הנקראות ביותר

השנה שלנו

החלטות מורכבות ביחס להכנסות, צמיחה בתפוצה, קהלים נוספים ומעבר למשרדים חדשים • הצצה לתוך המטבח השקוף של גלובס

דוח אמון 2019 - השנה שלנו
דוח אמון 2019 - השנה שלנו

הגבלה על תוכן שיווקי

סוגייה רגישה נוספת בה טיפלנו השנה נגעה לעירוב בין תוכן מערכתי לפעילות מסחרית. המותג "גלובס מציג" נסגר כי לא עמד בסטנדרטים המקצועיים ובערכים העיתונאיים שהצבנו לעצמנו. בשנה החולפת תוכן ממומן נבדל בצורה ברורה מהתוכן העיתונאי, וזאת באמצעות סימונו בבירור.

כך נקבע שתכנים שיווקיים יופצו בסימון ייחודי של "המחלקה המסחרית". דרור בנגל, סמנכ״ל הסחר של גלובס (CRO): ״המהלכים האחרונים כללו ויתור על ערוצי הכנסה שונים, ובהם פרויקט 100 Dun's, חסויות לוועידות ותוכן שיווקי. המשמעות הישירה של הצעדים האלו היא ויתור על 10% מסך ההכנסות השנתיות של הארגון".

מוסף "קריפטו" 19.3.2019
 מוסף "קריפטו" 19.3.2019

יותר גולשים, יותר עוקבים

כמו כל ארגון, גם גלובס שואף לצמוח - להמשיך ולהוציא עיתון כלכלי מקצועי ואיכותי, לאור מחוייבותנו לספק לקוראים מידע וכלים חיוניים. לכן אנחנו עוסקים גם בסוגיית הפיתוח של הפלטפורמות שלנו: כיצד מחברים עוד מנויים וקהלים חדשים לעיתון, ואיך מייצרים ערוצים חדשים המאפשרים לאוכלוסיות נוספות להכיר אותנו.

מספר העוקבים בדף הפייסבוק של "גלובס"
 מספר העוקבים בדף הפייסבוק של "גלובס"

מספר העוקבים בדף האינסטגרם של "גלובס"
 מספר העוקבים בדף האינסטגרם של "גלובס"

מחלקת הדיגיטל החדשה בהובלת דפנה לוצקי, שהוקמה באוקטובר 2018, השקיעה בפיתוח התוכן שמופץ באתר ובפלטפורמות החברתיות השונות וההשקעה השתלמה: יותר גולשים נחשפו לתכני גלובס ברשתות החברתיות ובאתרים, בילו יותר זמן בערוצים שלנו, עשו יותר לייק (לצד תחושות דיגיטליות נוספות) והפכו את אתר גלובס למוביל בין האתרים הכלכליים במספר הביקורים וביחס הדפים לכל ביקור, בחצי השנה הראשונה של 2019.

מדדים בולטים - אתר גלובס
 מדדים בולטים - אתר גלובס

גם בעיתון המודפס נמדדה צמיחה: לפי נתוני TGI שיעור החשיפה לעיתון גלובס עומד על 4.8% נכון לינואר 2019. על פי הנתונים הללו גלובס הוא העיתון היומי היחיד בישראל שנמצא בצמיחה וזאת בניגוד למגמה הכללית שהשתקפה בסקר ביחס ליתר העיתונים. נתוני TGI אינם חפים ממגבלות אולם מדובר בנתון החיצוני היחיד בישראל שבודק כיום חשיפה לעיתונות כתובה בישראל.

מעצבים מחדש את המרחב

התחדשות של מקום צריכה לקבל ביטוי לא רק בעבודה השוטפת, אלא גם במשרדי המערכת. המקום שאליו מגיעים בכל יום לעבוד על גיליון חדש, צריך לקבל יחס מיוחד. כי לתכנון יש חשיבות לא רק בהיבט הוויזואלי אלא, ובעיקר, בתפיסת העבודה, ביכולת למקסם ביצועים, בתיאום בין המחלקות, וביעילות.

לכן, לסיוע בתכנון זה נבחרה חברת Innovation, המתמחה בתכנון וזרימת תהליכי עבודה במערכות עיתונים, ועבדה עם כלי תקשורת ברחבי העולם. מיכל המאירי, המשנה ליו"ר גלובס, ורונית ששון, מנהלת הפרויקט ועיצוב הפנים, מספרות על התפיסה: "הרעיון המרכזי שהנחה אותנו היה לתת תחושה שגלובס הוא בית: לאפשר אווירה חמה, צבעונית ואקלקטית, שמייצרת אנרגיה טובה. כיאה למערכת עיתון, העורכים הם ליבת הדסק והם מוקמו במרכזו, וסביבם הכתבים, והמחלקות הנוספות. "הדגש היה על חומרים טבעיים: ברזל, עץ, בטון - כל אלו מהווים רקע לצבעוניות הייחודית והמוכרת של העיתון, שקיבלה מקום מרכזי על הקירות. עוד היה חשוב לשלב כחלק מהעיצוב, בחדרי הישיבות ובחללים נוספים, את ערכי גלובס המתחדש, המנחים את עבודת המערכת״.

עברנו דירה!

loading

ומה עכשיו?

שאיפתנו המרכזית לשנה הקרובה היא להמשיך ולהעניק לקוראי גלובס תשתית של ידע וכלים שיסייעו בגיבוש השקפות וקבלת החלטות. אנו משיקים שער אחורי חדש שיציג מדי יום את "השער לכלכלה החדשה", תוצר חדש המשלב בין גיוון דעות והרצון שלנו לסייע בקריאה מהירה יותר מתוך כבוד לזמנם של קוראינו.

בנוסף, אנו מפתחים כיום דרכים מגוונות להפיק ולהגיש תכנים בעלי ערך־מוסף החורגים מהעיתונות הקלאסית. הכוונה בעיקר למדריכים שאינם חדשותיים ובעלי-ערך מתמשך, לרשות הקורא. הפרויקט הראשון מסוג זה יושק בקרוב ומדובר ב"מתחם להתחדשות עירונית" - אזור באתר גלובס בו ירוכז מידע רלוונטי בתחום כה מרכזי. מתחם זה יהיה נקי משיקולים מסחריים וכל תכניו יהיו מקצועיים.

מעל לכל, החלטנו לפתוח בית ספר למקצועות העיתונות ולמסד מראשיתו תהליך של "מערכת לומדת", בו הלימוד וההשתלמות של הצוות יהיו חלק מתהליך העבודה. בין היתר, בית הספר יקיים השתלמויות מקצועיות שונות לאנשי המערכת, כגון קריאה ביקורתית של דוחות (לרבות כספיים) והכשרה משלימה במקצועות השונים.

כוונתנו להמשך היא פתיחת שערי בית הספר לגורמים מחוץ לגלובס - תלמידי תקשורת, עיתונאים מגופים אחרים - וכל מי שיראה בגלובס כתובת להשבחת העיתונות והשבת האמון הציבורי בה. את הקמתו של בית הספר והנעת תהליך הההכשרה המשלימה לאנשי המערכת מובילה העיתונאית גל גבאי.

לקבלת עותק מודפס של דו"ח האמון

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988