דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

הענקים הסיניים שמשנים את שוק התיירות העולמי

נציגי חמש חברות ענק סיניות מספרים על המהפכה בתחום שעוברת המעצמה מהמזרח הרחוק

ענקי התיירות הסינים משנים את התעשייה העולמית/צילום: תמר מצפי
ענקי התיירות הסינים משנים את התעשייה העולמית/צילום: תמר מצפי

הכתבה בשיתוף משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים

כנס Made for China, היה הזדמנות טובה לפגוש את נציגי חמש מחברות הענק הסיניות, המהוות את סוכני המהפכה התיירותית ולשאול אותם איך אפשר לייבא אותה לישראל.

הצמיחה האדירה בתיירות היוצאת מסין נחשבת לזריקת מרץ של ממש לתעשיית התיירות העולמית, שהתמודדה עד לא מזמן עם משבר כלכלי עולמי. תוך פחות מעשור הפכו התיירים הסינים לשחקן מרכזי בתעשיית התיירות העולמית, התורמים 21% מההכנסות הגלובליות בתחום התיירות, ויכולים לשנות מציאות כלכלית ביעדים רבים על הגלובוס, ובמיוחד באלו שנערכו לקראתם בהתאם.

התייר הסיני נמצא באינטרנט!

על-פי דיווחי הרשויות בסין, נכון לתחילת שנת 2019, ישנם במדינה כ-730 מיליון משתמשי אינטרנט, ויותר מ-80% מהם גולשים ברשת באמצעות המכשירים הניידים שלהם. השימוש בדיגיטל מהווה מבחינתם, באופן מובהק, את הדרך המועדפת לקבלת מידע בנוגע ליעדי החופשה שלהם, והגולשים נוטים לנהל מחקר מקיף ברשת טרם קבלת החלטה.

אמנם, זה נשמע דומה להתנהלות של תייר ממוצע מן המערב - אך זהו, שלא. התייר הסיני מתחיל לקבל השראה מאתרים מסוימים מאוד הנחשבים למובילי דעה, ושמאגדים בתוכם, לצד המלצות, תוכן איכותי על היעדים עצמם.

לכן, כדאי לכל איש מקצוע מהתעשייה, הפוזל לעבר הידוק ושיפור הקשרים, להכיר את האתרים המובילים בקרב הטיילים הסינים. מדובר באתרים של חברות תיירות המעניקות שירות ומידע למספרים בלתי נתפסים של משתמשים מקומיים, ושנחשבים, בצדק, למעצבי דעת-קהל ברחוב הסיני.

הנה חמש מהחברות שכדאי מאוד להכיר:

מר קיו וואיג'ון, מנהל השיווק של CTRIP במזה"ת, באפריקה ובאירופה/צילום: יח"צ

CTRIP - ענקית התיירות שמעסיקה 30 אלף עובדים

חברת התיירות הסינית CTRIP הוקמה בסוף האלף הקודם, ונבחרה זו השנה הרביעית ברציפות לסוכנות המובילה בסין. המספרים אינם מפסיקים להפתיע, אבל קבלו את הנתון הבא, רק כדי לסבר את האוזן: החברה מעסיקה כיום כ-30,000 עובדים הממוקמים ב-95 סניפים לאורכה ולרוחבה של המדינה!

לחברת CTRIP סניפים גם ביפן, בקוריאה הדרומית ובסינגפור. היא נסחרת בבורסת הנאסד"ק מאז 2003. נחשבת לאחת משלושת גופי התיירות הגדולים בעולם. CTRIP מספקת שירותים מקצה לקצה, הכוללים הזמנת מלונות, כרטיסי-טיסה, תוכן איכותי בנוגע ליעדי תיירות, הזמנת חופשות, וכן שירותים עסקיים לכ-300 מיליון משתמשים רשומים.

בכנס בירושלים ייצג את החברה מר קיו וואיג'ון (Qiu Weijun) מנהל השיווק של CTRIP במזה"ת, באפריקה ובאירופה. הנציג סיפר על דור המילניום הסיני ועל הדרך שהוא עושה מהנייד ועד לחופשה.

מר קסייה פאנגג'ו, מנהל בכיר במערך השיווק והמכירות של QYER/צילום: יח"צ

QYER - שולחת 100 מיליון סינים לחופשות

חברת QYER נוסדה בשנת 2004 והיא נחשבת לגדולה ביותר בתחום התיירות היוצאת מסין, עם כ-100 מיליון משתמשים רשומים. התמחותה המובילה היא חבילות תיירות מותאמות אישית למגוון רחב של קהלים, והיא מצטיינת בהתאמתן לטעמו המיוחד של התייר הסיני. חלק גדול מן המשתמשים בשירותיה, הם בני הדור החדש, המשתייך למעמד הביניים המשכיל, מעמד שנהנה מן הצמיחה הפוקדת את המדינה בעשור האחרון.

את החברה ייצג בכנס מר קסייה פאנגג'ו (Xie Fangjue), מנהל בכיר במערך השיווק והמכירות של הארגון. הנציג הביא סקירה על מגוון היעדים העצום שנפתח בפני התייר הסיני, וסיפר כיצד הוא בוחר את היעד הבא שלו .

גב' יאנג יי, עורכת ראשית של SINA Travel/צילום: יח"צ

(SINA (Weibo - מצייצים בסינית

התאגיד הטכנולוגי SINA נוסד בשנת 1998, ופורטל התיירות שלו נחשב למשפיע ביותר ברשתות החברתיות בסין. ההערכות הן, כי כל יום גולשים כ-200 מיליון איש בפלטפורמות של SINA , מתוכם 90% באמצעות מכשירים סלולריים. ב-2009 השיק התאגיד את Weibo, הידוע בכינוי, "טוויטר הסיני", שנחשב זה שנים לרשת החברתית הגדולה בסין, ובפער ניכר מהבאות אחריה.

SINA Travel, פלטפורמת התיירות של החברה, נחשבת לספק התוכן הגדול במדינה לענייני תיירות.

את חברת SINA ייצגה בכנס גברת יאנג יי (Yang Yi), העורכת הראשית של SINA Travel. הנציגה סקרה ודיברה על השפעתן של הרשתות החברתיות על דפוסי הרכישה של התייר הסיני הצעיר.

גב' בלה הואנג, מנהלת מחלקת המזרח-התיכון ואפריקה של China CYTS Tours Holding/צילום: יח"צ

China CYTS Tours Holding Co., Ltd - הופכים את ירושלים ליעד חם בסין

China CYTS Tours Holding - החברה הממשלתית המרכזת את הפעילות בתחום התיירות נוסדה ב-1997, וכפופה במישרין לוועדה המרכזת את פעילות הנוער של המפלגה השלטת. אתר החברה נחשב למוביל בתחומו מבחינה טכנולוגית, ומציע חבילות נופש, טיולים פרטיים, נסיעות לוועידות ולכנסים ועוד.

הנציגה שהגיע לכנס בירושלים, גברת בלה הואנג (Bella Huang), מנהלת מחלקת המזרח-התיכון ואפריקה של החברה, סיפרה מדוע ירושלים מהלכת קסמים על התייר הסיני, ואיך משווקים את עיר הבירה של ישראל בסין.

מר קסייהקום וואנג, מנהל השיווק הבינלאומי של Heinan Airlines/צילום: יח"צ

Hainan Airlines - 11 טיסות שבועיות מסין לישראל

 

 

חברת התעופה הסינית Hainan Airlines, נוסדה ב-1993, וקרויה על-שם המחוז שבו הוקמה, הנחשב לאחד מאזורי הסחר המפותחים במדינה. נכון לשנת 2018, מונה צי המטוסים שלה כ-400 מטוסים, והיא מפעילה כ-1,700 קווים מקומיים ובינלאומיים. זה שנתיים ברציפות נכללת החברה בין עשרת נותני השירות המובילים בעולם בתחום התעופה , על-פי מדד ה-Skytrax היוקרתי.

פתיחת הקווים מישראל מבייג'ינג, שנחאי ומשנזן, הופכת אותה לאחת מחברות התעופה החשובות והפעילות בישראל ולשותפה אסטרטגית ראשונה במעלה.

את החברה ייצג בכנס מר קסייהקום וואנג (Xiaocun Wang), מנהל השיווק הבינלאומי של חברת התעופה. הנציג סיפר על ישראל וירושלים, כיעדים אסטרטגיים עבור החברה.

לכל כתבות המדור Made for China>>

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות