גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משדה הקרב לשוק העבודה: סימולטור ה-F-16 שעוזר למנהלים לשפר ביצועים

לפני כשנה הקים אל"מ (במיל') קובי רגב את "הטייסת", חברה שמבקשת להנחיל את התרבות הארגונית של חיל האוויר למגזר העסקי, באמצעות הכנסת מנהלים לסימולטורים של טיסה ● "האישיות והיכולות של כל מתאמן משתקפות בצורה מדהימה בקוקפיט. רואים כאן הכול, את אלה שרוצים להישאר באזור הנוחות ואת אלה שלוקחים סיכונים לא מחושבים"

סימולטור בפעולה / צילום: יח"צ
סימולטור בפעולה / צילום: יח"צ

גם אחרי אין ספור שעות טיסה על F-16 ושנים של פיקוד על שתי טייסות, אלוף משנה (במיל') קובי רגב לא השתחרר לגמרי מחיל האוויר: בתחילת 2017 הוא פשט את סרבל הטיסה, סיים שירות ממושך בקבע והלך להקים מעין חיל אוויר משלו - כדי להטמיע את המצוינות ואת ערכי החיל, כפי שהוא תופס אותם, בקרב אלה שהפעם היחידה שבה ראו מטוס קרב הייתה במטס של יום העצמאות.

לפני כשנה הוא פתח את "הטייסת", הפועלת ממתחם סינמה סיטי בגלילות. המקום מזמן חשיפה למה שרגב מגדיר "התרבות הארגונית שנהוגה בחיל האוויר". התרבות הארגונית הזאת היא אחד המרכיבים שהפכו את חיל האוויר, לפחות לפי האגדה ארוכת השנים, לטוב בעולם. 

הפעילות בטייסת של רגב שוקקת: במסדרונות שבנויים מסביב לעשרה מדמי טיסה של מטוסי F-16 ההתרגשות ניכרת בקרב חברי קבוצת בנקאים בכירים מאחד הבנקים הגדולים במדינה שבאו לטוס - בלי לעלות מילימטר אחד מעל הקרקע הבטוחה.

גברים ונשים, רבים מהם בגיל העמידה, לובשים סרבלי טיסה ירוקים על חולצות מגוהצות. כמה גברים נאבקים בהשחלת העניבות פנימה, כמה נשים הסתבכו עם שיערן הארוך, אך במהרה כולם מתחילים להתיידד עם הרעיון ולהרגיש כמו טייסי קרב לכמה שעות. 

הסימולטורים מוכנים ומזומנים לגיחות האימון שיעשו עליהם הבנקאים: מדריכות "הטייסת", כולן שירתו בעבר כמדריכות סימולטורים בחיל האוויר, מחכות להם בסבלנות כשהם מתעכבים ומחייכים אל מצלמות הסמארטפונים, כאילו מדגמנים לפרסומת של קורס טיס באמצע החיים. "הסימולטורים האלה דומים אחד לאחד לתא הטייס של מטוס F-16", אומר רגב.

הוא משוכנע שבאמצעות ישיבה על סימולטור של F-16 הבנקאים שמסתובבים לו בטייסת יהיו מנהלים או עובדים טובים יותר, ייחשפו לאופן שבו חיל האוויר הישראלי ממלא את משימותיו, תוך היצמדות לתרבות של תחקיר, ניתוח, למידה, הפקת לקחים ושקיפות.

מאז שנפתחה "הטייסת", ישבו על הסימולטורים האלה כ-10,000 מתאמנים - רבים מהם עובדים ומנהלים בכ-190 חברות גדולות במשק הישראלי ובעולם. ברשימת החברות ששלחו לכאן את עובדיהן נמצאות אמדוקס, גילת שירותי לוויין, כיל, מלאנוקס, אינטל, תעשיות ביטחוניות וגופים במערכת הביטחון. כמו כן, מגיעים לכאן בני נוער במסגרת פעילויות של קרן רמון.

"אנחנו מאמינים שאפשר לעשות לתרבות הארגונית של חברות תהליכי עומק משמעותיים באמצעות כלי רב-עוצמה וחווייתי שמבוסס על הכלים הארגוניים שאנחנו מביאים מחיל האוויר ויש בכוחם כדי לחולל שינוי", אומר רגב.

"אנחנו באים ממקום צנוע שמבקש לשתף את המתאמנים בכלים שאליהם נחשפנו במהלך השנים והם מוטמעים בנו מאוד חזק. המטוסים המתקדמים וטכנולוגיית העילית חשובים, אבל בסוף מי שעושה את השינוי האמיתי זה האדם, ומה שעושה את הבן אדם למצוין זאת הסביבה הארגונית שבה הוא נמצא, היכולת שלו להיות מקצועי ומדויק, להגיד את האמת בלי לחשוש, לתחקר את עצמו, לקבל החלטות ולדעת כיצד להתאושש מכישלון. גם הטייסים הבכירים ביותר מתרסקים לפעמים, והשאלה הגדולה היא מה אתה עושה עם זה מיד, הן במובן הרגשי והן במובן המקצועי, וכיצד אתה יוצא מזה וממשיך קדימה".

המהמרים והמשעממים

הבנקאים מתיישבים בסימולטורים ולפניהם צגים, לוחות שעונים, מדדים ומפסקים למכביר. המשימה שלפניהם היא להמריא, לטוס, לשמור על מהירות וגובה ובין לבין להשחיל את המטוס בתוך ריבועים וירטואליים בצבע ירוק, שנקראים "שערים". כל מעבר מוצלח בשער כזה מזכה את הטייס-בנקאי ב-25 נקודות.

האתגר הגדול נמצא בשערים הצהובים והאדומים שהם קטנים יותר, ונמצאים במקומות נמוכים יותר, ולכן ההגעה אליהם עם F-16 מחייבת את המתאמן לקחת סיכונים מחושבים שכרוכים בתכנון, בהתמצאות במרחב ובעיקר בתעוזה ובאומץ. בשיטת הניקוד של הסימולטורים האלה, מי שעובר שער צהוב מקבל 50 נקודות ומי שעובר שער אדום מקבל 75 נקודות, ולא מעט הערכה ממדריכות הסימולטורים שעוקבות אחר הביצועים.

נתוני הטיסה של כל המתאמנים נשמרים במערכת של "הטייסת", והיא זוכרת ומנתחת הכול: מי טס מהר מדי, מי נוטה לאבד גובה עד כדי סכנת התרסקות, מי לקח סיכון לא מחושב והתרסק - ומי העדיף להישאר באזור הנוחות שלו, הקפיד על טיסה אופקית, "משעממת" אבל בטוחה בגובה של 20 אלף רגל, והסתפק בניקוד הנמוך שזיכו אותו המעברים בשערים הירוקים.

טיסה ממוצעת נמשכת בין 15 ל-20 דקות, זמן שאפשר לעשות בו הרבה כשיושבים בקוקפיט של אחד ממטוסי הקרב הטובים בעולם. האופן שבו מתנהל כל אחד מחברי קבוצת הבנקאים במדמים של "הטייסת" יהיה נושא לשיחה במסגרת תחקיר מעמיק שייעשה להם מיד עם נחיתתם. לפי רגב, כל טיסה כזאת יכולה להגיד על כל אחד מהם הרבה מאוד דברים: "בסוף, האישיות והיכולות של כל מתאמן משתקפות בצורה מדהימה בקוקפיט. הכול יוצא החוצה, רואים כאן הכול, את אלה שרוצים להישאר באזור הנוח של השערים הירוקים ואת אלה שהולכים על השערים האדומים, ובהתחלה הם מתרסקים שוב ושוב ולא לומדים שום דבר. זה יכול להיות קשור לרמת התעוזה ולרמת הביטחון העצמי של המתאמן.

"אחרי הטיסה הם יקבלו ניקוד, ייכנסו לחדר התחקירים ויעברו תהליך למידה משמעותי שבסופו הם יישאלו בכמה הם ישפרו את הניקוד שלהם בטיסה הבאה. רבים מהם יגידו שהם ישפרו את הביצועים ב-5% או ב-10% אבל הם לא יודעים שאחרי התחקיר, הניתוח, תהליך הפקת הלקחים וההבנה של מה בדיוק הם עשו שלא היה נכון - הם ישפרו את התוצאה הראשונית שלהם בפי שניים ובפי שלושה".

להחריב את מפרץ חיפה ולחייך

אנשי "הטייסת" מספרים שמתאמנים היוצאים מהסימולטורים מאמינים בכל לבם שהם הצליחו להטיס F-16 או ששיפרו מיומנויות טיסה, בלי לעבור קורס טיס מפרך של שלוש שנים. "הרבה אנשים שיוצאים מפה אומרים לי שהם כל כך מסופקים, כי הצליחו להטיס F-16, שהם מרגישים שהם מסוגלים לעשות עכשיו הכול", אומר רגב בהתלהבות.

נסחפו קצת, לא? הם לא הטיסו באמת F-16.

"ודאי שכן. אנחנו לא מלמדים אותם להתעסק עם כל המפסקים של המטוס. כל דבר בשלבים. טיסה ראשונה מלמדת אותם איך להטיס מטוס דרך הסטיק והמצערת, איך לקרוא גובה ומהירות וזה מספיק בשביל לעשות את המשימות הראשונות. במשימה הבאה הם גם ילמדו לקפל גלגלים".

את המדמים האלה רכשה "הטייסת" מחברה בת של ענקית הנשק האמריקאית והיצרנית של מטוסי הF-16 לוקהיד מרטין. "השקעה של מיליוני שקלים", אומר רגב, אך מסרב לנקוב במספר. "זאת הטכנולוגיה הטובה והמתקדמת ביותר, ואין בעולם עוד מקום כזה. כאן, המתאמנים רואים במסכים שלהם בדיוק את מה שרואים טייסי F-16 אמיתיים במטוסים אמיתיים".

בינתיים, בנקאית שטסה מעל מפרץ חיפה מורידה את האף של המטוס שלה באופן תמוה, מתקרבת במהירות מטרידה לעבר חוות מכליות שמשמשות לאחסנה של חומרים מסוכנים. בעולם האמיתי, היא נמצאת במרחק של שניות מקטסטרופה לאומית. משום מה, היא עדיין מחייכת.

רגב משוכנע שדפוסי הטיסה של עובדים ומנהלים מעידים על דפוסי ההתנהלות שלהם במקום העבודה, על תכונות אופי, על סגנון אישי. "אנשים שמוציאים כאן תוצאות גבוהות הם האנשים שמתכננים את המעבר בשערים הבאים מראש. זה שיחשוב רק על המעבר בשער הקרוב ישיג ציון ממוצע, בין 400 ל-500 נקודות בטיסה, אבל זה שיחשוב על השערים הבאים ויתכנן את ההגעה שלו אליהם בצורה סדורה יקבל 1,000 נקודות".

ומה זה אומר בחיים האמיתיים?

"בחיים האמיתיים חברה שחושבת על השער הקרוב שלה, כלומר על המשימה הקרובה שלפניה, תצליח להשיג את התוצאה שהיא רצתה. אבל אם החברה תסתכל על השער הקרוב וגם על השער השני, השלישי והרביעי, תבין את תמונת השמים ותראה את כל השערים כרצף שלם - היא תוכל להביא תוצאות עסקיות הרבה יותר טובות".

טסת מהר? פספסת את הנפילה של טבע

בחדר התחקירים "אופרה", שנקרא על שם המבצע שבו הפציצו מטוסי חיל האוויר הישראלי את הכור הגרעיני בעירק ביוני 1981, אחד מ"מפקדי הטייסת", אריאל בריקמן מתחקר את הבנקאים שיצאו מהקוקפיט ותוצאות הטיסה של כל אחד מהם מוקרנות על מסכים גדולים: "תכנון הוא הקצב שבו אנחנו עובדים", הוא מסביר להם. "בטיסה, אם אתם לא נמצאים דקה לפני המטוס, אתם לא תעמדו ביעדים. ודקה במטוס היא 20 קילומטר".

אחד הבנקאים מתייחס לבעיית מהירות הטיסה שאובחנה אצלו ואומר שלא הצליח לחלק את הקשב כהלכה. בריקמן חיפש המחשה מעולם תוכן שאיתו הוא יזדהה כדי להעביר לו את המסר בצורה הברורה ביותר, ומצא: "בחיים האמיתיים, זה יישמע כך", הוא אומר לבנקאי שטס בלי להסתכל על מד המהירות: "לא עקבתי היום אחרי הבורסה כי הייתי לחוץ ולא היה לי זמן. ודווקא היום המניה של טבע נפלה".

שתיקה השתררה בחדר התדריכים, הטייסים והטייסות קשובים לבריקמן, כי המניה של טבע היא עניין חשוב: "מכאן, אתה חייב להבין שדווקא ביום הכי לחוץ שלך, ביום שאין לך זמן לדגום את השוק - תדגום אותו. והכול קשור למהירות הטיסה הנכונה במטוס".

את כללי המצוינות של חיל האוויר שהוא מבקש להנחיל למגזר העסקי ולבני נוער במסגרת הפעילות של "הטייסת", רגב החיל בראש ובראשונה על עצמו ועל 30 אנשי הצוות של החברה שפתח לפני שנה בדיוק: "יש כאן אירוע יזמי מטורף, פרויקט שהוקם במהירות על-קולית", הוא אומר. "בינואר 2018 כל זה היה עדיין בגדר רעיון, ואז כתבתי תוכנית עסקית. בפברואר גייסתי את הכסף, בתוך שלושה שבועות פתחתי חברה והכנסתי את הכסף שגייסתי לבנק ובחודש מרץ התחלנו בהקמה, ברכש סימולטורים ובגיוס אנשי צוות. ב-21 ביוני באותה שנה גזרנו את הסרט. כל התהליך הזה התקיים כשבכל בוקר עשינו תדריך לפני היציאה לעבודה ובערב עשינו תחקיר, כדי ללמוד לקראת מחר".

את היקף ההשקעה, כמו גם את היקף הגיוס שאיפשר את הקמת הטייסת, הוא לא חושף. "יש לנו קבוצת משקיעים נהדרת. בין המשקיעים יש טייסים שרוצים להחזיר לחברה את מה שקיבלו בחיל האוויר, חברה טכנולוגית, שתי קרנות וגם קצת מסינמה סיטי",הוא אומר.

לדבריו, שלושה חודשים בלבד אחרי שהקים את "הטייסת" העסק התחיל להרוויח, וכעת הוא מקיים תהליך נוסף לגיוס הון - לקראת הרחבת הטייסת לניו יורק ובהמשך גם למקומות נוספים בעולם, "כדי להביא לכל העולם את החדשנות, הטכנולוגיה, את הכלים הארגוניים הטובים ואת הפנים היפות של ישראל". 

"המציאות הרבה יותר חזקה"

חברת גילת שירותי לוויין, הפועלת בכ-20 מדינות ברחבי העולם, הביאה באחרונה כמאה מאנשי מערך המכירות שלה להשתלמות חווייתית ב"הטייסת" כדי להיחשף לגישות העבודה והניהול שנהוגות בחיל האוויר.

"למדנו על קבלת החלטות ועל עבודה בתנאי לחץ, קיבלנו דוגמאות והמחשבות על קבלת החלטות בסביבה לא מוכרת - נושא מרכזי מאוד בתהליכי העבודה השוטפים של אנשי המכירות שלנו", מספרת מנהלת משאבי האנוש של יחידת המכירות בגילת, מירב שינה. "אנחנו אנשים מאוד תחרותיים, וכמובן התחרותיות הזאת קיבלה ביטוי בפעילות עצמה - מי מקבל יותר נקודות במהלך הטיסה. זה הכניס אדרנלין.

"התגובות של המתאמנים היו טובות. הם נחשפו לזוויות חדשות, וזאת גם פעילות מאוד מגבשת. אני חושבת שהתחלנו משהו בכל הקשור לסוגיות שהועלו שם, בנוגע לתחקור וניתוח של מצבים שונים במטרה ללמוד מהם ולהשתפר. בכל הקשור למימוש, בפועל זה חצי-חצי. המציאות הרבה יותר חזקה, ולצערנו, אנחנו כל הזמן רצים קדימה. מצד שני, זה תהליך ואנחנו כבר נמצאים בו". 

עוד כתבות

קצא"א / צילום: שלומי יוסף

איציק לוי מונה למנכ"ל קצא"א

לוי, שמכהן כמ"מ המנכ"ל, נבחר בתום הליך פומבי שנערך בפני ועדת איתור שמינה הדירקטוריון במאי האחרון ● זו הפעם הראשונה שמתקיים הליך פומבי לבחירת מנכ"ל קצא"א

ליאו ליידרמן / צילום: תמר מצפי

מדד התחרותיות העולמי: ישראל דורגה במקום ה-20, ללא שינוי מהשנה שעברה

הפורום הכלכלי העולמי שעורך את המדד, הדגיש את היותה של ישראל מרכז חדשנות ואת ההשקעה הגבוהה במחקר ופיתוח - 4.3% מתוצר ● הדוח לא מגלם את החריגה הצפויה מיעד הגירעון של 2019 ואת חוסר היציבות הפוליטי שעשוי להוביל לבחירות שלישיות בשנה

דוד אמסלם / צילום: דוברות הכנסת

מתי קיבל נתניהו מנדט ממתפקדי הליכוד בפעם האחרונה

שר התקשורת דוד אמסלם טען כי "ראש הממשלה נבחר ע"י מתפקדי הליכוד לכנסת ה-22 כעומד בראשה". האם זה נכון? ● המשרוקית של גלובס

 

סניף של ארומה ת"א / צילום: יח"צ

אחרי ששני סועדים אושפזו: ארומה ת"א סגרה זמנית את הסניף

ברשת החליטו שלא לפתוח את הסניף ברחוב מנחם בגין בת"א לאחר ששני לקוחות שאכלו כריך טונה אושפזו בשל תגובה אלרגית ● בנוסף, הוחלט לבצע החלפה של מוצרי הטונה בכל סניפי הרשת, ולבצע בדיקת מעבדה וביקורת על כלל המוצרים ● "נפרסם את תוצאות המעבדה בשקיפות לציבור"

דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

סלקום ופלאפון נאלצות להחליף תדרי סלולר, המדינה תפצה אותן

מסתמן פתרון לאחת הבעיות המורכבות בשוק הסלולר: המדינה תקל באגרות התדרים של סלקום ופלאפון, כפיצוי על כך שהיא מחייבת אותן להחליף תדרים ● במקביל הבהיר משרד התקשורת כי הוא עומד לקחת להן תדרים שבשימושן בשל הפרעות למדינות שכנות

יוזמה להפחתת קשיות פלסטיק חד פעמיות במסעדות ובתי קפה    / צילום: שני מוזס, גלובס

מזמינים שתייה קרה בבית קפה? אולי תקבלו אותה בלי קש

עמותת "מסעדנים חזקים ביחד" קוראת לבתי קפה ולמסעדות להפחית את השימוש בקשיות פלסטיק חד-פעמיות ע"י חלוקתן רק עפ"י בקשה או מעבר לחלופות מזהמות פחות ● עשרות בתי עסק ברחבי הארץ התגייסו למהלך - אך מה בנוגע לעלויות?

כידן דהרי וירון אדיב  / צילום: איל יצהר, גלובס

"הקונץ זה לקנות אדמה בזול": היזמים שמפסיקים לפזול הצידה

מאז רכשו את תנופורט לפני שנתיים וחצי, הבעלים החדשים ירון אדיב וכידן דהרי עסוקים בהשבחת נכסי החברה ● הם שקלו לרכוש את השליטה בבזק כי "הייתה הזדמנות עסקית", אך החליטו להישאר עם מה שהם יודעים לעשות – נדל"ן בארץ, בלי פזילות החוצה, לא לקנאביס ואפילו לא לנדל"ן בחו"ל

קאר שולץ מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

דיווח: טבע תעביר תרופות בשווי מעל 15 מיליארד דולר כפשרה במשפט האופיואידים

לפי דיווח ב"בלומברג" טבע הציעה פשרה במסגרתה היא תעביר תרופות גנריות בשווי של למעלה מ-15 מיליארד דולר, כולל תרופות שנועדו לטפל בשימוש יתר באופיואידים, במשך 10 שנים

מורי ארקין, בעל השליטה / צילום: יח"צ

לאחר כישלון ההנפקה והנפילה במניה: אקסלנז שבשליטת ארקין שמה את עצמה על המדף

השווי לו שואפים בעלי חברת האבחון הרפואי עומד על כ-60 מיליון דולר - פי 3 ממחיר השוק ● מורי ארקין מחזיק כ-75% ממניות אקסלנז, שצנחו ב-75% שנה האחרונה

בית חולים איכילוב / צלם: תמר מצפי

תגובה אלרגית חריפה לטונה: שני אנשים אושפזו לאחר שאכלו בסניף ארומה ת"א

שני בני אדם שאכלו טונה בסניף ארומה ברחוב מנחם בגין טופלו במרכז הרפואי איכילוב ● אישה בת 41 במצב קשה מאוד לאחר שאיבדה את הכרתה והייתה במצב של שוק עמוק ● האדם השני הוא גבר בן 34 שהגיע לקבל טיפול בעקבות כאבי ראש ודפיקות לב מואצות ● המקרים דווחו למשרד הבריאות

בוריס ג'ונסון / צילום: רויטרס SIMON DAWSON

דיווחים: פריצת דרך במגעים לגיבוש הסכם ברקזיט כבר השבוע

פי הדיווחים, צוותי המשא ומתן של שני הצדדים המתכנסים הערב בבריסל "קרובים להגעה לטיוטה מוסכמת"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

נתניהו לא התקדם עם הרכבת הממשלה, אך מתכנן נסיעה ליפן

20 ימים חלפו מאז קיבל נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, אך נראה כי המו"מ תקוע ● חדשות 12 פרסמו כי רה"מ שוקל נסיעה ליפן החל ממוצאי שבת

ג'יימי דיימון / צילום: רויטרס

הבנקים בארה"ב פתחו את עונת הדוחות ברגל ימין: ג'יי.פי מורגן וסיטיגרופ עקפו את התחזיות לרבעון השלישי

הכנסותיו של גי.פי מורגן הסתכמו ב-28.5 מיליארד דולר; בשורה התחתונה, הרווח למניה עלה ב-4.7% ל-2.45 דולר ברבעון השלישי ● סיטיגרופ היכה את תחזית הרווח וההכנסות, ומנגד גולדמן זאקס עמד בתחזית ההכנסות אך פספס את תחזית הרווח למניה ב-2 סנט

הבורסה לני"ע בת"א. / צילום: תמר מצפי

הבורסה ננעלה בעליות: מדד ת"א 35 קפץ ב-1.2%, אנרג'יאן זינקה ב-9.6%

המדדים המובילים עלו בדומה לסנטימנט מעבר לים, ת"א 90 הוסיף 0.9% לערכו, מדד הבנקים טיפס ב-0.7% ● תמר פטרוליום דיווחה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון דולר ● טאואר זינקה ב-6.2%, לאומי עלתה ב-1.17%, בזק איבדה 2.5%, קנון זינקה ב-5.3%, מנורה קפצה ב-5.1%, אנלייט אנרגיה עלתה ב-3.7%

אג"ח ירוקות / צילום: שאטרסטוק

אג"ח ממשלת ישראל - גן עדן למשקיעים זרים

כניסת ישראל למדד האג"ח הממשלתי העולמי WBGI רק מחזקת את הסיבות שיש למשקיעים הישראלים והזרים להחזיק כיום אג"ח ישראלי בתיק ההשקעות

פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

לאחר פתיחה אנגלית: עליות בת"א, טבע מזנקת בכ-10%

טבע הציעה פשרה בפרשת משככי הכאבים האופיואידים ● מדד נאסד"ק עלה בסיום המסחר ב-1.2%, S&P 500 טיפס ב-1% והדאו ג'ונס הוסיף 0.9% ● אתמול ננעל המסחר בעליות נאות: מדד ת"א 35 עלה ב-1.2% ומדד ת"א 125 עלה ב-1.1%

משתמשי סלולר / צילום: Shutterstock

"40 שקל לחבילת סלולר ללא הגבלה? זה מצב שלא קיים באף מדינה מפותחת"

חברות הסלולר הישראליות נערכות למכרז על הדור החמישי בזמן שהן עסוקות בתוכניות הישרדות ובפיטורי עובדים ● סמנכ"ל השיווק של חטיבת פתרונות הרשת של אמדוקס, יוגן פאטל, מזהיר: המשבר בתחום יוביל את ישראל, שהיא אומת הסטארט-אפ, לנחיתות טכנולוגית

אילן רביב, כנס רואי חשבון / צילום: כדיה לוי

מיטב דש מתרחב בתחומים האלטרנטיביים: נכנס למימון של יזמי נדל"ן קטנים באירלנד

בית ההשקעות רכש 45% מחברת ניהול תיקי האשראי Lotus Investment תמורת 5.4 מיליון אירו, לצד עוד שותפים ישראלים שרכשו 40% מהחברה האירית ● לוטוס מנהלת עבור משקיעים תיקי הלוואות מגובות בשיעבודים בסך כ-115 מיליון אירו

הרברט דיס, מנכ"ל פולקסווגן / צילום: REUTERS/Axel Schmidt

פולקסווגן מעכבת החלטה לבניית מפעל רכבים חדש בטורקיה בעלות של 1.4 מיליארד דולר

על רקע התקיפה הצבאית של טורקיה את כוחות הכורדים בגבול סוריה הצפוני, יצרנית הרכבים הגדולה בעולם נוקטת עמדה ● בהמשך להטלת מכסים ע"י טראמפ על פלדה מיובאת מטורקיה, הלירה הטורקית מתאוששת לאחר שבשוק ציפו למכה נוקשה יותר

עופר גרוסקופף/  צילום: שלומי יוסף

בעקבות הלכת רביבי: התיישנות שומות המס שבה למקומה הראוי

פסיקת העליון בעניין אורי רביבי משיבה את גבולות ההתיישנות למקומם הראוי, ולמעשה שבה ומאמצת פסיקה של ביהמ"ש המחוזי, שלפיה שומת הפסדים שהתיישנה אינה ניתנת לבחינה מחודשת במועד שבו מבקש הנישום להשתמש בהפסדים