקאות, איפה הכי השתלם לרכוש דירה, ומה קורה בשוק היוקרה? ● אתר מדלן עשה סיכום של שוק הנדל"ן בעשור האחרון, ואלה שלוש המגמות החשובות 

 

קמפיין בזק עם גידי גוב ורמי פורטיס / צילום: מתוך יוטיוב

סקר הפרסומות: 9 מיליון הכי אהובה השבוע, בזק הכי זכורה

גיאוקרטוגרפיה: עם כניסת חוק סימון המוצרים לתוקף עלה לאוויר קמפיין אגרסיבי של משרד הבריאות, שנועד ליידע את הקהל ולהסביר את מהות הסימונים; הקמפיין אומנם לא זוכה לשיעורי אהדה גבוהים וממוקם רק במקום האחרון בדירוג הזכירה, אך מבחינת אהדה הוא ממוקם במקום השלישי והמכובד

יצחק כהן / צילום: איל יצהר, גלובס

סגן שר האוצר מוותר על המינוי לשר השיכון: "לא רציתי שמינויי יהיה על חשבון פיטוריה של השרה שאשא ביטון"

סגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס הודיע שהוא מוותר על התפקיד בשל הבעייתיות שנוצרה עם העברת שאשא ביטון לתפקיד שרת הרווחה ● פסיקת בג"ץ מלפני כשבועיים קבעה שאין לעשות סבבים פנים ממשלתיים בתקופת מעבר וכי ניתן למנות שרים רק מתפקידי שרים שעזבו באופן מוחלט

שורוק (מימין) וגרמן / צילום: איל יצהר, גלובס

בלי פיגומים: הרובוט מפתח תקווה שרוצה לכבוש את עולם הטיח

הסטארט-אפ הקטן Okibo פיתח רובוט שאמור להחליף חמישה זוגות ידיים עובדות, במה שהם מגדירים אחד התחומים הקשים ביותר לאיוש בתחום הבנייה - עבודות טיח בתוך מבנים

טראמפ וסגן נשיא סין חותמים על הסכם סחר / צילום: רויטרס, Kevin Lamarque

פרשנות: מלחמת הסחר: הסכם ביניים היסטורי עם חור ענק בתוכו

הסכם הסחר בין וושינגטון לבייג'ינג הוא הפסקת אש שרצויה לשני הצדדים, אך החלטת ארה"ב לא ללחוץ לשינוי המדיניות התעשייתית של סין היא "חור ענקי" בהסכם, לדברי אנליסטים ● ההגנה שהסכימה סין להעניק לזכויות הקניין הרוחני של חברות אמריקאיות נשענת רק על הבטחות ● פרשנות

טראמפ בעצרת בחירות בוויסקונסין, השבוע / צילום: רויטרס

פרשנות: שנת הבחירות החלה: האם אמריקה תצביע גם הפעם לפי פנקס הצ'קים

כל מה שאנחנו יודעים על תבניות התנהגות פוליטיות בארה"ב מחייב אותנו להניח שדונלד טראמפ ייבחר מחדש ● "האמריקאים מצביעים בעד פנקס השיקים שלהם", ושנות טראמפ מציינות גאות ותעסוקה כמעט מלאה ● למרות זאת, כל הסקרים חוזים את תבוסתו ● הסיבה: סלידה מהתנהגותו ● שלוש שנות נשיאות. פרויקט מיוחד

יעקב לוקסי לוקסנבורג / צילום: גיזי

לפידות קפיטל הבטיחה גיוס של 115 מיליון שקל באג"ח להמרה

בכך השלימה החברה את כל המקורות הדרושים לה לרכישת אפריקה ישראל, שמתוכננת להתבצע ב-20 בינואר