גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הגרמני הגדול שמרווח מספיק למשפחה אבל הוא גם סמל סטטוס

הרכב הגדול ביותר שייצרה ב.מ.וו אי-פעם הוא סמל מעמד ייצוגי ומרווח מספיק למשפחות של אנשי עסקים ● על הדרך הוא גם ישנע את נוסעיו בנוחות וברוגע על פני מאות קילומטרים, בכל התנאים

ב.מ.וו X7 X30D / צילום: יחצ
ב.מ.וו X7 X30D / צילום: יחצ

אוליבר זיפסה, היו"ר החדש של ב.מ.וו שנכנס לתפקיד ב-16 באוגוסט, נראה כמו כוכב קולנוע הוליוודי ויש לו חיוך של מיליון דולר. אולם ספק אם הוא יחייך הרבה בתקופה הקרובה. המכתב הראשון ששלח לעובדים בשבוע שעבר (והודלף ל"רויטרס") נפתח במילים: "במקום להאשים את המצב הנוכחי, את התנאים החיצוניים, את הרקע הפוליטי או אנשים, אימוץ רוח חיובית יאפשר לנו ללכוד הזדמנויות... ככל שהמשימה קשה יותר, כך הפתרונות שלנו יהיו יצירתיים יותר". או בתרגום לעברית מדוברת "בוס חדש הגיע לשכונה. תתחילו להתאפס".

להגנתו של זיפסה ייאמר, שהוא מקבל לידיו את הניהול באחת התקופות הסוערות ביותר בתולדות החברה והתעשייה בכלל, כשלפניו משימות כמו השקת עשרות דגמים "מחושמלים" בשנים הקרובות; חשיבה מחודשת על תוכנית פיתוח הרכב האוטונומי של החברה; התאמה לתקנות הפליטה המחמירות של אירופה ב-2021; הכרעה על עתיד המותג 'מיני'; מציאת כיוון חדש בשוק הסיני ועוד.

בינתיים, וכדי לממן את כל המשימות הללו, עושה ב.מ.וו את מה שהיא ומתחרותיה יודעות לעשות הכי טוב. כלומר, לספק את תיאבונם הבלתי נלאה של עשירי מיאמי, לונדון, מוסקבה, דובאי-סיטי ובייג'ין לרכבי פנאי גדולים יותר, מוחצנים יותר ומתוחכמים יותר.

זו, במשפט אחד, התמצית של ה-X7 החדש. הרכב הסדרתי הגדול ביותר שייצרה ב.מ.וו אי-פעם. הכלי נמתח לאורך 5.15 מ', תוספת של יותר מ-20 ס"מ בהשוואה ל-X5 מהדור האחרון, ורוחבו כמעט 2.2 מ' בין מראות הצד. הוא גם מתנשא לגובה של 1.8 מ', אם כי מתלי האוויר מאפשרים להנמיך אותו מעט במקומות דחוקים.

רכב

גבוה מעל ההמונים

קווי המתאר שלו מזכירים את ה- X5 החדש, אבל החרטום הוא כולו 'סדרה 7' החדשה, כולל הגריל. כשסקרנו כאן לאחרונה את סדרה 7 הקדשנו לא מעט מילים לתיאור הגריל הענק, הנוצץ ומטיל המורא שלה. אז עכשיו דמיינו אותו כשהוא ממוקם מעל גובה גג הפרייבט שלכם ומתקרב אליכם מאחור ב-120 קמ"ש. בקיצור, סביר להניח שנהגי ה-X7 לעולם לא יצטרכו להשתמש בצופר: איתות קל באורות הגבוהים יספיק כדי לפנות להם את הדרך כמו לפני שיירת רה"מ.

ב.מ.וו X7 X30D/ צילום: יחצ

הכניסה לתא הנוסעים דורשת תנופה קלה או דחיפה מהעוזר האישי, ומציבה את שוכני הרכב המיוחסים גבוה מעל ההמונים. מרחב הפנים עצום, כצפוי, מרכב בעל בסיס גלגלים באורך 3.1 מ'. יושבי השורה השנייה נהנים ממושבים נפרדים עם מרחב נשיאותי לרגליים ולראש, וזה עוד לפני שהסיטו אותם לאחור באמצעות מנגנון חשמלי.

המושבים הקדמיים מרווחים מספיק עבור נוסעים בעלי גובה ורוחב חריגים (שומרי הראש?) ויש מרחב מחייה ראוי-פלוס גם למבוגרים בשורה השלישית מאחור. גם כאשר כל המושבים מאוישים, אפשר למקם בתא המטען כמה מזוודות בגודל מלא. קיפול השורה השלישית והשנייה באמצעות מתג יוצר סוויטה שיכולה לאכלס מזרון זוגי בגודל מלא.

יושבי השורה השנייה נהנים ממערכת אקלים נפרדת ויעילה, אבל מערכת מיזוג נפרדת לשורה השלישית היא רק אופציה בדגם הבסיס. חסרונה של המערכת הורגש מאוד בנסיעה של אמצע קיץ לבקעת הירדן בתפוסה משפחתית מלאה, וזה קצת מאכזב ברכב שמחירו 900 אלף שקל.

היגוי סמי-אוטונומי

באגף הפאר ה-X7 ממלא היטב את ייעודו. כל פינה במטראז' הפנימי הענק עטויה בדיפוני עור, עץ ומתכת קרירה, שנראים ומרגישים יקרים מאד. איכות הייצור מרשימה ללא רעשים מיותרים, אפילו על דרכי עפר משובשות, והנהג נהנה מהמערך הטכנולוגי המקיף והמתקדם של סדרה 7 החדשה.

המערך כולל, בין השאר, היגוי סמי-אוטונומי עם אופציה לשדרוג עתידי לאוטונומיה כמעט מלאה, מערך היקפי יעיל של מצלמות וחיישנים, "סייענית אישית" קולית צייתנית, שעמה ניתן לשוחח בשפה טבעית, מסך מולטימדיה ענק ויעיל ולוח מחוונים דיגיטלי רב תכליתי. הוסיפו לכך מערכת קול מצוינת, ידית הילוכים מקריסטל מנצנץ ומפזר ריחות, וקיבלתם תחושה של נהיגה בסדרה 7 - אבל חצי מטר גבוה יותר מעל הכביש.

הגובה העודף, בשילוב עם המצלמות ההיקפיות, די חיוני בכבישים עירוניים צפופים שבהם נדרשת להפגין מיומנות של נהג משאית. על כניסה לחניונים תת קרקעיים צפופים היינו ממליצים לוותר כליל.

מחוץ לעיר הממדים כמעט נשכחים וה-X7 חוזר להיות רכב נעים לנהיגה כמו כל ב.מ.וו אמיתית. לאחר נטרול מערכת הסיוע להיגוי הנהג זוכה להיזון חוזר די מדויק מההגה, התצפית לפינות יעילה, מצב התכנות הספורטיבי מהדק יחסית את תגובות מתלי האוויר ומאות קילומטרים נבלעים מתחת לחישוקי ה-22 אינץ' בלי לעייף את הנהג והנוסעים. אפשר לשמור על קצב מכובד גם על כבישים משניים מפותלים, כל עוד לוקחים בחשבון שהרכב תופס את רוב רוחב המסלול עם מעט מאד רזרבות ביטחון.

גרגור חרישי שהופך לנהמה

בנהיגה נמרצת באמת הכלי מפגין נטיית גוף מוחשית בפניות, ולפיכך החברה מציעה כאופציה שלל מערכות להידוק ההתנהגות ושיפור התמרון (היגוי אחורי, מתלי ספורט). מי שלא מסתפק בכך יבוא על סיפוקו בגרסת ה-M שעולה עוד 200 אלף שקל. יש גם הנעה כפולה מחוכמת ומתלים מתרוממים שמעניקים לרכב פוטנציאל רדום לנסיעות שטח, שספק אם מישהו ינצל אותו אי פעם.

רכב המבחן הגיע עם המנוע הבסיסי בהיצע - טורבו דיזל בנפח 3 ליטר עם 265 כ"ס ו-62 קג"מ. על הנייר זו אופציה צנועה לרכב של 2.3 טון, אבל בפועל אין לנו תלונות. המנוע זוחל בעיר בגרגור חרישי שהופך לנהמה גברית וסמכותית כאשר דוחקים בו קדימה, ומספק דחף חלק ונמרץ בכל התנאים, כולל בעליות עם שבעה נוסעים. התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש אורכת כשבע שניות, ואין בעיה לשייט על כביש 6 במהירות הטיפוסית של התנועה. כלומר, חוקית פלוס 40%. צריכת הדלק סבירה ביחס לציפיות ועם מיכל דלק ענק אין בעיה לסגור מעל 800 קילומטרים בין ביקורים בתחנה.

במחיר של כ-900 אלף שקל ל-X7 עם מנוע 3 ליטר טורבו-דיזל או טורבו-בנזין, הרכב מכוון ופוגע במדויק ביעד שיווקי של לקוחות עם משפחות גדולות ללא מגבלות תקציב, אנשי עסקים שזקוקים לרכב שרד מרווח מספיק לנסיעה עם עוזרים ומאבטחים או סתם למי שרוצה את ה-ב.מ.וו הגדולה והבולטת ביותר על הכביש. 

חלק מהמתחרים

מרצדס GLS 2020

מרצדס GLS, מחלוצי הסופר-פרמיום SUV עם שבעה מקומות, עבר לאחרונה חידוש מקיף. הוא מצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 3 ליטר עם 330 כ"ס ו-70 קג"מ, שמשודך לתיבה בת תשע מהירויות ומאיץ ל-100 ב-6.3 שניות. הוא ארוך וגבוה מה- X7 ומציע תא נוסעים ברוח ה-S קלאס. הוא עדיין לא נחת בארץ.

מרצדס/ צילום: יחצ

ריינג'רובר ספורט

הנציג של ריינג'רובר בפלח הוא דגם ה"ספורט", שמציע שבעה מקומות כאופציה. הוא קצר יותר מהמתחרים הגרמנים, אך מציע תא נוסעים מתוחכם ומפואר עם בונוס של יכולת עבירות מקצועית בשטח. מנוע הבסיס הוא טורבו-דיזל 3 ליטר עם 292 ו-62 קג"מ. מחירו כ-760 אלף לפני האופציה לשבעה מושבים

לנד רובר/ צילום: יחצ

קאדילק אסקלייד

האסקלייד הוא אחד הגדולים בחבורה, ואם מישהו לא מסתפק באורך 5.18 מ', יש גם גרסה ארוכה עם אורך 5.7 מ' ובסיס גלגלים של 3.3 מ'. גם גרסת הבסיס מציעה מקום מרווח לשבעה פלוס מטען ותא נוסעים מתוחכם ומפואר. המנוע היחיד הוא V8 בנזין עם 420 כ"ס ו-63 קג"מ והמשקל מעל 2.6 טון

קדילאק/ צילום: יחצ

עוד כתבות

אבי באום/  צלם: איל יצהר

גם עם אופנוע: חילן מבקשת לשדרג את שכר בעל השליטה ל-150 אלף שקל לחודש

מדובר העלאה של 30 אלף שקל בשכרו החודשי ● גם תקרת המענק השנתי תעלה: מ-1.8 מיליון שקל ל-2.75 מיליון שקל

טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית HOT / צילום: יח"צ

הוט ופרטנר במגעים למיזוג, השיחות עם סלקום הופסקו כבר לפני חודשים

המגעים בין חברות התקשורת מתקיימים לאחר כישלון המגעים של הוט למיזוג עם סלקום בתחילת השנה • הפרסומים על עסקה עם סלקום נועדו ללחוץ על פרטנר להתמזג עם הוט

פסל הדוב המוצב מחוץ לבורסה לניירות ערך בפרנקפורט, גרמניה / צילום:  Gary Yim, שאטרסטוק

יציבות בוול סטריט; נתוני מאקרו חלשים הכבידו על אירופה

הדאו ג'ונס, מדד הנאסד"ק וה-S&P 500 ללא שינוי ● השווקים באירופה הגיבו להתכווצות הפעילות במגזר הפרטי בגרמניה ולקריסת חברת התיירות הבריטית תומאס קוק ● מדד הדאקס איבד כ-1%, הפוטסי השיל 0.2% והקאק ירד ב-1.05%

חיים סבן / צילומים: רויטרס

חיים סבן מרים ידיים: מוותר על השליטה בפרטנר ועל חצי מיליארד שקל

לסבן חוב של 300 מיליון דולר לחברת האצ'יסון מהונג קונג, ובחודשים האחרונים הוא ניהל מולה מגעים על מיחזור ההלוואה ● לפי דיווח מהיום, המגעים הסתיימו ללא תוצאות - מה שפותח להאצ'יסון פתח לשוב ולהשתלט על פרטנר

ניר שטרן  / צילום: תמר מצפי

סלקום צפויה לפטר 500 עובדים אחרי החגים; שוקלת גיוס הון

סלקום שכרה את חברת הייעוץ דלויט על מנת שתסייע לה בגיבוש תוכנית ההתייעלות  ● בחברת פלאפון מתוכננים לפטר כ-400 עובדים

ריבלין ונתניהו / צילום: חיים צח לע"מ

תיקי ראש הממשלה צריכים להסתיים בזיכוי או בהרשעה – אין מקום לחנינה נשיאותית

אמנם אנחנו נמצאים בפלונטר פוליטי, ואם נתניהו יפרוש, הפלונטר עשוי להיפתר - אך זה לא אמור להיות השיקול המשפטי ● המערכת הפוליטית תסתדר כך או אחרת ● דעה

שבתאי אדלסברג, מנכ"ל אודיוקודס / צילום: תמר מצפי

"יש לנו שם מצוין, עד שאפילו המתחרה העיקרי טוען שאנחנו חברה מדהימה"

"אנחנו עובדים כמכונה די משומנת", כך מסביר שבתאי אדלרסברג, מייסד ומנכ"ל אודיוקודס, את השיא במניית החברה ● "התעשייה גדלה, אנחנו גדלים, ויש לנו המון אנרגיה" ● והאם יש הזדמנות שהחברה תימכר? "כן, זה ג'ונגל. וממש אין לי חשק להיטרף"

פסולת בחוף זיקים. מנגנון ההדחקה שלנו פועל היטב / צילום: רויטרס

במקום השני, אריזות מזון: מה פריט האשפה שנזרק הכי הרבה בחופים

בסקרי אשפה שנערכו בחופי 120 מדינות בשנת 2018 נמצא כי אריזות מזון הן פריט האשפה השני הכי נפוץ בחופי העולם, כאשר בדלי סיגריות היו ונשארו האשפה הנפוצה ביותר ● צפו ברשימה המלאה

זיו בירון /  צילום: יח"צ

דיסקונט מציג את המינוי הראשון של לוין והאחרון של אשר טופילסקי: זיו בירון ינהל את הבנק בניו יורק

בירון יחליף בתפקיד את אורי לוין שייכנס בקרוב לתפקיד מנכ"ל דיסקונט ● בדומה ללוין ולמנכ"לית דיסקונט היוצאת לילך אשר טופילסקי, בירון מחזיק בתואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטה בינלאומית מובילה, הגיע לדיסקונט מבנק הפועלים ועבד בחברת ייעוץ מובילה - במקרה שלו BCG, כמו אשר טופילסקי ● חברת מידרוג העלתה את הערכת האיתנות הפיננסית הפנימית של דיסקונט

תאונה באתר בנייה בפ"ת./  צילום: מד"א

ההסתדרות הלאומית תקיים הדרכות בטיחות לעובדים הזרים באתרי הבנייה

בהדרכות שיזמו ההסתדרות הלאומית וקרן עמית יושם דגש על הסכנות שבעבודה באתרי בנייה, בעבודה בגובה, הצורך להשתמש באביזרים ובאמצעי בטיחות ● "כל גורם בענף חייב לעשות כל שהוא יכול כדי שהעובדים יחזרו לבתיהם בריאים ושלמים"

עו"ד מאיר לוין / צילום: יח"צ

משרד המשפטים ורשות ני"ע מוציאים לדרך הליך להתאמת חוק החברות למציאות ללא גרעיני שליטה

משרד המשפטים, בשיתוף עם רשות ני"ע, הוציא קול קורא "להתייחסות הציבור לצורך בהתאמות בכללי הממשל התאגידי ביחס לחברות ללא גרעין שליטה", שמהווה הזנקה של שימוע ציבורי על הצרכים המשתנים של החברות הציבוריות בישראל

השופט דוד רוזן / צילום: תמר מצפי

רוזן למשטרה: לצמצם את השימוש בהגשת חומרים במעמד צד אחד במהלך דיוני מעצרים

נציב התלונות על מייצגי המדינה בערכאות: "ההיתר החוקי להגשת חומר לעיני ביהמ"ש בלבד בדיוני מעצר מהווה חריג לעקרונות החשובים של שקיפות הדיון וזכות הטיעון, ויש להשתמש בו במשורה"

משה כחלון / צילום: רפי קוץ, גלובס

כחלון: מאוד מקווה לא להגיע להעלאת מסים - אבל נגלה אחריות

"אזהרות חברות דירוג האשראי מחייבות אותנו לפעול כדי למנוע הידרדרות המשק" - כך אמר שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים באוצר לרגל התקציב הזמני שיהיה עד שיאושר תקציב 2020

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין בקלפי / צילום: דוברות בית הנשיא

הנשיא ריבלין זימן את נתניהו וגנץ לפגישה משולשת בלשכתו

ראש הממשלה נתניהו אישר את השתתפותו וכעת ממתינים לאישור גנץ שנמצא בפגישה עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ועם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן

בית "ידיעות אחרונות" בראשון לציון./ צילום: כדיה לוי

מתחדש סכסוך העבודה בקבוצת "ידיעות אחרונות"

חודשים ספורים לאחר שנראה היה כי המשבר ב"ידיעות אחרונות" נפתר, והעובדים וההנהלה עלו על מסלול בטוח לקראת הסכם קיבוצי - מתברר כי השמחה הייתה מוקדמת מדי

דודי דניאל / צילום: רמי זרנגר

עסקה מדהימה על קו ת"א-ברלין: אדלר הגרמנית רוכשת את ADO ב-2.75 מיליארד שקל - פרמיה של 82% על מחיר השוק

המרוויחים הגדולים בעסקה המפתיעה: בעלי השליטה ב-ADO, קרן אפולו ומשפחת דיין, וכן שיכון ובינוי, שנותרה עם מניות מיעוט בחברת הנדל"ן ● עבור אדלר הגרמנית מדובר בעסקת רכישה שנייה של חברה ישראלית, לאחר ששילמה אשתקד 2.4 מיליארד שקל עבור השליטה בבראק אן.וי ● מניית ADO הגיבה היום לדיווח על אודות עסקת המיזוג בעלייה של כ-60%

רוני אירני, חיים כצמן וירון אשל / צילום: רפי דלויה

"אין מנצחים ואין מפסידים": חיים כצמן פותח שנה ומסכם את מערכת הבחירות

וגם: יאיר סרוסי חונך חוות טורבינות בסרביה

מימין לשמאל - גיל אמיד סמנכ״ל תפעול ופיתוח עסקי , יואב הולנדר CTO, זיו בנימיני מנכ"ל / צילום: דרור ס

וולוו מצטרפת לפיתוח השפה לתיאור תרחישי נהיגה של פורטליקס הישראלית

פורטליקס מפתחת פלטפורמה לאוטומציה של בדיקות בטיחות לרכבים אוטונומיים ופיתחה שפה לתיאור תרחישים שנועדה להפוך לסטנדרט בבדיקות בטיחות של רכבים אוטונומיים ומערכות עזר מתקדמות לנהג ● החברה גייסה עד היום כ-16 מיליון דולר

ראשי הרשימה המשותפת / צילום: דוברות הרשימה המשותפת

המלצת הרשימה המשותפת על גנץ להקמת הממשלה לא כוללת שלושה ח"כים מבל"ד

בשל השינוי בתמונת הממליצים, ולאור העובדה שליברמן החליט שלא להמליץ על איש, לנתניהו כעת 55 ממליצים ולגנץ 54 ● עם זאת, נזכיר כי הנשיא אינו מחוייב להטיל את הקמת הממשלה על פי הנתון הזה בלבד

השופט מני מזוז / צילום:רפי קוץ

ביהמ"ש העליון: בית הדין הרבני לא מוסמך לדון בענייני מזונות

העליון קבע כי גם אם אחד ההורים הגיש תביעת מזונות ילדים לביה"ד הרבני יחד עם תביעת גירושים, להורה האחר ולילדים יש זכות להעביר את הדיון במזונותיהם לביהמ"ש לענייני משפחה, וזו תגבור על התביעה שהוגשה לביה"ד