הנקראות ביותר

למי להצביע? תחליטו לבד

בשנת בחירות, השאלה מה העמדה הפוליטית-כלכלית של גוף התקשורת שאנחנו קוראים מהותית מתמיד • האג'נדה שלנו היא אתם: הקוראים • לכן עשינו הכל כדי שתוכלו להגיע אל הקלפי עם מלוא המידע שיאפשר לכם לבחור את מי ואת מה שנכון בשבילכם

דוח אמון 2019 - איזון
דוח אמון 2019 - איזון

נאו-ליברלים? סוציאל דמוקרטים? קפיטליסטים? יכול להיות שקורא המחזיק בידו גיליון של עיתון יומי כלכלי, מחפש תשובה לשאלה: מה העמדה הפוליטית-כלכלית של העיתון - ובאילו דרכים הוא מנסה לשכנע אותי לתמוך בה?

בשנת בחירות, השאלה הזו מהותית יותר מתמיד. מה אומרים לקוראים ולקוראות בתוך השורות - ומה נאמר ביניהן. האם לעורכים יש אג'נדה, האם הם רוצים לכוון את הקורא לבחור במישהו, במשהו.

את השאלה הזו פתרנו בגלובס כבר בתחילת דרכו של העיתון המתחדש. האג'נדה שלנו היא אתם: הקוראים. האג'נדה שלנו היא מחזיקי העניין שלנו, והמשימה שלנו היא להביא לכם את המידע, כדי שתוכלו לבחור לבד. לכן, גם בתוך מערכת בחירות, לא אמרנו ולא נאמר לכם למי להצביע. נסקר ונכתוב, נשאל שאלות ונחפש תשובות. אבל נעשה זאת מבלי לכוון לצד זה או אחר, בלי להפלות או להעדיף.

מתוקף היותנו עיתון כלכלי, מצאנו חשיבות במערכת הבחירות לכנסת ה-21 בהבלטת הסוגיות הכלכליות שעומדות על הפרק, ומיפינו למען קוראינו את המפה הפוליטית בדגש על הקשריה הכלכליים.

נקודת המבט הרחבה שלנו על הכלכלה איפשרה לנו לייצר את החיבורים הנדרשים ואת הניתוחים המתבקשים של מצעי המפלגות בהיבטים הרחבים ביותר שלהם: הקשר לבריאות ולחינוך, לרווחה ולצמיחה, למדיניות ולביטחון. הצגנו נתונים ומידע, וגם ניתוחים ופרשנויות שיש בהם כדי לאפשר עוד זווית ראייה. הכל כדי שאתם, קוראינו, תוכלו להגיע אל הקלפי עם מלוא המידע שיאפשר לכם לבחור את מי ואת מה שנכון בשבילכם.

לפעילות התוכן המקיפה שקיימנו סביב הבחירות, שכללה בנוסף לסיקור רחב גם משחק אינטראקטיבי מיוחד, פאנלים בהשתתפות מתמודדים מכל המפלגות ואירועים בפריסה ארצית - קראנו "מצביעים כלכלה". גם זה, מתוך ההבנה והאמונה שעלינו לתת את הכלים הטובים ביותר, כדי שכל קוראת וקורא יחליטו בעצמם לאיזה סוג של כלכלה הם מצביעים. אנחנו ניתן את הכלים, אתם תקבלו את ההחלטה.

שער "ישראל היום" 29.7.2018
 שער "ישראל היום" 29.7.2018

מתוך התפיסה הזו, הקפדנו לא רק על הכתבות אלא גם על המודעות. במהלך השנה החולפת, יש אולי מי שזוכרים, שני עיתונים איפשרו לשר האוצר משה כחלון ולמפלגת כולנו לקנות מודעה שבלשון הדפוס נקראת "חצי עיטוף קדמי", ובלשון פשוטה יותר: השתלטות על שער העיתון. מראית העין הזו, כאילו העיתון בחר לשים את שר האוצר על השער, היא לתפיסתנו הטעיית הקוראים, וכשהגיעה אלינו ההצעה - סירבנו לה ולתמורה הכספית הנלווית אליה. סירבנו, כי אנחנו לא רוצים להטעות את הקוראים שלנו, ואנחנו לא רוצים שעל השער שלנו יופיע משהו שהוא לא החלטת העורכים.

בטור מיוחד שפורסם ביום הבחירות לכנסת ה-21 פירטה אלונה בר און, יו"ר דירקטוריון גלובס, את התפיסה המנחה אותנו לאורך השנה, ובמיוחד במערכת בחירות: "האם זה אומר ש'אין לנו אג'נדה'? התשובה היא שיש לנו אג'נדה. היא לא ימין או שמאל, והיא לא סוציאליזם או ניאו-ליברליזם. האג'נדה שלנו היא מדינת ישראל, היא מגילת העצמאות, היא המוסדות הלאומיים, היא לשלם מס הכנסה, היא לתרום בחזרה למדינה שלנו, והיא להצביע. למי להצביע? זו החלטה שלכם״.

לקבלת עותק מודפס של דו"ח האמון

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988