גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הגרמני הגדול שמרווח מספיק למשפחה אבל הוא גם סמל סטטוס

הרכב הגדול ביותר שייצרה ב.מ.וו אי-פעם הוא סמל מעמד ייצוגי ומרווח מספיק למשפחות של אנשי עסקים ● על הדרך הוא גם ישנע את נוסעיו בנוחות וברוגע על פני מאות קילומטרים, בכל התנאים

ב.מ.וו X7 X30D / צילום: יחצ
ב.מ.וו X7 X30D / צילום: יחצ

אוליבר זיפסה, היו"ר החדש של ב.מ.וו שנכנס לתפקיד ב-16 באוגוסט, נראה כמו כוכב קולנוע הוליוודי ויש לו חיוך של מיליון דולר. אולם ספק אם הוא יחייך הרבה בתקופה הקרובה. המכתב הראשון ששלח לעובדים בשבוע שעבר (והודלף ל"רויטרס") נפתח במילים: "במקום להאשים את המצב הנוכחי, את התנאים החיצוניים, את הרקע הפוליטי או אנשים, אימוץ רוח חיובית יאפשר לנו ללכוד הזדמנויות... ככל שהמשימה קשה יותר, כך הפתרונות שלנו יהיו יצירתיים יותר". או בתרגום לעברית מדוברת "בוס חדש הגיע לשכונה. תתחילו להתאפס".

להגנתו של זיפסה ייאמר, שהוא מקבל לידיו את הניהול באחת התקופות הסוערות ביותר בתולדות החברה והתעשייה בכלל, כשלפניו משימות כמו השקת עשרות דגמים "מחושמלים" בשנים הקרובות; חשיבה מחודשת על תוכנית פיתוח הרכב האוטונומי של החברה; התאמה לתקנות הפליטה המחמירות של אירופה ב-2021; הכרעה על עתיד המותג 'מיני'; מציאת כיוון חדש בשוק הסיני ועוד.

בינתיים, וכדי לממן את כל המשימות הללו, עושה ב.מ.וו את מה שהיא ומתחרותיה יודעות לעשות הכי טוב. כלומר, לספק את תיאבונם הבלתי נלאה של עשירי מיאמי, לונדון, מוסקבה, דובאי-סיטי ובייג'ין לרכבי פנאי גדולים יותר, מוחצנים יותר ומתוחכמים יותר.

זו, במשפט אחד, התמצית של ה-X7 החדש. הרכב הסדרתי הגדול ביותר שייצרה ב.מ.וו אי-פעם. הכלי נמתח לאורך 5.15 מ', תוספת של יותר מ-20 ס"מ בהשוואה ל-X5 מהדור האחרון, ורוחבו כמעט 2.2 מ' בין מראות הצד. הוא גם מתנשא לגובה של 1.8 מ', אם כי מתלי האוויר מאפשרים להנמיך אותו מעט במקומות דחוקים.

רכב

גבוה מעל ההמונים

קווי המתאר שלו מזכירים את ה- X5 החדש, אבל החרטום הוא כולו 'סדרה 7' החדשה, כולל הגריל. כשסקרנו כאן לאחרונה את סדרה 7 הקדשנו לא מעט מילים לתיאור הגריל הענק, הנוצץ ומטיל המורא שלה. אז עכשיו דמיינו אותו כשהוא ממוקם מעל גובה גג הפרייבט שלכם ומתקרב אליכם מאחור ב-120 קמ"ש. בקיצור, סביר להניח שנהגי ה-X7 לעולם לא יצטרכו להשתמש בצופר: איתות קל באורות הגבוהים יספיק כדי לפנות להם את הדרך כמו לפני שיירת רה"מ.

ב.מ.וו X7 X30D/ צילום: יחצ

הכניסה לתא הנוסעים דורשת תנופה קלה או דחיפה מהעוזר האישי, ומציבה את שוכני הרכב המיוחסים גבוה מעל ההמונים. מרחב הפנים עצום, כצפוי, מרכב בעל בסיס גלגלים באורך 3.1 מ'. יושבי השורה השנייה נהנים ממושבים נפרדים עם מרחב נשיאותי לרגליים ולראש, וזה עוד לפני שהסיטו אותם לאחור באמצעות מנגנון חשמלי.

המושבים הקדמיים מרווחים מספיק עבור נוסעים בעלי גובה ורוחב חריגים (שומרי הראש?) ויש מרחב מחייה ראוי-פלוס גם למבוגרים בשורה השלישית מאחור. גם כאשר כל המושבים מאוישים, אפשר למקם בתא המטען כמה מזוודות בגודל מלא. קיפול השורה השלישית והשנייה באמצעות מתג יוצר סוויטה שיכולה לאכלס מזרון זוגי בגודל מלא.

יושבי השורה השנייה נהנים ממערכת אקלים נפרדת ויעילה, אבל מערכת מיזוג נפרדת לשורה השלישית היא רק אופציה בדגם הבסיס. חסרונה של המערכת הורגש מאוד בנסיעה של אמצע קיץ לבקעת הירדן בתפוסה משפחתית מלאה, וזה קצת מאכזב ברכב שמחירו 900 אלף שקל.

היגוי סמי-אוטונומי

באגף הפאר ה-X7 ממלא היטב את ייעודו. כל פינה במטראז' הפנימי הענק עטויה בדיפוני עור, עץ ומתכת קרירה, שנראים ומרגישים יקרים מאד. איכות הייצור מרשימה ללא רעשים מיותרים, אפילו על דרכי עפר משובשות, והנהג נהנה מהמערך הטכנולוגי המקיף והמתקדם של סדרה 7 החדשה.

המערך כולל, בין השאר, היגוי סמי-אוטונומי עם אופציה לשדרוג עתידי לאוטונומיה כמעט מלאה, מערך היקפי יעיל של מצלמות וחיישנים, "סייענית אישית" קולית צייתנית, שעמה ניתן לשוחח בשפה טבעית, מסך מולטימדיה ענק ויעיל ולוח מחוונים דיגיטלי רב תכליתי. הוסיפו לכך מערכת קול מצוינת, ידית הילוכים מקריסטל מנצנץ ומפזר ריחות, וקיבלתם תחושה של נהיגה בסדרה 7 - אבל חצי מטר גבוה יותר מעל הכביש.

הגובה העודף, בשילוב עם המצלמות ההיקפיות, די חיוני בכבישים עירוניים צפופים שבהם נדרשת להפגין מיומנות של נהג משאית. על כניסה לחניונים תת קרקעיים צפופים היינו ממליצים לוותר כליל.

מחוץ לעיר הממדים כמעט נשכחים וה-X7 חוזר להיות רכב נעים לנהיגה כמו כל ב.מ.וו אמיתית. לאחר נטרול מערכת הסיוע להיגוי הנהג זוכה להיזון חוזר די מדויק מההגה, התצפית לפינות יעילה, מצב התכנות הספורטיבי מהדק יחסית את תגובות מתלי האוויר ומאות קילומטרים נבלעים מתחת לחישוקי ה-22 אינץ' בלי לעייף את הנהג והנוסעים. אפשר לשמור על קצב מכובד גם על כבישים משניים מפותלים, כל עוד לוקחים בחשבון שהרכב תופס את רוב רוחב המסלול עם מעט מאד רזרבות ביטחון.

גרגור חרישי שהופך לנהמה

בנהיגה נמרצת באמת הכלי מפגין נטיית גוף מוחשית בפניות, ולפיכך החברה מציעה כאופציה שלל מערכות להידוק ההתנהגות ושיפור התמרון (היגוי אחורי, מתלי ספורט). מי שלא מסתפק בכך יבוא על סיפוקו בגרסת ה-M שעולה עוד 200 אלף שקל. יש גם הנעה כפולה מחוכמת ומתלים מתרוממים שמעניקים לרכב פוטנציאל רדום לנסיעות שטח, שספק אם מישהו ינצל אותו אי פעם.

רכב המבחן הגיע עם המנוע הבסיסי בהיצע - טורבו דיזל בנפח 3 ליטר עם 265 כ"ס ו-62 קג"מ. על הנייר זו אופציה צנועה לרכב של 2.3 טון, אבל בפועל אין לנו תלונות. המנוע זוחל בעיר בגרגור חרישי שהופך לנהמה גברית וסמכותית כאשר דוחקים בו קדימה, ומספק דחף חלק ונמרץ בכל התנאים, כולל בעליות עם שבעה נוסעים. התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש אורכת כשבע שניות, ואין בעיה לשייט על כביש 6 במהירות הטיפוסית של התנועה. כלומר, חוקית פלוס 40%. צריכת הדלק סבירה ביחס לציפיות ועם מיכל דלק ענק אין בעיה לסגור מעל 800 קילומטרים בין ביקורים בתחנה.

במחיר של כ-900 אלף שקל ל-X7 עם מנוע 3 ליטר טורבו-דיזל או טורבו-בנזין, הרכב מכוון ופוגע במדויק ביעד שיווקי של לקוחות עם משפחות גדולות ללא מגבלות תקציב, אנשי עסקים שזקוקים לרכב שרד מרווח מספיק לנסיעה עם עוזרים ומאבטחים או סתם למי שרוצה את ה-ב.מ.וו הגדולה והבולטת ביותר על הכביש. 

חלק מהמתחרים

מרצדס GLS 2020

מרצדס GLS, מחלוצי הסופר-פרמיום SUV עם שבעה מקומות, עבר לאחרונה חידוש מקיף. הוא מצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 3 ליטר עם 330 כ"ס ו-70 קג"מ, שמשודך לתיבה בת תשע מהירויות ומאיץ ל-100 ב-6.3 שניות. הוא ארוך וגבוה מה- X7 ומציע תא נוסעים ברוח ה-S קלאס. הוא עדיין לא נחת בארץ.

מרצדס/ צילום: יחצ

ריינג'רובר ספורט

הנציג של ריינג'רובר בפלח הוא דגם ה"ספורט", שמציע שבעה מקומות כאופציה. הוא קצר יותר מהמתחרים הגרמנים, אך מציע תא נוסעים מתוחכם ומפואר עם בונוס של יכולת עבירות מקצועית בשטח. מנוע הבסיס הוא טורבו-דיזל 3 ליטר עם 292 ו-62 קג"מ. מחירו כ-760 אלף לפני האופציה לשבעה מושבים

לנד רובר/ צילום: יחצ

קאדילק אסקלייד

האסקלייד הוא אחד הגדולים בחבורה, ואם מישהו לא מסתפק באורך 5.18 מ', יש גם גרסה ארוכה עם אורך 5.7 מ' ובסיס גלגלים של 3.3 מ'. גם גרסת הבסיס מציעה מקום מרווח לשבעה פלוס מטען ותא נוסעים מתוחכם ומפואר. המנוע היחיד הוא V8 בנזין עם 420 כ"ס ו-63 קג"מ והמשקל מעל 2.6 טון

קדילאק/ צילום: יחצ

עוד כתבות

מאיר שמיר בבית המשפט \ צילום: כדיה לוי

העסקה בין שתי חברות הביטוח שהעירה את מניית מבטח שמיר

לאחר תקופת שקט ארוכה ריכזה אתמול מניית חברת ההשקעות עניין רב ● העליות האחרונות השלימו לה טיפוס שנתי של כ-20%, אך רק 15% בשלוש השנים האחרונות

אבי בן טל (מימין) ויוסי ורשבסקי / צילומים: יח"צ Ynet ואביב חופי

הדרמה בצמרת רשת: לאן מכוונים בעלי המניות, ומה אפשר ללמוד מהמינוי של אבי בן טל?

ההחלטה של בעלי המניות ברשת 13 להיפרד מיוסי ורשבסקי לא הפתיעה איש בתעשיית המדיה ● אבי בן טל, המנכ"ל החדש, חתום על הצלחות רבות ב-ynet ונחשב לבעל הבנה רבה בדיגיטל אולם פחות בתחום הטלוויזיה ● "גלובס" מנתח את הרקע ואת ההשלכות של המהלך

יגאל ברקת / צילום: איל יצהר

יהושע TBWA זכה במכרז הפרסום של קבוצת זאפה

תקציב הפרסום של קבוצת זאפה הוא בהיקף של כ-7 מיליון שקל ● על התקציב התמודדו כשישה משרדים בסדרי גודל שונים, לרבות משרדי דיגיטל וסושיאל

מפעלי מפרץ חיפה / צילום: גיל ארבל

הכירו את התוכנית החלומית של מפרץ חיפה: תעלות כמו בוונציה, בית ליד נחל ופינוי המפעלים המזהמים

כמאה אלף דירות, חמש מרינות ותעלות "סטייל ונציה" • תוכנית "עמק החדשנות", שנחשבת לגרנדיוזית ביותר באזור הצפון ושמבקשת לשנות ללא היכר את מפרץ חיפה, זכתה לשבחים אפילו מגופים ירוקים • עם זאת, ללא מקור תקציבי וחוסר בהחלטת ממשלה קבועה, התממשותה נראית כרגע כחלום רחוק

שלי תשובה / צילום: יח"צ

דלויט: "בעוד 3 שנים נראה מיליארדים של חברות בהשקעות בדור החמישי"

שלי תשובה, ראש מגזר הטכנולוגיה בדלויט ישראל: "הדור החמישי 'משנה משחק'. כל המפעילים צריכים לחשוב האם כדאי לפרוס סיבים אופטיים כשיש תחליף סלולרי מוכח"

איוואן דמיאניוק  / צילום: Michael Dalder, רויטרס

גרמניה: תמונות של איוואן דמיאניוק במחנה סוביבור נחשפות לראשונה

זאת במסגרת השקת ספר חדש ותערוכה בברלין ● התמונות התגלו באלבומים של קצין האס.אס יוהאן נימן ומתעדות את שירותו של הקצין בפולין, בין השאר כסגן מפקד מחנה ההשמדה ● העניין בדמיאניוק גבר בחודשים האחרונים בעקבות הפופולריות של סדרה תיעודית אודותיו בנטפליקס

איתמר בן גביר, ראש עוצמה יהודית / צילום:

בן גביר הודיע שהוא מתמודד עד הסוף: "הציעו לי תפקיד של שגריר"

"הציעו לי גם תפקידים בקק"ל, בהסתדרות הציונית, בלשכת עורכי הדין, אפילו תפקיד שגריר", כך אמר איתמר גביר במסיבת עיתונאים היום, בה הכריז כי יתמודד בבחירות לכנסת ה-23 במסגרת מפלגת עוצמה יהודית

קריסטלינה איבנובה גורגייבה-קינובה, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית / צילום: Charles Platiau, רויטרס

קרן המטבע הבינלאומית הנמיכה את תחזית הצמיחה לכלכלה העולמית

באוקטובר האחרון התחזית של קרן המטבע היתה לצמיחה עולמית של 3% ל-2019 ושל 3.4% ל-2020 ● כעת, הורידה הקרן את התחזית לשיעור צמיחה של 2.9% ו-3.3% בהתאמה

אוליבייר ג’ארי / צילום: תמר מצפי

"חברות התרופות חיות באשליה לגבי היקפי השימוש באפליקציות שלהן"

אוליבייר ג'ארי, נשיא חברת הבריאות הדיגיטלית דריו הלת', הגיע לסטארט-אפ הישראלי אחרי 30 שנה של תפקידי ניהול בחברות תרופות גדולות • בראיון ל"גלובס" הוא מסביר מדוע למערב כדאי ללמוד מהניסיון של מדינות עולם שלישי באימוץ אפליקציות בריאות

בניה למגורים בכפר יונה ש/ צילום: איל יצהר

"דירה להשכיר" רכשה 120 דירות בכפר יונה ונהריה

בנק מזרחי טפחות יעמיד לשתי העסקאות מימון בהיקף כולל של כ-108 מיליון שקל לתקופה של עד 5 שנים

רחוב קפלנסקי 24, ראשל"צ / הדמיה: יח"צ

דיירי הבניין בן ה-45 שנה שיקבלו מרפסת שמש חדשה לדירה

התחדשות עירונית בראשון-לציון ● היזם יקבל שמונה דירות חדשות עם חניה לכל דירה ● הדיירים יקבלו ממ"ד ומרפסת שמש לכל דירה, מעלית לבניין, החלפת תשתיות, חיפוי חיצוני לבניין, גינה חדשה ולובי לבניין

דו"ח האינטרנט השנתי של בזק / הדמיה: shutterstock, שאטרסטוק

דוח האינטרנט השנתי של בזק: וואטסאפ הפופולרית ביותר, נטלפיקס בצמיחה

הגיל הממוצע לקבלת סמארטפון הוא 10, יותר ויותר הורים מגבילים את זמן הצפייה במסכים, והמקצוע המועדף על הילדים - להיות כוכבי רשת ●  לראשונה בזק לא פרסמה בדו"ח נתונים על מהירויות הגלישה

כריסטיאן טיזמן מחברת לנובו, מציג את המסך המתקפל של החברה ב־CES / צילום: Steve Marcus, רויטרס

המחשבים האישיים שוב בקדמת הבמה: האם המסך המתקפל יציל את השוק המדשדש?

הסמארטפונים המתקפלים של סמסונג ו-וואויי עדיין לא נוחלים הצלחה, אך יצרניות המחשבים החליטו לאמץ את טרנד המסכים המתקפלים ● האתגרים לא מעטים - ממערכת הפעלה לא מותאמת ועד בעיות פיזיות - אך היצרניות מקוות שהמסכים האלו יחזירו את הדומיננטיות של המחשבים האישיים

ענת סרגוסטי / צילום: איל יצהר, גלובס

ארגון העיתונאים: מינויים חדשים למנכ"ל ומנהלת תחום חופש העיתונות

ארגון העיתונאים ממשיך בהתארגנות לאחר הפרידה מההסתדרות: סבב מינויים חדש בארגון במסגרתו מונה אלי גרשנקרוין למנכ"ל והעיתונאית ענת סרגוסטי מונתה למנהלת תחום חופש העיתונות

קצינים/ צילום: דובר צהל

העליון: המדינה תחשוף נתונים נוספים על הפנסיה של משרתי הקבע

פסק הדין ניתן במסגרת ערעור של תנועת "הצלחה" נגד משרד הביטחון והאוצר, בדרישה לחשוף פרטים שהושחרו בנספחי הסכם כחלון-יעלון

מפגינים נגד טראמפ בדאבוס / צילום: רויטרס, Pierre Albouy

מה גילו בגרינפיס על המתכנסים בפורום הכלכלי בדאבוס?

דוח גרינפיס: בזמן שהמתכנסים בדאבוס מדברים על משבר האקלים, השחקנים הפיננסיים של הפורום הכלכלי העולמי מזרימים 1.4 טריליון דולר לדלקים מאובנים

רוברט פרישקו /   צילום: אורון טודורוס

העתיד הוא בשיפור הממשק עם שירות קיים: "האפליקציה כמוצר מתה ב-2015"

מנכ"ל זמינגו, רוברט פרישקו, מסביר מדוע עתיד אפליקציות הבריאות הוא בממשקים לשירותי רפואה ולא כמוצרים בפני עצמם

מיכלית נפט / צילום: רויטרס Tim Chong

קשיי אספקת נפט לאחר שהמורדים בלוב חסמו חלק גדול מהייצוא

גורמים שונים מעריכים כי החסימה הייתה מתוכננת והיא חלק מטקטיקה של הפעלת לחץ על המדינות המשתתפות ב"וועידת השלום לעתיד לוב"

ניר דגן / צילום: תמר מצפי

הטלטלות בארקיע נמשכות: המנכ"ל ניר דגן פורש; אמיר ארז ימונה למנכ"ל החדש

(עדכון) - דגן, שכיהן כמנכ"ל ארקיע בשש השנים האחרונות, יוחלף ע"י מנכ"ל פזגז לשעבר ● ארקיע עוברת טלטלה בחודשים האחרונים בעקבות סגירת שדה דב והירידה בביקוש בטיסות לאילת, התחרות מול חברות לואו קוסט בקווים לאירופה והאכזבה מהפעילות בטיסות להודו ולבנגקוק

טראמפ בעצרת בחירות במישיגן / צילום:  Leah Millis : צילום

דעה: משפט טראמפ בסנאט מתחיל - הזיכוי די מובטח, אך האם הכתם יימחק?

אחרי שגוף ביקורת של הקונגרס קבע כי התנהלות טראמפ בפרשת אוקראינה היא עבירה על החוק, משפט האימפיצ'מנט מגיע לנקודת ההתחלה בסנאט ● מידת הזיהום של הכביסה המלוכלכת שצפויה לצוץ במהלך הדיונים, עלולה לעצב את דימויו ומורשתו של הנשיא ה־45 לדורות הבאים ● דעה