גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גרסת הפלאג אין של 745 ב.מ.וו היא מלכת הסביבה

ל-745 המחודשת יש גריל ענק ומוחצן שקורץ ללקוחות הסיניים, אבל מאחורי החרטום השנוי במחלוקת מסתתרת לימוזינת פאר מהונדסת היטב ● היא נותנת מענה לכל צורך וגחמה של בעלי הממון בלי להכביד יותר מדי על מצפונם הסביבתי – או על כיסם

ב.מ.וו 745 le / צילום: יחצ
ב.מ.וו 745 le / צילום: יחצ

ב-2018 התגוררו בסין כ-1.5 מיליון בעלי אזרחות סינית שערך נכסיהם נטו גדול ממיליון דולר. מכיוון שבסין אין כמעט "כסף ישן", מתאפיין השוק סיני בצריכת ראווה נוסח "העולם החדש" ומגלה חיבה יתרה למכוניות שרד ופאר מוחצנות. רצוי מתוצרת גרמניה, וכל המרבה בסנטימטרים וכרום הרי זה משובח. לפיכך, עבור מרצדס, אאודי וב.מ.וו זהו שוק בעל חשיבות אסטרטגית.

ההקדמה הזו נועדה רק כדי לנסות לספק תשובה לשאלה שטורדת לאחרונה את עיתונות הרכב הבינלאומית ואת הרשתות החברתיות: "מה עבר למעצבי ב.מ.וו בראש כשהחליטו לצייד את סדרה 7 המחודשת בגריל הגדול והבולט ביותר, שקיים כיום ברכב סדרתי?"

התשובה היא, שהשוק הסיני אחראי ליותר מ-40% מהמכירות הגלובליות של סדרה 7, סדרת הדגל של ב.מ.וו, ואתה לא יכול להתעלם מטעמם של כ-1.5 מיליון לקוחות פוטנציאליים. הגריל המדובר הוא בגודל של שולחן פינג-פונג ממוצע ויש עליו יותר כרום מאשר על טריילר 18 גלגלים מטקסס. הוא מצליח לגמד את פנסי ההייטק הרחבים והמתוחכמים, שנוספו השנה לסדרה 7, וגוזל את תשומת הלב אפילו מהפגוש החדש בעל כונסי האוויר המאסיביים, שנמצא מתחתיו. בקיצור, חרטום ייחודי שמבשר ממרחק שלושה בלוקים על התקרבותו של הטייקון ונראה כנראה גם מהחלל החיצון.

למודל 2019 נוספו עוד כמה פריטי עיצוב מוחצנים, כמו "זימים" מוגדלים ונוצצים בשולי הכנפיים הקדמיות. פרט לכך, זה אותו עיצוב מוכר של סדרה 7, עם פרופיל צד מעורר יראה, שנמתח בגרסת ה"לונג" לאורך כמעט 5 ורבע מטרים, וזנב שבניגוד גמור לחרטום מותיר רושם אלגנטי "אירופי" וצנוע.

רכב לאתר

כורסאות חשמליות כמו במחלקה ראשונה

לימוזינות פאר נוסח ה-7 מיועדות בדרך כלל ל"בוס שיושב מאחור". גם מודל 2019 דואג היטב לכל מחסורם של בעלי המאה. פתיחת הצד של הדלתות האחוריות הענקיות חושפת צמד כורסאות חשמליות נוסח מחלקה ראשונה, שרוכנות כמעט עד מצב שכיבה ומציעות מרחב רגליים ללא הגבלה מעשית, עם ריפוד עור משובץ ומרהיב שלקוח היישר מהקטלוגים של החברה האחות רולס-רויס (שבבעלות ב.מ.וו).

יש כמוהן גם מערכת מיזוג נפרדת וטאבלט אלחוטי מובנה ודקיק שמאפשר לשלוט בכל הפיצ'רים האלקטרוניים הרבים של הרכב, כולל במצב המושבים הקדמיים, בהינף אצבע. תא המטען בגרסת הפלאג-אין מסתפק ב-430 ליטר, כמו משפחתית ממוצעת.

ב.מ.וו לקחה כנראה בחשבון שגם בעל הבית ירצה לעתים לאחוז בהגה של מכונית השרד היקרה שלו או שהנהג הפרטי ייקח יום חופש. לפיכך, גם סביבת העבודה של "מעמד הפועלים" לא מקופחת ומגיעה עם מערך הפיקוד שמשוכפל מה-X5 החדש, שכולל לוח מחוונים נאה על בסיס מסך LCD שלצדו מערכת מולטימדיה רוחבית.

המושבים הקדמיים עתירים בכיסי אוויר ממוחשבים שמספקים תמיכה דינמית מלאה בפניות ואת אחת מחוויות העיסוי המקצועיות ביותר שבהן נתקלנו עד היום ברכב סדרתי - כולל מסאז' אינטנסיבי לירכיים ולישבן.

הרגולציה תוקעת את האוטונומיה

המערכת הסמי-אוטונומית, שתפעולה בדור הקודם דרש קומבינציה של לחיצות, מופעלת כאן בלחיצה על מתג בודד. למרות העובדה שהרגולציה מגבילה כרגע את האוטונומיה לנסיעה קצרה בלבד, יידרש בעתיד רק עדכון תוכנה כדי לשחרר מה-7 הזו את מלוא היכולות האוטונומיות המובנות בה.

גרסת המבחן שלנו מצוידת בדור החדש של מערכת ההנעה ההיברידית-נטענת של ב.מ.וו. הדור הראשון היה שילוב די מאולץ של מנוע בנזין בנפח 2 ליטר, ששודך למנוע חשמלי ולסוללה די קומפקטית. זה היה נחמד עבור סדרה 3, אבל הרגיש ממש לא במקום במפרט של לימוזינת דגל.

מאז קרו שני דברים. המתחרים השיקו מנועי פלאג-אין הרבה יותר חזקים וגדולים, ותקנות ה-WLTP המחמירות אילצו את כל היצרנים להגדיל את טווח הנסיעה "החשמלי" של רכבי הפלאג-אין שלהם. כתוצאה כוללת כעת ה-745 פלאג-אין מנוע שישה צילינדרים בנזין חזק בנפח 3 ליטר, שמשודך למנוע חשמלי ולסוללת ליתיום חזקה יותר בכ-30%.

הנתונים על הנייר מרשימים בהחלט: טעינה מלאה אמורה לספק טווח נסיעה חשמלי של עד 58 קילומטר (40 קודם לכן). צריכת הדלק הממוצעת המשוקללת עומדת על כ-45 קילומטרים לליטר, הפליטה נמוכה יותר למרות העלייה בנפח וההספק הכולל זינק בכ-60 כוחות סוס ל-394 כ"ס. גם העברת הכוח של המערכת עברה שדרוג רציני. לחיצה בריאה במצב הספורטיבי מתרגמת את כל מקורות האנרגיה של הרכב לדחף והודף את הרכב השמן הזה (2.12 טון) מאפס למאה במעט יותר מ-5 שניות.

כמקובל ברכבי פלאג-אין, צריכת הדלק לא לינארית. תכנות חסכוני וטעינה תכופה יכולים להביא את הצריכה לאזור ה-30 קילומטר לליטר. בחירה בהנאה והנעה תקצץ את הנתון במחצית, עובדה שמודגשת לאור השימוש במיכל דלק קטן יותר בכמעט 30 ליטר מגרסת הבנזין.

בעיר ובשלל מצבי התכנות "הירוקים" העברת הכוח בין מקורות האנרגיה חלקה וכמעט בלתי מורגשת. מצב הנסיעה החשמלי, בשילוב עם בידוד רעשים אבסולוטי, יוצר תחושה מוזרה של אינרציה נטולת מאמץ. מנוע ה-3 ליטר החדש גם מייצר צליל הרבה יותר מעודן ממנוע ה-4 צילינדרים היוצא, שנטה להשמיע קול צורם כאשר נכנס לפעולה תחת עומס.

זול בהרבה מהבנזין, בינתיים

סדרי העדיפויות הדינמיים במכוניות כאלה ברורים: נוחות לפני הכול. אכן, מערכת כריות אוויר ממוחשבת בכל הפינות ובולמים אקטיביים דואגים לנטרל ביעילות רבה את האספלט הישראלי ולשמור על הרכב מאוזן בלי לטרוד את מנוחת ה-VIP שמאחור.

למרות זאת, מדובר בב.מ.וו. ולכן, אין זה מפתיע שזו גם מכוניות נעימה מאוד לנהיגה נמרצת. הנהג יושב די קרוב לשמשה הקדמית עם ראות מצוינת לחזית הרכב ומצב התכנות הספורטיבי מקטין את תחושת הציפה של המתלים, מחדד את ההיגוי ומאפשר לתמרן את הלוויתן בצורה רהוטה ובקצב רציני על כבישים מתפתלים. אנחנו לא בטוחים שמישהו ינצל אי פעם את הפוטנציאל הזה, אבל נעים לדעת שהוא שם.

ה-745 היא יצירת פאר הנדסית מרשימה מאוד, שממלאת כל ציפייה וגחמה בפלח בלי להכביד מדי על המצפון הסביבתי. עם מחיר פתיחה של כ-760 אלף שקל, שמגיע עד 795 אלף בדגם הארוך, גרסת הפלאג-אין זולה בכמעט 300 אלף מגרסת הבנזין הבאה בתור, אבל כמעט 200 אלף שקל מתוך הפער הזה הם הטבת מס, שצפויה להתכווץ משמעותית החל מינואר הקרוב. נצטער מאוד אם היא תיעלם בשנה הבאה כאשר רק זיכרון הגריל שלה ייוותר מאחור כמו חיוכו של חתול הצ'שייר של אליס. 

מתחרות

מרצדס S560 פלאג-אין

גם גרסת הפלאג-אין של מרצדס עברה שדרוג משמעותי לרגל WLTP ומצוידת כעת במנוע V6 טורבו, שבשילוב עם מנוע חשמלי וסוללה מוגדלת מייצר הספק כולל של 563 כ"ס ו-70 קג"מ, ועדיין מאפשר לנוע עד 50 קילומטר על חשמל. במחיר שמתחיל ב-855 אלף מקבלים מתלי אוויר, תא מפואר ומערכות בטיחות לרוב

מרצדס S560 פלאג-אין / צילום: יחצ

לקסוס LS הייבריד

הגרסה ההיברידית של לימוזינת הדגל היפנית עולה 795 אלף ואמנם אינה היברידית נטענת, אך עדיין מתהדרת ב-359 כ"ס, תאוצה מאפס ל-100 ב-5.5 שניות וצריכת דלק "משפחתית". היא נמתחת לאורך 5.24 מ' עם בסיס גלגלים של 3.1 מ' ומציעה רמה גבוהה מאוד של תחכום, פאר ואיכות ייצור נוסח יפן

לקסוס LS הייבריד / צילום: יחצ

פורשה פנאמרה פלאג-אין

עם בסיס גלגלים נדיב ומושבים מפנקים מאחור הפנאמרה יכולה למלא ללא קושי תפקידי שרד. יש לה הנעת פלאג-אין עם מנוע 3 ליטר, מנוע חשמלי וסוללה שמייצרים יחדיו 462 כ"ס ו-71 קג"מ, היא מאיצה ל-100 ב-4.6 שניות, ועדיין מחזירה צריכה רשמית של 32 קילומטר לליטר. המחיר הוא 769 אלף שקל

פורשה פנאמרה פלאג-איןן / צילום: יחצ

עוד כתבות

בית קולנוע בארה”ב/ צילום: רויטרס

משרד המשפטים האמריקאי מטלטל את תעשיית הפצת הסרטים בארה"ב

משרד המשפטים האמריקאי פועל לביטול צווים שנגעו לתעשיית הקולנוע מאז סוף שנות ה-40, במהלך שעשוי להיות בעל השלכות רחבות על הפצת סרטים, והתנאים שבהם הם מוקרנים על המסך הגדול

בניין ג'רוזלם פוסט בירושלים / צילום: איל יצהר, גלובס

"מטעה צרכנים": הרשות להגנת הצרכן תקנוס את ג'רוזלם פוסט

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת ג'רוזלם פוסט על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי של כ-400 אלף שקל ● לטענת הרשות, ג'רוזלם פוסט הסתירה מלקוחותיה את תנאי הביטול של קורס אנגלית שרכשו באלפי שקלים

גבול ישראל-סוריה ברמת הגולן / צילום: איל יצהר

האיראנים אחראים לירי מסוריה אבל נזהרים שלא להיגרר למהלך רחב

ארבע הרקטות שנורו הבוקר משטח סוריה אל צפון רמת הגולן הן לפי הערכות גורמי הביטחון, ירי של אחת מהמיליציות שמחזיקה איראן בסוריה ● על מה הגיבו האיראנים?

מבט אווירי על מתחם הבורסה ברמת גן / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בדרך למנהטן: תוכנית הענק שמבקשת לשלש את מתחם הבורסה ברמת גן

תוכנית ענק שנבחנת בוועדה המחוזית מבקשת לשלש את מתחם הבורסה • החיבור התחבורתי אומנם מצוין, אבל הרחובות הצרים אינם מעודדים הליכה ומעלים סימני שאלה בנוגע לאטרקטיביות של האזור

הפגנת יוצאי אתיופיה  / צילום: מאיר המאירי

המחאה תתחדש? השוטר שירה למוות בסלומון טקה יואשם בגרימת מוות ברשלנות

כך הודיעה היום מח"ש לבני משפחתו של טקה ז"ל, שציפו כי השוטר יואשם בהריגה וקיבלו את ההחלטה במורת-רוח ● הירי בטקה, שהתרחש בסוף יוני, הצית מחאה נרחבת של יוצאי אתיופיה נגד המשטרה בכל רחבי הארץ

הנשיא מעניק את המנדט להרכבת הממשלה לבני גנץ / צילום: חיים צח, לע"מ

מתקרבים לפקיעת המנדט: גנץ ונתניהו ייפגשו הערב ב-22:00

מחר בחצות יפקע המנדט של גנץ להרכבת הממשלה ● "גלובס" עוקב אחרי המאמצים האחרונים להרכבת הממשלה, לפני שהמנדט חוזר לנשיא

יובל שטייניץ, ניידת הבחירות של גלובס / צילום: כדיה לוי

הפתרון לעתיד משק החשמל נמצא במצבר של המכונית שלכם

שר האנרגיה שטייניץ הכריז על יעד בצריכת חשמל סולארי: 30% מכלל החשמל ב–2030, לעומת 6.5% כיום • אלא שחשמל סולארי אינו מספק מענה לדרישה הגבוהה בשעות הערב ושימוש בו מצריך גיבוי של אספקה מתחנות כוח מזהמות • הפתרון המתגבש: "שאיבת" החשמל ממצברים של מכוניות חשמליות ● כתבה שנייה בסדרה

טים קוק, מנכ"ל אפל /  צילום: רויטרס Thomas Peter

אפל תרמה כמעט מחצית מעליית דאו ג'ונס ב-1,000 נקודות מאז יולי

הרנסנס במניית אפל, שעלתה השנה כבר בקרוב ל-70%, משקף את האופטימיות ביחס לעסקת סחר בין ארה"ב וסין, ואת התוצאות הרבעוניות האחרונות שמצביעות על חוזק בעסקי החברה מעבר למוצר הדגל שלה

מרכז החדשנות מבפנים / צילום: כדיה לוי

שיבא משיק מרכז חדשנות דיגיטלית: "נקדם כל פתרון ראוי לבעיות כמו תורים וטעויות"

בית החולים שיבא פתח את מרכז ARC כחלק מרשת בינלאומית שהוא מקים מסביב לעולם ● לסטארט-אפים הוא מציע מימון, מקום לעבוד בו ואפשרות לנסות מוצרים חדשים ● סמנכ"ל רפואה וחדשנות איל צימליכמן: "שותפות היא מילת המפתח. לא כל אחד שומר רק על האינטרסים שלו"

חיים שלזינגר  / צילום: יח"צ

אחרי שני אקזיטים: פרופ' חיים שלזינגר מקים מיזם ייעוץ ללא כוונות רווח

היזם הסדרתי הקים מיזם שבו הוא מייעץ לחברות סטארט-אפ צעירות ללא תמורה ● "ראיתי חברות מצויינות שהתפרקו, רק בגלל ניהול"

בוריס ג'ונסון ותרזה מי. יש חיים אחרי הברקזיט / צילום: רויטרס, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

השוק מתחיל להסתכל באופטימיות על היום שאחרי הברקזיט

ההחלטה על היפרדות מהאיחוד האירופי גרמה למשקיעים הגלובליים להקטין את חשיפתם לשוק הבריטי בכ-14 מיליארד ליש"ט ● לאחרונה החלו לבצבץ ניצני אופטימיות זהירה וקולות "שוריים" חלשים בשווקים ● המחנה האופטימי מביט מעבר לאופק ההסכם,  והזרקור עובר לאיטו לעיסוק במרוויחים האפשריים

מחאת יוצאי אתיופיה / צילום: שלומי יוסף

איך משקמים את האמון האבוד של יוצאי אתיופיה במדינה?

בתי המשפט הם לא הפתרון לבעיה החברתית הזאת. גם לא בתי הסוהר ● הפתרון הוא בגני הילדים ובבתי הספר: כשילדים כהי-עור ולבנים יגדלו ביחד באופן שוויוני, בכל מקום בארץ ולא רק באזורים מסוימים, הגזענות תיעלם, והאמון יחזור ● פרשנות

חברת לומניס / צילום: יונתן בלום

קרן ההשקעות הזרה XIO מוכרת את חברת האסתטיקה הרפואית לומניס לפי שווי של מיליארד דולר לפחות

השליטה בחברה הישראלית, שנרכשה על ידי XIO ב-2015 לפי שווי של 520 מיליון דולר, תימכר לקרן הפרייבט אקוויטי האסייתית BPEA

קופת חולים כללית / צילום: בר אל

הולכים על כל הקופ"ח: תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית בגובה כ-10 מיליון שקל - בדרך למכרז

מדובר באחד מתקציבי הפרסום האטרקטיביים בענף ● בשונה ממכרזים קודמים, התקציב יכלול הפעם את האונליין ואת האוף-ליין של החברה כמקשה אחת

7 פצועים בתאונות קורקינט או אופניים חשמליים הגיעו למיון באיכילוב

לראשונה בישראל: "גלובס" ובית החולים איכילוב מפרסמים את מספר הנפגעים היומי בתאונות כלי תחבורה ממונעים

7 פצועים בתאונות קורקינט או אופניים חשמליים הגיעו למיון איכילוב רק אתמול ● בקצב הזה, במהלך השנה יגיעו 2,555 איש שייפצעו בתאונות דומות לביה"ח איכילוב בתל אביב לבדו ● השנה נהרגו כבר לפחות 12 איש ● מהיום ובכל יום, "גלובס" עוקב אחרי מספר הנפגעים

סין / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

החזית הפנימית של סין באסיה: מלחמת הסחר היא לא רק מול ארה"ב

תשומת הלב במלחמת הסחר ממוקדת בארה"ב ובסין, אולם מלבדן יש שחקנים חשובים אחרים, שהתגובה שלהם תעצב את קווי האספקה של הכלכלה הגלובלית

אילן ישועה וניר חפץ / צילום: איל יצהר, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

ההצעה המדהימה של מנכ"ל וואלה לניר חפץ: "שים אצלי 700 אלף שקל - ותקבל עד חצי המלכות"

בתמלילי שיחות וואטסאפ שנחשפות כאן לראשונה, אילן ישועה מציע לעד המדינה, שבאותו זמן עבד כראש מטה ההסברה של הליכוד, את העסקה הבאה: הליכוד יוציא את כספי מימון המפלגות שלו על פרסום בוואלה - ובתמורה כל האתר יגויס לטובת הליכוד, "בטירוף"

סינמה סיטי באר שבע / צילום: עידן אסלן, יח"צ

בהשקעה של כ-550 מיליון שקל: סינמה סיטי יורדת לדרום

המתחם החדש משתרע על פני 3 קומות בשטח של 50 אלף מ"ר וכולל בין היתר קומה שלמה של 20 אולמות קולנוע, 4 אולמות VIP , היכל מופעים, תיאטרון וכנסים מהגדולים בדרום הארץ, ומתחם הופעות

למינייט / צילום: יחצ

החברה שפיתחה מוצר הכנה לדיאליזה כבר רושמת הכנסות בגרמניה

המוצר נועד למנוע סיבוכים בניתוחים שמטרתם ליצור אצל מטופלי דיאליזה פתח קבוע להחדרת צנתר

הלואו קוסט/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

הלואו קוסט חינכו את כל העולם לעבוד אחרת: האם בקרוב נשלם אפילו על שימוש בשירותים בטיסה?

בענף התעופה המגמה ברורה - הרווחיות מכרטיסי הטיסה נשחקת, וחברות התעופה מחפשות עוגני רווח משלימים ● והן אכן מצליחות: בהשפעת חברות הלואו קוסט, כמעט שום דבר כבר לא חינם ● "על כוס מים חברות כבר גובות כסף וגם על אוזניות למערכות הבידור"