דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

איך להביא את התייר הסיני לירושלים

כנס Made for China, שנערך לא מכבר, נועד לספק קריאת כיוון בדרך למיצוי הפוטנציאל העצום של התיירות הסינית בישראל • בכנס השתתפו מאות נציגים מקרב תעשיית התיירות, לרבות מלונאים, מנהלי אתרי תיירות ותרבות, פקידי ממשלה ועוד

מתכוננים לסינים: פאנל בהנחיית מיכל רז ובהשתתפות: גלעד מני, אילנית מלכיאור, פרופ' שלום שירמן וד"ר אלו
מתכוננים לסינים: פאנל בהנחיית מיכל רז ובהשתתפות: גלעד מני, אילנית מלכיאור, פרופ' שלום שירמן וד"ר אלו

הכתבה בשיתוף משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים

לקראת הכנס הגיעו לארץ נציגי החברות הגדולות בסין, שמובילות את המהפכה התיירותית:
Peter Phang - מנהל ומייסד משותף בחברת Brandstory, חברת יחסי ציבור ומיתוג דיגיטלי מוביל, המבוססת בשנגחאי; Wang Xiaocun - מנהל השיווק הגלובלי של חברת התעופה Hainan; Yang Yi - עורכת ראשית של Sina Travel, ענקית המדיה הסינית; Qiu Weijun - מנהל השיווק של CTRIP במזרח התיכון, באפריקה ובאירופה; Bella Huang - מנהלת מחלקת המזרח התיכון ואפריקה של חברת China CYTS Tours Holding; ו-Xie Fangjue - מנהל בכיר במערך השיווק והמכירות של QYER, חברת תיירות מובילה בסין.

הכלה במקום דעות קדומות

כאשר מבקשים מהעוסקים בתעשיית התיירות בישראל להגדיר מיהו התייר הסיני, במרבית המקרים נשמע על קבוצות תיירים נלהבים בגיל העמידה, שמתרוצצים מיעד אחד לשני בדבוקה אחת ומנהלים מרוץ אחר היעד הבא. רועי קרייזמן, נספח משרד התיירות לדרום סין, ציין כי למעשה מדובר בארבעה קהלי יעד נבדלים, בעלי צרכים ורצונות מוגדרים: משלחות רשמיות מסין, תיירים עצמאים, אנשי עסקים שחלק מהם משלבים עסקים עם מנוחה, וצליינים המגיעים לארץ בזכות חשיבותה הדתית.

Peter Phang ממליץ לזכור כי המפתח להצלחה בתיירות טמון בשילוב בין בידול ומיצוב הערך ההיסטורי, התרבותי והתיירותי, ובין הכלה ומתן מענה לצרכים האינדיבידואליים של התיירים.

ישראל אהרוני, שף ומסעדן/צילום: תמר מצפי

המומחים מסין ציינו כולם את הצורך הקריטי בהיערכות ברשת, הכוללת שיווק באתרי תיירות סיניים, בניית אתרים מותאמים לקהל היעד ופעילות אינטנסיבית ברשתות החברתיות הסיניות. כל אלה לצד שיפור החוויה התיירותית בארץ, הכוללת פריסה מלאה של רשתות אלחוטיות חינמיות, הכנה והפצה של חומר תיירותי במנדרינית, משלטי הכוונה ועד למכתב בחדר המלון, אימוץ מהיר של פלטפורמות תשלום סיניות והתאמת הארוחות לחך הסיני בבתי המלון.

בפאנל מיוחד שהוקדש לתיירות בעידן הדיגיטלי הסבירו הדוברים מה צריך לעשות כדי להיות על מפת האינטרנט הסינית. עו”ד עדי ויצהנדלר, מומחית לכלכלת סין, ציינה כי פחות מעשרה אחוזים מהסינים דוברים אנגלית, דבר המחייב שימוש ראוי במנדרינית, והזכירה את מעמדה של המדינה ותפקידה המשמעותי בכל הנוגע לתהליך קבלת ההחלטות של התייר. עמית לבקוב, מנהל האתרים והפארקים של רשות הטבע והגנים, סיפר על סיורים וירטואליים מיוחדים באתרים כמו מצדה וקיסריה, המשלבים שימוש במשקפי מציאות מדומה ותרגום לסינית. לבסוף, מיכאל וייס, מייסד-שותף באפליקציית התיירות בייטמוג’ו, ציין את השימוש האינטנסיבי של התייר הסיני בנייד שלו ואת הצורך להתאים את כל התכנים הרלוונטיים לפלטפורמות הסיניות: מהמפות של ביידו במקום Google Maps ועד לתשלום באמצעות Alipay שכבר מתאפשר בישראל באמצעות כאל.

נא להכיר - המסע הצרכני של התייר הסיני

אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, ממארגני הכנס, הציגה בהרצאתה את המסע הצרכני של התייר הסיני הצעיר בדרכו לחופשה. לדבריה, ההזדמנות הגדולה של ישראל נמצאת דווקא באירופה. כלומר, יש להציג את ישראל כיעד אטרקטיבי המשתלב כחלק מהחופשה באירופה, בדרך אליה או ממנה.

המסע כולל שלושה שלבים עיקריים: קבלת השראה ליעד התיירות הבא באמצעות הרשתות החברתיות הבולטות בסין, Weibo ו-WeChat, תכנון הטיול באמצעות אתרי תיירות וחברות משווקות בולטות, דוגמת QYER ו-CYTS, ולבסוף הזמנת הנופש באמצעות ספקי תיירות גדולים כמו CTRIP.

המלצות דוברי הכנס לקראת גל התיירים הסינים

מלכיאור ציינה את פינלנד כדוגמה שממנה ניתן לקבל השראה בכל הנוגע להצלחה שיווקית שהביאה לגידול של 63% במספר התיירים מסין שביקרו במדינה. לדבריה, הגורמים להצלחה הפינית הם: בניית אתר רשמי בסינית, מיצוב היעד כאטרקטיבי ברשתות החברתיות במדינה, אימוץ פלטפורמות תשלום מתאימות, ייזום שיתופי פעולה עם חברות תעופה ורשתות בתי מלון, ושימוש במשפיענים.

רוצים להיות In a relationship

אז איך מיישמים את כל מה שנלמד ונאמר בכנס? בפאנל “כיצד עולם התיירות הישראלי מכין את עצמו לקראת התיירים הסינים” עלו כמה נקודות שחשוב לדעת:

אילנית מלכיאור ציינה כי התייר הסיני הצעיר רואה בישראל יעד מרגש שמשלב את העולמות שלו - תרבות מסורתית יחד עם יזמות ופיתוח טכנולוגי. המשימה היא להביא אותו לישראל ולתת לו חוויה מעמיקה, מלאת תוכן ועניין, שמתאימה לצרכיו.

גלעד מני, מנהל המכירות לשוק המזרח וסין ברשת מלונות דן, סיפר על התהליך ברשת שתכליתו הייתה ללמוד את הקודים התרבותיים הסיניים ולאמץ אותם ברשת, מהגלויה במנדרינית שהאורח מקבל עם הגעתו, ועד לארוחת הבוקר שממתינה לו בחדר האוכל.

פרופ’ שלום שירמן, ראש תוכנית MBA בינלאומית באוניברסיטת חיפה, סיפר על התיירים העסקיים הסינים והדגיש את ההשפעה שלהם על הדעה המקובלת על ישראל.

וד”ר אלון גלבמן ממגמת התיירות במכללת כנרת סיפר שהסינים רוחשים הערכה רבה לישראל
כ-Start UP Nation והסביר כי הם מעוניינים לבנות מערכות יחסים משמעותיות לטווח הארוך. לכן, החוויה התיירותית צריכה להתחיל בסין ולהימשך אחרי ההמראה מנתב”ג.

לכל כתבות המדור Made for China>>

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות