גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ב.מ.וו X4 2019 2 ליטר: מבצר שמספק תחושת ביטחון גבוהה

הדור החדש של ה-X4 עושה צעד גדול ממעמד של סמל סטטוס מוחצן לעבר רכב משפחתי שימושי ● אמנם אין לו ביצועים מסעירים, אבל הוא מרווח מקודמו ומאובזר היטב

ב.מ.וו X4/ צילום:יחצ
ב.מ.וו X4/ צילום:יחצ

בשנים האחרונות גוברת בנו ההכרה שסולם הערכים המקובל בעולם לבחינת מכוניות חדשות הופך להיות בלתי רלוונטי לישראל. מציאות הכבישים שלנו התדרדרה דרמטית בעשור הנוכחי ונהג טיפוסי, שיוצא כיום ברכבו למסלול נהיגה טיפוסי, צריך להתמודד עם זחילה מורטת עצבים בפקקים, מאבק אכזרי למציאת מקומות חניה ובריונות כביש, שלעיתים קרובות הופכת לאלימות מילולית ופיזית.

לפיכך, למרות שעדיין יש משקל לערכים קלאסיים כמו ביצועים, התנהגות כביש, הנאה מנהיגה, חיסכון בדלק וכדומה, הרי שבראש הסולם לדירוג רכב חדש בישראל צריך להיות כיום הערך "תחושת הביטחון האישי". כלומר, עד כמה "רכבי הוא מבצרי". עם הזמן אפילו פיתחנו מדד מדעי לנושא, שמשקלל את המרווח הממוצע בסנטימטרים שנהגים אחרים מותירים לך על הכביש ובחנייה; מספר הצפירות שמכוונות אליך; ומספר העקיפות מימין, הקללות ותנועות האיום שאתה מקבל בנסיעה ממוצעת בדגם נתון.

קשה למצוא מתחרים לסדרת רכבי הקרוסאובר-קופה של ב.מ.וו בתחום "שלוות הנפש הציבורית". בלי להיכנס לסטיגמות מקומיות של מגדר ומשלח-יד, יש משהו בעיצוב המוכר של הרכב שגורם לנהגים בסביבה לחשוב פעמיים לפני שהם צופרים או מגלחים לך את הפגוש. מעין כרטיס ביקור יעיל ומרתיע.

נראה שאנשי ב.מ.וו מכירים היטב את הלקוחות שלהם בארץ ובעולם, וכשהגיע הזמן לתכנן מחדש את הדור החדש של ה-X4, המוטו היה "יותר מאותו הדבר". הרכב קיבל תוספת משמעותית לאורך ולרוחב ואיבד כמה סנטימטרים מהגובה, מה שגורם לו להיראות כעת אפילו יותר אגרסיבי משהיה.

הנוכחות החזותית של החרטום שודרגה בסיוע גריל גדול יותר משמעותית וכונסי אוויר אימתניים בפגוש, והזנב עדיין נטוי בזווית חדה לאחור. פנסי הזנב הענקיים נראים למרחוק ואת החלון הצר מאחור מעטרים כעת שני ספויילרים - אחד עילי והשני תחתי. מי שלא מסתפק בכך יכול להוסיף אפילו עוד יותר אגרסיביות-קוסמטית בסיוע חבילת ה- M של ב.מ.וו. אבל אפילו רכב ההדגמה הצנוע שלנו, בגרסה הבסיסית ובצבע לבן, מילא היטב את תפקיד "המרגיע" ויצר סביבו רדיוס נטול הטרדות.

רכב

לנסוע ב"קופה" בלי לוותר על הנוחות

מי שמעדיף SUV קופה על פני SUV בתצורה מקובלת, מוכן בדרך כלל לוותר על חלק מהשימושיות המשפחתית לטובת התדמית. אבל ב-X4 החדש הוויתור קטן מבעבר. אמנם מרחב הראש עדיין אינו נדיב כמו בדגם-האח X3, והשמשה האחורית היא חרך צר שדורש שימוש תכוף במראות הצד ובמצלמה האחורית, אבל סף הכניסה ממוקם בגובה אידיאלי, תנוחת הישיבה גבוהה ונוסכת ביטחון, ובסיס הגלגלים צמח ב-5 סנטימטרים ל-2.86 מ' כאשר כל התוספת נוצלה לטובת הגדלת מרחב הרגליים מאחור.

המושב האחורי יכול להכיל שלושה מבוגרים בנוחות של רכב מנהלים, שטח הזכוכיות גדול יותר ומכניס יותר אור לתא ונפח תא המטען עלה בכ-20% לטובת משנעי המטענים למיניהם. כל העסק עטוף בחומרי דיפון, באיכות גימור ובבידוד רעשים ברמה גבוהה כראוי לרכב פרמיום גרמני.

מערך הפיקוד מיישר קו עם ה-X3 החדש וכולל את הנדסת האנוש המוכרת של ב.מ.וו, עם לוח מחוונים דיגיטלי דמוי אנלוגי, מתגים ממוקמים היטב, הגה ספורט נעים לאחיזה ומוט הילוכים מתוחכם, שהיד נחה עליו גם כשאין צורך. האבזור התקני בדגם הבסיס מרחיב דעת וכולל בין השאר ריפוד עור איכותי, מערכת אקלים משוכללת, גג פנורמי, מושבים חשמליים, מערכת קול מרשימה וכמובן מערך בטיחות אקטיבי עדכני. חבל רק שמערכת המולטימדיה התקנית בדגם הבסיס עושה שימוש במסך זעיר וקשה לקריאה, שאפילו משפחתיות כבר לא משתמשות בו כיום.

אחיזת הכביש עברה שידרוג משמעותי

מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2 ליטר עם 184 כ"ס, שרתום למשקל עצמי של כמעט 1.7 טון, אינו מבטיח ריגושים. אבל בגרסה החדשה המנוע מייצר מומנט של 29 קג"מ, תוספת של כמעט 20% למנוע הקודם, והוא מעביר את הכוח לארבעת הגלגלים דרך אחת מתיבות ההילוכים האוטומטיות הטובות בשוק ודרך תמסורת מתוחכמת.

התוצאה תענה על הציפיות של נהגים רגועים שאינם מחפשים בעיטות כוח או ריגושי תאוצה. הזינוק מאפס ל-100 קמ"ש אורך 8.3 שניות, ובמצב הספורטיבי תיבת ההילוכים מורידה בהרף עין שניים ושלושה הילוכים, מבין השמונה, לבקשת הנהג, ומתרגמת את המומנט לדחף מכובד בעליות. שיוט במהירויות "גרמניות" על הכביש הפתוח מתבצע ללא תחושת מאמץ וצריכת הדלק הריאלית נעה סביב 10 קילומטרים לליטר - תוצאה לא רעה בפלח הזה. צליל המנוע סתמי, גם במצב ספורט.

על הפוטנציאל הגלום בפלטפורמת ה-X4 החדש יכולה להעיד העובדה שלאחרונה השיקה אותה החברה עם מנוע V6 טורבו של 510 כ"ס. מטבע הדברים, מנוע של 186 כ"ס אפילו לא מגרד את המגבלות ההנדסיות. אחיזת הכביש בפניות הדוקות איתנה ואדישה לפרובוקציות, למרות צמיגים מתונים יחסית בגרסת הבסיס. ההיגוי נעים ומדויק למדי, במיוחד במצב התכנות הספורטיבית שמוסיף לו יותר "משקל", נטיית הגוף בפניות מזערית והנמכת מרכז הכובד מעניקה תחושת ביטחון במהירויות גבוהות. בקיצור זה רכב, שגם בעלי שלט "נהג חדש" ירגישו עמו כמו בבית.

שיפור משמעותי מאוד לעומת הדור הקודם נרשם בסעיף נוחות הנסיעה. הרכב החדש מגהץ בקלילות פגמי אספלט משמעותיים, שהדור הקודם נטה לקפץ ולהתרסק עליהם - וזה חשוב מאוד על כבישי ארץ הקודש. בב.מ.וו מספרים גדולות ונצורות על פוטנציאל עבירות השטח של הרכב, אבל האמת שמעולם לא נתקלנו ב-X4 מחוץ לאספלט. עם מרווח גחון של מעט יותר מ-20 ס"מ, וחישוקים מהודרים ורגישים לשריטות, קרוב לוודאי שגם לא ניתקל.

ב.מ.וו X4 בגרסת ה-2 ליטר ההתחלתית, עם חבילת אבזור נדיבה למדי, עולה 369 אלף שקל, שהם כמעט 35 אלף שקל יותר מהגרסה המקבילה של X3 "המשפחתית" ומעט יותר מגרסת ה-2 ליטר החזקה (245 כ"ס) והמהירה יותר משמעותית של ה- X3. זה לא מעט כסף לשלם עבור עיצוב, תדמית ופחות מרחב אבל אם מכניסים לנוסחה את הערך המוסף הלא מוחשי של "שקט נפשי על כבישי ישראל", מקבלים תמורה ראויה לכל שקל.

חלק מהמתחרות

מרצדס GLC קופה 250

410 אלף שקלים עולה גרסת ה-250 של מרצדס GLC קופה. הממדים די דומים ל- X4 , תא הנוסעים מרווח ואיכותי, ויש גם הנעה כפולה נשלטת אלקטרונית ומתלי אוויר. המנוע הוא 2 ליטר טורבו בנזין, שמייצר 211 כ"ס ו-36 קג"מ, התיבה האוטומטית בת 9 מהירויות והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות

מרצדס GLC קופה 250 / צילום: יחצ

פורשה מקאן GT

גרסת הבסיס של פורשה מקאן עולה 485 אלף שקל ברמת אבזור תקנית גבוהה. הרכב מכויל לביצועים עם היגוי חד ושלדה ספורטיבית שכוללת גם יכולת שטח "רדומה". המנוע הוא 2 ליטר טורבו-בנזין עם 252 כ"ס ו-38 קג"מ והרכב מאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות וסוגר 230 קמ"ש

פורשה מקאן GT / צילום: יחצ

אלפא סטלביו מילאני

320 אלף שקל עולה אלפא "סטלביו" גרסת הבסיס "מילאנו". לרכב יש הנעה כפולה, עיצוב ספורטיבי, תא נוסעים מרווח ותא מטען מכובד. מנוע 2 ליטר טורבו-בנזין עם 200 כ"ס ו-34 קג"מ מאיץ את הרכב מאפס ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות. גרסה יותר מאובזרת, עם 280 כ"ס, עולה 385 אלף

אלפא סטלביו מילאני / צילום: יחצ

עוד כתבות

טקס השבעת חברי הכנסת ה־22 / צילום: רפי קוץ

הכנסת תצטרך להשיב לבג"ץ תוך שבועיים: מדוע לא הוקמה ועדת הכנסת

עורכי הדין שחר בן מאיר ויצחק אבירם הגישו עתירה לבג"ץ בשאלה מדוע לא הוקמה ועדת הכנסת מזה חודשים ארוכים ובמקומה מצויה בכנסת ועדה מסדרת ● "אנחנו במצב חירום חוקתי"

הטרדה במקום עבודה, אילוסטרציה / צילום: שאטרסטוק

עובדים צעירים חווים ושמים לב לאפליה יותר מאשר עמיתיהם המבוגרים

כך לפי סקר חדש של גלאסדור ומכון האריס שסקר 1,100 עובדים מקבוצות גיל שונות ● הצעירים דיווחו יותר גם על אפליה על רקע גיל (גילנות)

שר התיירות יריב לוין / צילום: יהודה עשור, יח"צ

במידה ולא תוקם ממשלה, מענקי משרד התיירות לחברות תעופה נמצאים בסכנה

האם תקציב המענקים לחברות התעופה (250 אלף אירו לקו בשנה) יסתיים כבר בחודש הבא? ● לפי שר התיירות: "אם לא תקום ממשלה זה אוי ואבוי. התנופה בענף התיירות נמצאת בסכנה ענקית אם ניכנס ל-2020 בלי תקציב התוצאה המיידית תהיה שתקציב השיווק ייעלם"

מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה  / צילום: יוסי זמיר

פרשנות: בדיקת מדיניות החילוטים חשובה, למרות שהמניע שלה לא ברור

ל"מהפכת החילוטים" מטרות ראויות, כמו סגירת צינור הכספים לעבריינות כלכלית ולארגוני פשיעה ● אולם נדמה שרשויות האכיפה איבדו קצת את הדרך לאחרונה ● פרשנות

איילת שקד / צילום: מארק ניומן, לע"מ

איילת שקד בטור מיוחד ל"גלובס": "ההסתדרות גורמת נזק למשק"

הכוח של ההסתדרות הוא חסר היגיון; החקיקה שמסדירה את פעולתה היא קיצונית ויוצאת דופן בהשוואה לעולם בכוח הלא פרופורציונאלי שמקבלת ההסתדרות לעומת הכוח שמקבלים שאר השחקנים במשק ● דעה

"גינת ההסתדרות" / הדמיה: חוי לבנה

אחרי עשרות שנים: המדשאה של בניין ההסתדרות בת"א נפתחת לציבור; ככה זה הולך להיראות

אחרי עשרות שנים בהן בניין ההסתדרות ברחוב ארלוזרוב היה תחום בגדר, החליטו בארגון העובדים להסיר את הגדרות המקיפות אותו ולאפשר מעבר חופשי ושימוש ציבורי במדשאה רחבת הידיים שבמתחם ● המהלך קודם בעזרת עיריית ת"א

קים קרדשיאן ובר רפאלי בקמפיין של קרולינה למקה ברלין  / צילום: יח"צ

עכשיו זה רשמי: קסטרו וקרולינה למקה נפרדים מקים קרדשיאן

קים קרדשיאן לא סיפקה את הסחורה וקסטרו מסיימת עמה את ההתקשרות

סוחר בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס, ברנדן מקדרמיד

בורסות וול סטריט ננעלו ללא שינוי מהותי; מניית טבע צנחה בכ-5% ללא דיווח מצד החברה

המדדים בוול סטריט ננעלו סביב רמת הפתיחה ● נעילה שלילית באירופה, מלבד מדד הקאק הצרפתי ● מניית גלנקור נפלה ב-9% בלונדון בצל חקירה וחשד לשוחד ● ההזמנות ממפעלים בארה"ב בחודש אוקטובר האחרון עלו ב-0.3%, אך הנתון לספטמבר עודכן מטה

אליעזר מרום (צ'ייני), מיקי גנור ודוד שמרון / צילומים: אבי אוחיון - לע"מ, כדיה לוי, יונתן בלום

כתבי האישום בפרשת הצוללות: מיקי גנור ואליעזר מרום הואשמו בשוחד; דוד שמרון בהלבנת הון

מפקד חיל הים לשעבר וכן עד המדינה שחזר בו יואשמו בשוחד בכפוף לשימוע בתיק הצוללות המכונה "פרשה 3000", דוד שמרון, מקורבו של רה"מ נתניהו, יואשם בהלבנת הון ● כל הפרטים

שי ג'ינפינג, נשיא סין, ודונלד טראמפ, נשיא ארה"ב / צילום: KEVIN LAMARQUE, רויטרס

ניחושים פיננסיים ועונשם: על הטעות ישלם הציבור הרחב

תופעות רבות שלא היו מוכרות בעבר, כמו ריבית שלילית, מחייבות ניחושים כדי להעריך את השפעותיהן ● ואולם, כשהמנחשים לא נדרשים לשלם מחיר על הניחוש, את מחיר הטעות עוד ישלם הציבור הרחב ● בשנת 2020 כדאי לעקוב באופן שוטף אחרי הפוליטיקה, כי היא זו שתקבע את כיוון השווקים

נדב קדרון/ צילום: תמר מצפי

תוצאות ניסוי של אורמד הקפיצו את מניית מפתחת גלולת האינסולין כ-80% בתוך חודש

התוצאות פורסמו ב-12 בנובמבר, אולם העלייה נרשמה לאחר שהחברה הסבירה את התוצאות ואת מבנה התחרות בשוק למשקיעים, הן בפגישות והן בדוחותיה הכספיים

ארנון בר דוד / צילום: כדיה לוי

יו"ר ההסתדרות מגיב למאמר של שקד ב"גלובס": "אנחנו לא אויבי האומה"

בר-דוד כיוון את דבריו כתגובה למאמר שפרסמה אתמול ב"גלובס" יו"ר מפלגת הימין החדש ושרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד: "אם מישהו חושב להשית את הגרעון מתקציב המדינה על העובדים – אנחנו נעמוד כחומה בצורה ונצא לרחובות"

דניאלה פיק בקמפיין החדש של Yes / צילום: רותם לבל

סקר הפרסומות: דניאלה פיק ו-yes כבשו את הצמרת

גיאוקרטוגרפיה: הקמפיין הכי מושקע בשבוע החולף - הפרסומת לפליי קארד עם השקעה של 1.2 מיליון שקל

האחים אמיר יעקובי פיני יעקובי / צילום: אריק-סולטן

בדרך להסדר נושים חדש? ביהמ"ש הוציא צו הקפאת הליכים זמני לאורתם סהר

אורתם סהר הנדסה, אורתם סהר תשתיות ובנייה ומליבו בנייה מבקשות לשנות את הסדר הנושים הנוכחי שלטענתן אינו מאפשר את המשך ניהולן של החברות

 

 

ריקול בסדרת מוצרי פסטה של המותג הפרטי של שופרסל / צילום: יח"צ

שופרסל מודיעה על ריקול לעשרות מוצרי פסטה של המותג הפרטי

הסיבה: חשד להימצאות חרקים זעירים ● החרקים נמצאו במספר אריזות ממוצרי הפסטה של המותג הפרטי בתוצרת "ברוטו" איטליה

חקלאי בוחן שתילי קַנַבּוֹס, הצמח שממנו מופק קנאביס, לקראת הקציר / צילום: NICK OXFORD, רויטרס

החקלאים בארה”ב התנפלו על הפוטנציאל של גידולי הקנאביס - עכשיו הם נאלצים להתמודד עם היצף והפסדים צפויים

מזה שנים רבות, מחפשים החקלאים באמריקה גידולים רווחיים יותר מתירס ופולי סויה ● הלגליזציה של הקנאביס הלהיבה מגדלים רבים והביאה להתנפלות על הצמח ● אבל לשוק כידוע יש חוקי היצע וביקוש משלו, ועכשיו חלק מהחקלאים עומדים בפני מציאות עגומה

צוללת צבאית / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

כתבי האישום עשויים לשים קץ לשלושה עשורים של עסקאות צוללות בין ישראל לגרמניה

לאחר החשדות שפורסמו בהרחבה בשנתיים האחרונות, גרמניה הכניסה סעיף לאופציית רכישת הצוללות הבאות של חיל הים הישראלי, שככל הנראה מתנה את ההתקדמות בכך שלא התגלתה שחיתות ב"לב העסקה" ● פרשנות

ערן יסעור, מוריס קאהן, רוני צארום, מתי כוכבי ואתי עמיעד  / צילום: פרי מנדלבוים

מוריס קאהן מתריע: "אם לא ניזהר, נהיה אפיזודה היסטורית חולפת"

וגם: קבוצת הראל מציעה לעובדים: צמצום היקף העבודה ל-4 ימים בשבוע

 

משפחת פליטים סורים / צילום: Alia Haju, רויטרס

דוח חדש: מדי שתי שניות אדם נאלץ לברוח מביתו בגלל אסון טבע

לפי דוח חדש של ארגון אוקספאם, יותר מ-20 מיליון בני אדם בשנה נאלצו לברוח מביתם בשל אסונות שנגרמו כתוצאה ממשבר האקלים ● ד"ר משה טרידמן: "המזרח התיכון נמצא בסיכון רב"

סטיבן מנושין, שר האוצר האמריאי / צילום: ג'ייסון לי, רויטרס

ארה"ב חוששת מהצעות לשינויים בינלאומיים של חוקי המיסוי

כך כתב שר האוצר האמריקאי סטיבן מנושין במכתב ל-OECD ● מנושין קרא למדינות להשעות את המסים שהן מתכננות על שירותים דיגיטליים עד שיגובש הסכם בינלאומי