גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

החיים בירוק: שלמות מעולם לא הייתה עניין זול

הדור החדש של ספינת הדגל "המחושמלת" של מרצדס הוא פתרון מושלם, תרתי משמע, לטייקונים עם מצפון סביבתי

מרצדס S560 / צילום: יחצ
מרצדס S560 / צילום: יחצ

על זנבה של ה-S560 המהודרת, שהמתינה לנו למבחן, הופיעה סיסמת השיווק הידועה של המותג "הטוב ביותר או כלום". צריך מידה נכבדה של יהירות כדי להתהדר בסיסמה כזו וגם לא מעט אטימות חברתית. במיוחד כאשר אתה חולף במכונית של מיליון שקל ליד אנשים שאין להם כלום, פשוטו כמשמעו. אבל לעיתים צריך לשים בצד את הציניות השיווקית, ולהודות שהביטוי "THE BEST" הוא תיאור ענייני ומדויק, וזה בדיוק המקרה של ה-S560.

גרסת הפלאג-אין של ספינת הדגל הגרמנית חוזרת אלינו לאחר הפסקה ממושכת, שבה עברה התאמות הנדסיות נחוצות לתקינת ה-WLTP. עיצובה החיצוני נותר כמעט ללא שינוי - זו עדיין לימוזינה אלגנטית אך מעוררת יראה, באורך 5.25 מטרים. אבל מתחת לכסות, זו ברייה שונה מאוד מקודמתה.

היא מצוידת בסוללה מדור חדש עם קיבולת מוגדלת של 13.5 קילוואט ודחיסות אנרגיה גבוהה יותר; יש לה מנוע חשמלי ומנוע V6 שמייצרים כעת במשולב יותר הספק ומומנט - 470 כ"ס ו-71 קג"מ; היא יכולה לנסוע על חשמל בלבד לטווח של עד 50 ק"מ, 40% יותר מקודמתה; פליטת ה-CO2 שלה פחתה וכך גם צריכת הדלק המוצהרת. על כל העסק מנצחת ארכיטקטורה אלקטרונית ומעבדים שפותחו במקור עבור סדרת הרכב החשמלי "נטו" החדשה של מרצדס, EQ.

תא הנוסעים מוכר לנו היטב מסדרת ה-S הנוכחית. הוא משלב עיצוב פנים מרהיב, דיפון וגימור ברמה עילית ובידוד רעשים טוטאלי. מערך הפיקוד מבוסס עדיין על מסכי LCD ענקיים שדורשים לא מעט תשומת לב בנהיגה, אם כי ניתן לתפעל חלק נכבד מהאופציות בעזרת סייען קולי ידידותי מהדור האחרון של מרצדס.

יש גם גם מנגנוני עיסוי מתקדמים יותר במושבים הקדמיים, כולל תוכנית שמשלבת שיאצו אינטנסיבי עם חימום שתחסוך לכם ביקור יקר אצל הפיזיותרפיסט (ואצל הפסיכולוג). כראוי ללימוזינת שרד, מאחור יש שני מושבים מרכזיים עם כוונון חשמלי נפרד ומרחב רגליים, שגובל בהגזמה. המינוס היחיד הוא התכווצות תא המטען ל-395 ליטר בלבד בשל הבליטה של הסוללה מאחור. אבל לא לדאוג. הבטלר יביא את שש המזוודות שלכם לשדה התעופה/יאכטה ברכב נפרד.

הסוללה הענקית אינה למראית עין. טעינה של פחות משעה בסיוע מטען פנימי מקורר ברכב ויחידת קיר ביתית של מרצדס - שולחת אתכם לדרך עם סוללה מלאה בתוך פחות משעה. אחרי מבחן משולב של 35 ק"מ, שכלל עומסי תנועה מקובלים, עליות וגיחה נינוחה לכביש בין-עירוני, גילינו שעוד נותרו לנו 30% מטעינת הסוללה, מה שהופך את היעד של 50 ק"מ לריאלי. תמיד אפשר גם לטעון את הסוללה תוך כדי נסיעה, אם כי במחיר פעילות מוגברת של מנוע הבנזין.

המכלול מעביר את הכוח בצורה הרבה יותר חלקה וזריזה בהשוואה לדור הראשון של ה-S פלאג-אין, גם תחת עומס, ורק שינוי מזערי בצליל מעיד על העברת הכוח בין המנוע החשמלי למנוע הבנזין ולהפך.

החוויה המוזרה ביותר היא דווקא על הכביש המהיר. מטפסים ל-140 קמ"ש, מפעילים את בקרת השיוט והרכב עובר לנסיעה על חשמל ומפלח את האוויר בשקט כמעט לא מציאותי. אם מוסיפים לכך מתלי אוויר ממוחשבים, שמבודדים לחלוטין את התא ושוכניו מפני האספלט, מקבלים תחושה של מעין רחפת נוגדת-כבידה שנלקחה מסרט מדע בדיוני. וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על שלל מערכות הסיוע הכמעט-אוטונומיות. לבוס זה לא משנה, אבל הנהג הפרטי ישמח לדעת, שניצול נכון של המכלול החשמלי יקטין את תדירות הביקור בתחנות הדלק לפעם ב-800 ק"מ.

מי שמיצה את כל "הירוק" הידידותי הזה ורוצה לפגוש בצד האפל של "הכוח", יתכבד ויסיט את מתג מערכת הניהול למצב "ספורט" וייתן הדיפה ראויה למצערת. התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש אורכת 5 שניות, מומנט מיידי של 71 קג" ימתח את שרירי הצוואר שלכם כמו הנפת משקולות בחדר הכושר, והשלדה, שמאזנת את עצמה תחת עומס, מאפשרת לכל נהג להיכנס לפניות הדוקות במהירות מגוחכת. למרות משקל 2.2 טון, המכונית לא משאירה את הנהג מחוץ לתמונה ומתגמלת אותו בהיגוי מאוזן ונעים ובתגובות מהירות ומהנות של השלדה.

מחיר של 1.15 מיליון שקל אינו קל לעיכול לרוב השכירים, אך מנקודת המבט של טייקונים מקומיים הוא מגלם בתוכו הטבת מס של מאות אלפי שקלים, באדיבות כחלון, ומייקר את הגרסה הזו באחוזים בודדים בלבד לעומת דגם ה- S500 "הרגיל" והפחות מתוחכם. שלמות מעולם לא הייתה עניין זול. 

עוד כתבות

דסק הנדל"ן / צילום: שאטרסטוק

הקבלנים מנסים לשרוד את הקורונה: עד מתי הם יחזיקו מעמד

נראה שכל מי שיכול עוצר עסקאות, למעט יצחק תשובה שכחלק מהמרדף שלו אחרי מזומנים עומד למכור שני מגרשים בבבלי לקבוצת חג'ג' תמורת 400 מיליון ש' ● מה התפקיד של גבי שוחט ואיך מכתב קצרצר שלו הוליד סערה נדל"נית ● הצטרפו לשידור לייב של דסק הנדל"ן ב"גלובס" שמסכם שבוע

קובי שגב, מנכ"ל קרנות אילים הפורש / צילום: תמר מצפי, גלובס

מאחורי החודש הגרוע בתולדות תעשיית הקרנות: כולם נדבקו בווירוס, אבל היו כמה שיותר

שוק קרנות הנאמנות בישראל איבד כמעט רבע משוויו ברבעון הראשון של 2020 ● היקף חסר תקדים של פדיונות מהקרנות ברבעון, שעיקרם נעשה בחודש מרץ בשל השפעות משבר הקורונה, שבר את כל השיאים השליליים בשוק

פקח משטרתי עובר בשכונה בבני ברק בחליפת מגן / צילום: Ariel Schalit, Associated Press

דרעי ובנט סיכמו: 4500 קשישי בני ברק יוצאו מהעיר למלוניות במטרה להגן עליהם

עלות הפרויקט נאמדת בכ-75 מיליון שקל, שיועברו למשרד הביטחון ממשרד האוצר ● במקביל, יצביעו שרי הממשלה בישיבת הממשלה הטלפונית באשר להטלת מגבלות נוספות על העיר בני ברק במסגרת תקנות לשעת חירום

אמיר כוכבי / צילום: כדיה לוי

עיריית הוד השרון ניסתה לבטל תוכנית מגורים לאחר שאושרה

הוועדה המקומית ניסתה לבטל תוכנית לתוספת של 14 דירות שאושרה בהרכב של לפני הבחירות המקומיות האחרונות ● ועדת הערר המחוזית ביטלה את החלטת המקומית

ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום: איל יצהר

נייס חוברת ל-Zoom: יציעו פתרון לשירות לקוחות מרחוק

לפי הודעת נייס, שתי החברות מציעות שירותים המאפשרים עבודה מרחוק, ושיתוף-הפעולה ביניהן מסייע לענות על הצרכים המשתנים במהירות של לקוחות ועל הביקוש להמשכיות עסקית

סוחרים מודאגים בוול סטריט צופים בנשיא טראמפ / צילום: Mark Lennihan, Associated Press

מחיר הנפט זינק 25% ומניות האנרגיה שלחו את וול סטריט לעליות חדות בסיום המסחר

מניית שברון קפצה 11% ● מחיר הנפט רשם את העלייה היומית החדה ביותר אי פעם לאחר שטראמפ אמר כי הוא צופה שערב הסעודית ורוסיה יסכמו על קיצוץ של 15-10 מיליון חביות נפט ביום ● התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב קפצו בכ-6.6 מיליון בשבוע שהסתיים ב-28 במרץ

אילן פז, מנהל ברקליס ישראל  / צילום: יח"צ יוסי זליגר

מנכ"ל ברקליס ישראל: "ישראל עשתה צעד אמיץ; היא מובילה על מדינות אחרות בטיפול במשבר הקורונה"

בנק ברקליס ישראל ליווה את גיוס החוב שהשלימה השבוע מדינת ישראל, בהיקף כולל של 5 מיליארד דולר ● בראיון ל"גלובס" אומר מנכ"ל ברקליס ישראל, אילן פז: "לא יודע לומר אם רואים את סוף המשבר, אבל אני מניח שהרע כבר מאחורינו"

רונן גינזבורג / צילום: תמר מצפי, גלובס

אפקט הקורונה ממשיך להכות בענף הנדל"ן: קיצוץ שכר והוצאת עובדים לחל"ת בדניה סיבוס

בנוסף לקיצוצי השכר, ל"גלובס" נודע כי נכון לעכשיו כ-135 מעובדי החברה הוצאו לחל"ת עד כה ● "ניכרת ירידה משמעותית בפעילות ובאתרים", כתב המנכ"ל רונן גינזבורג לעובדיו

פיז'ו 2008 החדשה / צילום: יח"צ

גם בעיצומו של המשבר: הושקה בישראל פיג'ו 2008 החדשה

הג'יפון החדש ישווק באון-ליין ויוצע עם מנוע בנזין או דיזל במחיר שמתחיל ב-128 אלף

ענת אדמתי  / צילום: ענבל מרמרי

"קודם צריך לחלץ את האנשים - לא כל עסק חייב לשרוד כל זעזוע"

כך אומרת פרופ' ענת אדמתי, אחת הכלכלניות המשפיעות בעולם בעשור האחרון ● בראיון מיוחד "לגלובס" היא מסבירה איך הקורונה הציפה למעלה סתירות בקפיטליזם האמריקאי, עוקצת את טראמפ ("האמת היא הקורבן") וגם נותנת טיפ למקבלי ההחלטות בישראל

עובד בצוות הרפואי מבצע בדיקת קורונה ברשות הפלסטינית / צילום: Mussa Qawasma, רויטרס

רשות המסים: הקלה בחיוב שווי השימוש ברכב ליוצאים לחל"ת

על פי ההנחיות החדשות, עובדים שיצאו לחל"ת ישלמו באופן יחסי רק על הימים שהרכב היה ברשותם בפועל

גיל שוויד / צלם: תמר מצפי

גיל שויד קיבל בשנת 2019 תגמולים בעלות כוללת של 40 מיליון דולר

כמו בכל השנים האחרונות, גם ב-2019 רובו ככולו של התגמול לשויד הוא מנייתי ● שכר הבסיס של שויד הוא שכר מינימום, לפי בקשתו

צ'אנגפנג זאו, מנכ"ל בורסת הקריפטו Binance שנפרצה / צילום: רויטרס

עסקת ענק בשוק הקריפטו: אתר CoinMarketCap נרכש על ידי בייננס

החברה הסינית שמחזיקה בבורסת הקריפטו הגדולה בעולם, הודיעה היום על רכישתו של האתר הפופולרי ביותר בשוק המטבעות הדיגיטליים ● על פי דיווחים שלא אושרו רשמית, היקף העסקה מוערך ב-400 מיליון דולר

ישראל צריכה למנות צאר כלכלי חזק / צילום: Gali Tibbon, Associated Press

פרשנות: קבלו צ'ק של 500 שקל - הנקודה שבה נתניהו צודק וכל הכלכלנים טועים

אף כלכלן סביר מהזרם המרכזי לא יסכים להגיד מילה טובה על מהלך של חלוקת צ'קים להמונים, אבל כוחו של המהלך שביצע נתניהו הוא בכך שיש לו הצדקה ערכית

דונלד טראמפ / צילום: Patrick Semansky, AP

הטוויטר של טראמפ מכה שוב: התערב במשבר הנפט העולמי

בציוץ בטוויטר כתב הנשיא האמריקאי לפני זמן קצר כי הוא דיבר "חברו" הנסיך הסעודי, מוחמד בין סלמאן, ששוחח עם הנשיא פוטין, וכי הוא מקווה שהשניים יקצצו בערך 10 מיליון חביות נפט ● מחר ייפגש טראמפ עם ראשי חברות הנפט האמריקאיות

נפתלי בנט ובנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, כדיה לוי, גלובס

המסמך שחזה את הכל: לאן נעלמה התוכנית הממשלתית למלחמה במגפה?

קואליציה של ארגוני שקיפות, ובראשם צדק פיננסי, חשפו השבוע כי בכירי מערכת הבריאות כיום הגישו כבר ב-2007 תוכנית פעולה מפורטת למצב של התפרצות נגיף • התוכנית חוזה בדיוק של כמעט אחד לאחד את הסוגיות הקשות, אז למה בקושי שמעתם עליה?

חנויות סגורות בקניון רמת אביב בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס

חברות הנדל"ן המניב נערכות למאבק מול הרשתות: ביקשו מרשות התחרות אישור להתאגד

חברות הנדל"ן המניב ובעלי נכסים עצמאיים פנו לממונה על התחרות כדי שתאשר להן להתאגד בהתמודדות מול השוכרים ● צעד זה מגיע אחרי ש-400 רשתות אופנה ומסחר הקימו ועד פעולה כדי להתמודד מול הקניונים עם השפעות משבר הקורונה על העסקים שלהן

בזק / צילום: תקשורת תאגידית בזק

משרד התקשורת יבהיר: בזק רשאית שלא לנתק לקוחות אינטרנט

אי הבנה בין משרד התקשורת לבזק סביב סוגיית הניתוקים באינטרנט ● בזק ביקשה להפסיק לנתק לקוחות קיימים והמשרד סבר שהכוונה היא ללקוחות חדשים ולכן הוחלט להוציא הבהרה שתתיר לבזק להפסיק לנתק

מנהל רשות המסים ערן יעקב./ צילום:  כדיה לוי

בעקבות הפרסום בגלובס: המדינה תהפוך את המענק לעצמאים לקצת יותר משתלם

האפשרות להגשת הבקשות למענק באתר רשות המסים יוצאת לדרך • מוקדם יותר השבוע פרסמנו כאן כי המענק כפוף לתשלום מס • בעקבות הביקורת ב"גלובס" ניתנו הקלות שונות למקבלי המענק ובוטלה החובה לשלם ביטוח לאומי עליו

מובטלים בלשכת התעסוקה / צילום: איל יצהר

פוטרתם או יצאתם לחל"ת? כך תיפגע הכנסתכם גם אם תקבלו דמי אבטלה

אם היה מי שחשב שהיוצאים לחל"ת ישתכרו שכר קרוב לזה שהרוויחו ויוכלו לשבת בבית - באים נתוני הביטוח הלאומי ומנפצים את האשליה הזו