גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הגרמני הגדול שמרווח מספיק למשפחה אבל הוא גם סמל סטטוס

הרכב הגדול ביותר שייצרה ב.מ.וו אי-פעם הוא סמל מעמד ייצוגי ומרווח מספיק למשפחות של אנשי עסקים ● על הדרך הוא גם ישנע את נוסעיו בנוחות וברוגע על פני מאות קילומטרים, בכל התנאים

ב.מ.וו X7 X30D / צילום: יחצ
ב.מ.וו X7 X30D / צילום: יחצ

אוליבר זיפסה, היו"ר החדש של ב.מ.וו שנכנס לתפקיד ב-16 באוגוסט, נראה כמו כוכב קולנוע הוליוודי ויש לו חיוך של מיליון דולר. אולם ספק אם הוא יחייך הרבה בתקופה הקרובה. המכתב הראשון ששלח לעובדים בשבוע שעבר (והודלף ל"רויטרס") נפתח במילים: "במקום להאשים את המצב הנוכחי, את התנאים החיצוניים, את הרקע הפוליטי או אנשים, אימוץ רוח חיובית יאפשר לנו ללכוד הזדמנויות... ככל שהמשימה קשה יותר, כך הפתרונות שלנו יהיו יצירתיים יותר". או בתרגום לעברית מדוברת "בוס חדש הגיע לשכונה. תתחילו להתאפס".

להגנתו של זיפסה ייאמר, שהוא מקבל לידיו את הניהול באחת התקופות הסוערות ביותר בתולדות החברה והתעשייה בכלל, כשלפניו משימות כמו השקת עשרות דגמים "מחושמלים" בשנים הקרובות; חשיבה מחודשת על תוכנית פיתוח הרכב האוטונומי של החברה; התאמה לתקנות הפליטה המחמירות של אירופה ב-2021; הכרעה על עתיד המותג 'מיני'; מציאת כיוון חדש בשוק הסיני ועוד.

בינתיים, וכדי לממן את כל המשימות הללו, עושה ב.מ.וו את מה שהיא ומתחרותיה יודעות לעשות הכי טוב. כלומר, לספק את תיאבונם הבלתי נלאה של עשירי מיאמי, לונדון, מוסקבה, דובאי-סיטי ובייג'ין לרכבי פנאי גדולים יותר, מוחצנים יותר ומתוחכמים יותר.

זו, במשפט אחד, התמצית של ה-X7 החדש. הרכב הסדרתי הגדול ביותר שייצרה ב.מ.וו אי-פעם. הכלי נמתח לאורך 5.15 מ', תוספת של יותר מ-20 ס"מ בהשוואה ל-X5 מהדור האחרון, ורוחבו כמעט 2.2 מ' בין מראות הצד. הוא גם מתנשא לגובה של 1.8 מ', אם כי מתלי האוויר מאפשרים להנמיך אותו מעט במקומות דחוקים.

רכב

גבוה מעל ההמונים

קווי המתאר שלו מזכירים את ה- X5 החדש, אבל החרטום הוא כולו 'סדרה 7' החדשה, כולל הגריל. כשסקרנו כאן לאחרונה את סדרה 7 הקדשנו לא מעט מילים לתיאור הגריל הענק, הנוצץ ומטיל המורא שלה. אז עכשיו דמיינו אותו כשהוא ממוקם מעל גובה גג הפרייבט שלכם ומתקרב אליכם מאחור ב-120 קמ"ש. בקיצור, סביר להניח שנהגי ה-X7 לעולם לא יצטרכו להשתמש בצופר: איתות קל באורות הגבוהים יספיק כדי לפנות להם את הדרך כמו לפני שיירת רה"מ.

ב.מ.וו X7 X30D/ צילום: יחצ

הכניסה לתא הנוסעים דורשת תנופה קלה או דחיפה מהעוזר האישי, ומציבה את שוכני הרכב המיוחסים גבוה מעל ההמונים. מרחב הפנים עצום, כצפוי, מרכב בעל בסיס גלגלים באורך 3.1 מ'. יושבי השורה השנייה נהנים ממושבים נפרדים עם מרחב נשיאותי לרגליים ולראש, וזה עוד לפני שהסיטו אותם לאחור באמצעות מנגנון חשמלי.

המושבים הקדמיים מרווחים מספיק עבור נוסעים בעלי גובה ורוחב חריגים (שומרי הראש?) ויש מרחב מחייה ראוי-פלוס גם למבוגרים בשורה השלישית מאחור. גם כאשר כל המושבים מאוישים, אפשר למקם בתא המטען כמה מזוודות בגודל מלא. קיפול השורה השלישית והשנייה באמצעות מתג יוצר סוויטה שיכולה לאכלס מזרון זוגי בגודל מלא.

יושבי השורה השנייה נהנים ממערכת אקלים נפרדת ויעילה, אבל מערכת מיזוג נפרדת לשורה השלישית היא רק אופציה בדגם הבסיס. חסרונה של המערכת הורגש מאוד בנסיעה של אמצע קיץ לבקעת הירדן בתפוסה משפחתית מלאה, וזה קצת מאכזב ברכב שמחירו 900 אלף שקל.

היגוי סמי-אוטונומי

באגף הפאר ה-X7 ממלא היטב את ייעודו. כל פינה במטראז' הפנימי הענק עטויה בדיפוני עור, עץ ומתכת קרירה, שנראים ומרגישים יקרים מאד. איכות הייצור מרשימה ללא רעשים מיותרים, אפילו על דרכי עפר משובשות, והנהג נהנה מהמערך הטכנולוגי המקיף והמתקדם של סדרה 7 החדשה.

המערך כולל, בין השאר, היגוי סמי-אוטונומי עם אופציה לשדרוג עתידי לאוטונומיה כמעט מלאה, מערך היקפי יעיל של מצלמות וחיישנים, "סייענית אישית" קולית צייתנית, שעמה ניתן לשוחח בשפה טבעית, מסך מולטימדיה ענק ויעיל ולוח מחוונים דיגיטלי רב תכליתי. הוסיפו לכך מערכת קול מצוינת, ידית הילוכים מקריסטל מנצנץ ומפזר ריחות, וקיבלתם תחושה של נהיגה בסדרה 7 - אבל חצי מטר גבוה יותר מעל הכביש.

הגובה העודף, בשילוב עם המצלמות ההיקפיות, די חיוני בכבישים עירוניים צפופים שבהם נדרשת להפגין מיומנות של נהג משאית. על כניסה לחניונים תת קרקעיים צפופים היינו ממליצים לוותר כליל.

מחוץ לעיר הממדים כמעט נשכחים וה-X7 חוזר להיות רכב נעים לנהיגה כמו כל ב.מ.וו אמיתית. לאחר נטרול מערכת הסיוע להיגוי הנהג זוכה להיזון חוזר די מדויק מההגה, התצפית לפינות יעילה, מצב התכנות הספורטיבי מהדק יחסית את תגובות מתלי האוויר ומאות קילומטרים נבלעים מתחת לחישוקי ה-22 אינץ' בלי לעייף את הנהג והנוסעים. אפשר לשמור על קצב מכובד גם על כבישים משניים מפותלים, כל עוד לוקחים בחשבון שהרכב תופס את רוב רוחב המסלול עם מעט מאד רזרבות ביטחון.

גרגור חרישי שהופך לנהמה

בנהיגה נמרצת באמת הכלי מפגין נטיית גוף מוחשית בפניות, ולפיכך החברה מציעה כאופציה שלל מערכות להידוק ההתנהגות ושיפור התמרון (היגוי אחורי, מתלי ספורט). מי שלא מסתפק בכך יבוא על סיפוקו בגרסת ה-M שעולה עוד 200 אלף שקל. יש גם הנעה כפולה מחוכמת ומתלים מתרוממים שמעניקים לרכב פוטנציאל רדום לנסיעות שטח, שספק אם מישהו ינצל אותו אי פעם.

רכב המבחן הגיע עם המנוע הבסיסי בהיצע - טורבו דיזל בנפח 3 ליטר עם 265 כ"ס ו-62 קג"מ. על הנייר זו אופציה צנועה לרכב של 2.3 טון, אבל בפועל אין לנו תלונות. המנוע זוחל בעיר בגרגור חרישי שהופך לנהמה גברית וסמכותית כאשר דוחקים בו קדימה, ומספק דחף חלק ונמרץ בכל התנאים, כולל בעליות עם שבעה נוסעים. התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש אורכת כשבע שניות, ואין בעיה לשייט על כביש 6 במהירות הטיפוסית של התנועה. כלומר, חוקית פלוס 40%. צריכת הדלק סבירה ביחס לציפיות ועם מיכל דלק ענק אין בעיה לסגור מעל 800 קילומטרים בין ביקורים בתחנה.

במחיר של כ-900 אלף שקל ל-X7 עם מנוע 3 ליטר טורבו-דיזל או טורבו-בנזין, הרכב מכוון ופוגע במדויק ביעד שיווקי של לקוחות עם משפחות גדולות ללא מגבלות תקציב, אנשי עסקים שזקוקים לרכב שרד מרווח מספיק לנסיעה עם עוזרים ומאבטחים או סתם למי שרוצה את ה-ב.מ.וו הגדולה והבולטת ביותר על הכביש. 

חלק מהמתחרים

מרצדס GLS 2020

מרצדס GLS, מחלוצי הסופר-פרמיום SUV עם שבעה מקומות, עבר לאחרונה חידוש מקיף. הוא מצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 3 ליטר עם 330 כ"ס ו-70 קג"מ, שמשודך לתיבה בת תשע מהירויות ומאיץ ל-100 ב-6.3 שניות. הוא ארוך וגבוה מה- X7 ומציע תא נוסעים ברוח ה-S קלאס. הוא עדיין לא נחת בארץ.

מרצדס/ צילום: יחצ

ריינג'רובר ספורט

הנציג של ריינג'רובר בפלח הוא דגם ה"ספורט", שמציע שבעה מקומות כאופציה. הוא קצר יותר מהמתחרים הגרמנים, אך מציע תא נוסעים מתוחכם ומפואר עם בונוס של יכולת עבירות מקצועית בשטח. מנוע הבסיס הוא טורבו-דיזל 3 ליטר עם 292 ו-62 קג"מ. מחירו כ-760 אלף לפני האופציה לשבעה מושבים

לנד רובר/ צילום: יחצ

קאדילק אסקלייד

האסקלייד הוא אחד הגדולים בחבורה, ואם מישהו לא מסתפק באורך 5.18 מ', יש גם גרסה ארוכה עם אורך 5.7 מ' ובסיס גלגלים של 3.3 מ'. גם גרסת הבסיס מציעה מקום מרווח לשבעה פלוס מטען ותא נוסעים מתוחכם ומפואר. המנוע היחיד הוא V8 בנזין עם 420 כ"ס ו-63 קג"מ והמשקל מעל 2.6 טון

קדילאק/ צילום: יחצ

עוד כתבות

יעקב לוקסי לוקסנבורג / צילום: גיזי

סאני תמשיך לשווק בישראל את מכשירי סמסונג עד תום 2024; מציגה ירידה חדה ברווח

ההסכם עם החברה הקוריאנית, שעל הארכתו דיווחה סאני היום, אמור היה להסתיים בסוף 2020 ● כחלק מהארכת ההסכם נקבע כי אם סמסונג תחליט לשווק מחשבים ניידים בישראל, תינתן לסאני זכות סירוב ראשונה להפצתם בישראל

7 פצועים בתאונות קורקינט או אופניים חשמליים הגיעו למיון באיכילוב

לראשונה בישראל: "גלובס" ובית החולים איכילוב מפרסמים את מספר הנפגעים היומי בתאונות כלי תחבורה ממונעים

7 פצועים בתאונות קורקינט או אופניים חשמליים הגיעו למיון איכילוב רק אתמול ● בקצב הזה, במהלך השנה יגיעו 2,555 איש שייפצעו בתאונות דומות לביה"ח איכילוב בתל אביב לבדו ● השנה נהרגו כבר לפחות 12 איש ● מהיום ובכל יום, "גלובס" עוקב אחרי מספר הנפגעים

דונלד טראמפ / צילום: Leah Millis, רויטרס

הספירה לאחור החלה: האם טראמפ בדרך לעוד ארבע שנים בבית הלבן?

סיכויי טראמפ להיבחר מחדש טובים, למרות הסקנדלים ● אליזבת' וורן פונה לשכבות הנמוכות, למרות שאלה לא מודעים לסנאטורית ממסצ’וסטס ● ומה הקשר של "רוקדים עם כוכבים" לבחירות? ● "המדריך לטראמפיסט" - פודקאסט חדש לקראת בחירות 2020 לנשיאות ארה"ב ● האזינו

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

המסחר בת"א ננעל בעליות: גזית גלוב קפצה לאחר העלאת תחזיות

מדד ת"א 35 עלה ב-0.4%, מדד ת"א 125 הוסיף 0.5% ומדד ת"א 90 טיפס ב-0.9% ● עונת הדוחות נמשכת: ערך פיננסים עלתה על רקע הנפקה באפסייד, ויקטורי התחזקה וחילן נחלשה ● מלם תים דיווחה על עלייה של 19% בהכנסות הרבעון ל-522 מיליון שקל

בנק לימאט בציריך / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

לראשונה בעקבות התקנות החדשות: רשות המסים עצרה 3 ישראלים שלא דיווחו כראוי על חשבונות בחו"ל

השלושה נעצרו במסגרת שתי חקירות שונות, לאחר ששמם נכלל ברשימה של בעלי חשבונות בנק בחו"ל שהתקבלה עפ"י חילופי מידע בין מדינות ורשויות מס באירופה ● מדובר במעצרים הראשונים של ישראלים בעקבות תקנות ה-CRS

פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר

לא מצליחים לשרוד בפקקים? תוך עשור יעלו על הכבישים עוד 1.8 מיליון כלי רכב

הגידול באוכלוסייה והצמיחה בתמ"ג יהפכו את הכבישים ב-2030 לגיהנום ● מחקר חדש טוען שמספר כלי הרכב בכבישים יזנק ל-5.2 מיליון ● השקעות העתק בתחבורה הציבורית והפנטזיות על רכב ללא נהג ישפרו את המצב אבל לא ימנעו קטסטרופה

תשלום דמי מזונות משותפים/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ביה"ד הרבני בעקבות העליון: "לחייב אב בתשלום מזונות רק כשזה מקדם את טובת הילדים"

ביה"ד הרבני בחיפה ביטל את המזונות שנדרש לשלם אב לילדה שעברה את גיל 6 ונמצאת במשמורת משותפת ● הסיבה: כושר ההשתכרות של האם גבוה בהרבה מכושר האב ● בכך צעד ביה"ד צעד משמעותי לעבר "מהפכת השוויון בנטל המזונות" שהנהיג העליון

אופיר אקוניס, הליכוד / צילום: יח"צ

האם נציגי מפלגות ערביות כבר ישבו בוועדת חוץ וביטחון?

האם חברי מפלגות ערביות זכו להיכנס להיכל הביטחון של הכנסת? כן - אבל לא לקודש-הקודשים ● המשרוקית של גלובס

מייסדי אינטסייטס אלון ארבץ, גיא ניצן וגל בן–דוד / צילום: IntSights

חברת מודיעין הסייבר IntSights גייסה 30 מיליון דולר

את הסבב הובילה קרן הצמיחה קומרה קפיטל ● הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-70 מיליון דולר

דב קוטלר / צילום: גדי דגון, יח"צ

המנכ"ל החדש מתחיל לנקות: ירידה של 22% ברווחי בנק הפועלים ברבעון

הבנק בניהולו של המנכ"ל הטרי דב קוטלר מדווח היום כי הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-736 מיליון שקל, בהשוואה ל-950 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - זאת בין היתר עקב ירידת ערך בגין ההשקעה בבנק פוזיטיף וכן בהשפעת מדד שלילי

משטרת ישראל / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

המחוזי: המשטרה תורשה לבצע חיפוש בטלפונים של יועצי רה"מ עופר גולן ויונתן אוריך

זאת לצורך חקירת פרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר ● עופר גולן ויונתן אוריך בתגובה: "במקום שבית המשפט ייתן למשטרה סטירה על שהפרה במתכוון את זכויות היסוד שלנו - הוא נותן לה סוכריה. אבסורד"

שוקי אברמוביץ  / צילום: איל יצהר

בדרך לעוד חברת פינטק: שוקי אברמוביץ' מונה ליו"ר גליליאו טק

אברמוביץ', פעיל ותיק בשוק ההון, יחליף בתפקיד היו"ר את שלומי טופז, בעל השליטה ומנכ"ל גליליאו טק ● השלד הבורסאי, שנסחר כיום בשווי שוק של כ-13 מיליון שקל, הסב באחרונה את תחום פעילותו ממיחזור פסולת לטכנולוגיה פיננסית

דרור בשן, מנכ"ל פרוטליקס / צילום: יח"צ

מניית פרוטליקס קפצה ב-32% בציפייה לקיצור דרך לאישור תרופת הדגל שלה למחלת הפברי

הבקשה ל-FDA לשיווק התרופה בארה"ב תוגש באפריל 2020, קיצור של כשנתיים לעומת לוח הזמנים המקורי ● בכל מקרה פרוטליקס תמשיך בניסוי שלב III שלה, המתקיים כעת, ומשווה בין המוצר שלה למוצר המוביל את השוק ● בחברה מקווים שהמוצר לפברי יחל להימכר ב-2021

 

 

מימין ניר קלר ואייל ליפשיץ יזמי BlueVine  / צילום: בלו ויין

חברת הפינטק הישראלית BlueVine גייסה 102 מיליון דולר

את הסבב הובילה קרן הצמיחה הישראלית ION Crossover Partners, משקיעה חדשה בחברה ● צוות BlueVine מתוכנן לגדול ל-400 עובדים לפחות עד סוף 2020 בעקבות הגיוס

 מרים פרץ בטקס הדלקת המשואות/ צילום: באדיבות כאן 11

טקס הדלקת המשואות שוב מעורר אש: למה הועדף במאי לא מוכר על פני מנוסים ומצליחים?

ל"גלובס" נודע כי במכרז של משרד התרבות על הפקת טקס המשואות זכתה שוב חברת טרגט מרקט, שהעניקה בזמנו לשרת התרבות מירי רגב טקס עטור קלוז-אפים ● המכרז הוא לארבע שנים בתקציב של 8.4 מיליון שקל לשנה

הולכת רגל מחוץ לבורסת טוקיו / צילום: רויטרס

בורסות אסיה צונחות על רקע האיום של טראמפ בהעלאת תעריפי המכס

נשיא ארה"ב אמר אתמול כי "פשוט יעלה את המכס אפילו גבוה יותר" אם לא יושג הסכם עם סין ● נתוני יצוא מאכזבים ביפן באוקטובר ● צניחה במגזר הפיננסים באוסטרליה

בית קולנוע בארה”ב/ צילום: רויטרס

משרד המשפטים האמריקאי מטלטל את תעשיית הפצת הסרטים בארה"ב

משרד המשפטים האמריקאי פועל לביטול צווים שנגעו לתעשיית הקולנוע מאז סוף שנות ה-40, במהלך שעשוי להיות בעל השלכות רחבות על הפצת סרטים, והתנאים שבהם הם מוקרנים על המסך הגדול

רצים למרחב המוגן / צילום: רויטרס

שוב ירי מסוריה, ומה עם תוכנית הממשלה להשקיע 5 מיליארד שקל במיגון הצפון?

מטח הרקטות לגליל ולגולן העלה שוב את הפערים בין המיגון הקיים ביישובי הצפון לבין זה הנדרש לאור האיומים העדכניים בזירה • תוכנית "מגן לצפון", שיצאה לדרך השנה והבטיחה בנייה של מרחבים ממוגנים ושיפוץ מקלטים על פני עשור, נותרה כמעט כולה על הנייר ותמתין לממשלה הבאה

הנשיא מעניק את המנדט להרכבת הממשלה לבני גנץ / צילום: חיים צח, לע"מ

מתקרבים לפקיעת המנדט: גנץ ונתניהו ייפגשו הערב ב-22:00

מחר בחצות יפקע המנדט של גנץ להרכבת הממשלה ● "גלובס" עוקב אחרי המאמצים האחרונים להרכבת הממשלה, לפני שהמנדט חוזר לנשיא

אמנון ברויט,/צילום: תמונה פרטית

"גביית התשלום מהלקוחות היא כמעט בלתי אפשרית"

אמנון ברויט (45) הוא חשמלאי מת"א ● "אני מפחד להעסיק עובד כי אני לא בטוח שיהיה לי מאיפה לשלם לו" ● עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il