גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מכוון גבוה: מחיר הקרוס-אובר החדש של הונדה מטפס לקצה

לקרוס-אובר החדש של הונדה יש עיצוב נאה וידידותי, תא נוסעים איכותי, מערכות בטיחות מתקדמות, ופוטנציאל לשנע שני ילדים צייתנים בשורה השלישית מאחור ● אך כרגיל המחירים של הונדה נמצאים בקצה העליון של הפלח

הונדה CR-V / צילום: יח"צ
הונדה CR-V / צילום: יח"צ

עוד כשלושה חודשים נותרו עד לתחילת העשור החדש, אבל עבור תעשיית הרכב היפנית לא מדובר בתאריך סמלי. טויוטה, השגרירה הרשמית של יפן, מוצאת את עצמה בפיגור אסטרטגי לנוכח התזוזה המהירה של השוק העולמי לכיוון כלי רכב חשמליים. ניסאן ומיצובישי הן חלק מתאגיד בינלאומי שלכידותו מוטלת בספק, ואילו מאזדה, סובארו וסוזוקי הן יצרניות בוטיק, שספק אם יש להן מספיק משאבים כדי לשרוד עצמאית את השינויים הקיצוניים בשוק הרכב.

והונדה? לה יש אמנם בסיס ייצור ושיווק רחב בארה"ב, שמזרים לה רווחיות יציבה. אבל זה לא מפריע לה לאבד כיוון ולחלום על מיצוב של חברת יוקרה ופאר - עם פעילות נרחבת ויקרה במרוצי הפורמולה 1 ותכנון מטוסי מנהלים פרטיים - בעת שהיא מאבדת במהירות את שוק הרכב האירופי החיוני. את העשור הבא מתכוננת הונדה להתחיל ללא פעילות ייצור בטורקיה, ואולי גם לא בבריטניה. היא בונה על מכונית מיני חשמלית בעיצוב רטרו, עם טווח של עד 220 קילומטר ותג מחיר של 32 אלף אירו, כדגם שיאפשר לה לעמוד בתקנות הפליטה האירופיות ולהישאר ביבשת.

רכב

המיצוב הזה מקשה עליה גם בישראל, שבה היא נהנית מדימוי של מותג נחשק עם שמירת ערך יציבה כסלע, אך גם עם תמחור שאפתני של היצרן ומלאי מוגבל. את המצב אמור היה לשנות הדגם ההיברידי של ה-CR-V החדש בזכות הטבת מס ותמחור אגרסיבי. אבל בינתיים עדכון המס הירוק הישראלי מחק את ההטבה וצמצם את היבוא לדגם בנזין בלבד.

ה-CR-V הנוכחי הוא רכב חדש לגמרי, שתוכנן מדף חלק, אבל חיצונית הוא די דומה לקודמו. יש לו פרופורציות SUV מאוזנות, רוחב נכבד, משטחים עגלגלים וזורמים וחרטום טיפוסי לרכבי המותג עם פנסי LED מתוחכמים. את הרושם משלימים חישוקים נאים, מרווח גחון מוגדל בדגם כפול ההנעה וזנב מתוחכם.

בסך הכול זה עיצוב ידידותי ונעים לעין ששומר על זהות המותג ולא מנסה לייצר אמירה חדשנית ובעלת נוכחות מוחצנת כמו העיצוב הרבוע של הראב4. ברחוב הישראלי, מיקד רכב ההדגמה שלנו תשומת לב בעיקר מכיוון מביני עניין.

מערך מושלם של מערכות בטיחות וסיוע

בתא הנוסעים בוצעו לא מעט מאמצים כדי ליצור אווירת פרמיום, ולמרות העובדה שחלקם קצת מחמיצים את היעד - כמו התקנת פסי דיפון עץ שבולטים בתוך אוקיינוס של פלסטיק אפור - המשימה מושגת. עמדת הפיקוד וסביבת הנהג עטויים בחומרי דיפון וריפוד רכים ונעימים לעין ולמגע, לוח המחוונים הדיגיטלי עשיר במידע ומבוסס על צג איכותי ורק מערכת המולטימדיה קצת מאכזבת עם יחס לא מאוזן בין גודל המסך (7 אינץ') לגודל המסגרת החיצונית של הצג.

איכות הייצור מרשימה והתא נותר שקט ושלו גם על הכביש המהיר. הנדסת האנוש פשוטה ויעילה ומשקפת את טעמם של האמריקנים, קהל היעד העיקרי. רמת האבזור כוללת מערך מושלם של מערכות בטיחות וסיוע לנהיגה, אבל ברמת המחיר הזו היינו מצפים גם לקבל גג חשמלי פנורמי.

מודל 2019 מביא עמו תוספת של שלושה סנטימטרים לבסיס הגלגלים ביחס לדגם היוצא ובסיוע תוספת כמה סנטימטרים לרוחב, גובה נאה ואפשרות להסיט את שורת המושבים השנייה על מסילה לאחור, מקבלים חלל מרווח ונעים לארבעה-חמישה נוסעים בגודל מלא.

מנגד, שורת המושבים השלישית, אופציה ברכב המבחן שלנו, היא רק פתרון מזדמן לשינוע ילדים - רצוי כנועים ולא נרגנים. אמנם הסטת השורה השנייה קדימה תקל במעט על מצוקת מרחב הרגליים של היושבים במושב 6 ו-7, אבל היא לא תפתור את בעיית נפח המטען הקטן, שנותר כאשר כל המושבים מאוישים. קיפול השורה השלישית לרצפה מפנה תא מטען סביר בנפח כ-470 ליטר ואילו גרסת החמישה מקומות כבר נהנית מנפח מטען מהטובים בפלח.

על שינוע כל הכבודה מופקד מנוע ה-1.5 ליטר טורבו-בנזין של הונדה סיביק מהדור האחרון, שהספקו שודרג ל-194 כ"ס. כמו בסיביק ההוא, המנוע משודך לתיבה רציפה (CVT), ולמרות נפחו הצנוע הוא אינו מתקשה לטפל במשקל הנכבד של רכב פלוס נוסעים. במצב הספורטיבי, שהוא ברירת מחדל מבחינתנו, הרכב מאיץ במרץ כבר מסל"ד נמוך, שומר על דחף סביר בעליות ארוכות ומשייט ללא סימני מאמץ במהירויות המקובלות על כביש 6, אם כי בלי הערך המוסף "המוזיקלי" והתחושה הספורטיבית של מנועי הבנזין הקלאסיים מבית הונדה.

רעשים מבחוץ כמעט שלא חודרים לתא הנוסעים / צילום: יח"צ

לדעתנו האישית שידוך בין מנועי טורבו לתיבה רציפה הוא סתירה-בהגדרה, אבל לכשעצמה זו אחת התיבות הטובות מסוגה. למעט מקרי קיצון, כמו האצה חזקה בעלייה, היא מעבירה הילוכים בזריזות ורהיטות כמו תיבה פלנטרית מקובלת. בעלי רגל קלה לא יתקשו לחלץ מהמנוע כ-12 קילומטרים מכל ליטר.

רכב שטח בעירבון מוגבל בלבד

הונדה מספרת גדולות ונצורות על קשיחותה של השלדה החדשה (25% יותר מהקודמת), על מערכת המתלים המתוחכמת שכוילה לפי טעמם של הלקוחות האירופאים האנינים ועל מערכת הנעה כפולה, שנשלטת על ידי מוח מחוכם. אחרי נסיעת מבחן אנחנו יכולים לדווח רק שזהו רכב נעים ובטוח לנהגים בכל הגילאים, עם היזון חוזר טוב מההגה, אחיזת כביש איתנה ותנודות גוף שאינן מורגשות מדי בפניות למרות הכיול הרך יחסית של הבולמים. נוחות הנסיעה על האספלט הישראלי היא מהטובות בפלח.

בהונדה טוענים שלגרסת ההנעה הכפולה אין מה להתבייש גם בנסיעות שטח. לא העמדנו את הטענה למבחן וממילא מרווח גחון של קצת יותר מ-20 סנטימטר ופגושים עמוקים ומהודרים מחייבים להתייחס למונח "שטח" בעירבון מוגבל.

הונדה CR-V משווק בישראל עם רמת גימור אחת במחיר שעומד על כ-213 אלף שקל לדגם עם חמישה מקומות ישיבה וכ-233 אלף שקלים לדגם עם שבעה מקומות. המחיר הזה מציב אותה בפער של כ-10% מעל הגרסאות כפולות ההנעה של טויוטה ראב4, ניסאן X-TRAIL ומיצובישי אאוטלנדר שמובילות את המכירות בשוק וקרוב לקצה העליון של טווח המחירים של סקודה קודיאק. זה תמחור טיפוסי לשאיפות היצרן, והוא לא יקל על שיווק הרכב בישראל. אבל ה-CRV עדיין מספק איכויות הנדסיות יפניות ללא פשרות, שהופכות להיות נדירות כיום, ועוצמת מותג, שרבים יכולים לייחל לה. 

חלק מהמתחרות

טויוטה ראב4 2 ליטר

190 אלף שקל עולה גרסת הבנזין הבכירה של ראב4 החדש עם הנעה כפולה. הממדים החיצוניים דומים להונדה, אבל בסיס הגלגלים ארוך יותר ב-3 סנטימטרים, תא המטען מכיל 560 ליטר והעיצוב מוחצן. הגרסה הלא-היברידית מצוידת במנוע 2 ליטר בהספק 175 כ"ס ומשודכת לתיבה רציפה. אין אופציה לשבעה מקומות

טויוטה ראב4 2 ליטר / צילום: יח"צ

ניסאן אקסטרייל

לאקסטרייל המחודש יש שבעה מקומות ומנוע 1.3 ליטר טורבו-בנזין עם 160 כ"ס ו-27 קג"מ, שמשודך לתיבה כפולת מצמדים. הרכב ארוך מעט מהטויוטה וה- CRV , ניצב על בסיס גלגלים של 2.71 מ' ועולה 193 אלף בגרסה המאובזרת עם הנעה קדמית. הנעה כפולה מקבלים עם מנוע דיזל ב-200 אלף

ניסאן אקסטרייל / צילום: יח"צ

סקודה קודיאק טורבו-בנזין 4X4

232 אלף עולה הגרסה הבכירה של סקודה קודיאק, עם הנעה כפולה, מנוע 2 ליטר טורבו-בנזין בהספק 180 כ"ס, מומנט של 32 קג"מ ותאוצה מאפס ל-100 ב-8.2 שניות. בסיס גלגלים של 2.79 מ' מבטיח מרחב רגליים סביר גם בשורה השלישית ויש חבילה מקיפה של עזרי בטיחות

סקודה קודיאק טורבו-בנזין 4X4 / צילום: יח"צ

עוד כתבות

פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

הבורסה ננעלה בעליות: ת"א 35 קפץ ב-1.2%, טבע זינקה ב-9%

פריגו עלתה ביותר מ-2%, כיל טיפסה ב-1.2%, טאואר זינקה ב-4.66%, ומניית אל על זינקה בכ-5% ● טבע הציעה פשרה בפרשת משככי הכאבים האופיואידים ● מדד המחירים לצרכן בספטמבר ירד ב-0.2%, בהתאם לצפי

טרודו עם בוחרים פוטנציאלים /צילום: רויטרס

החרדות הכלכליות של תושבי קנדה ינצחו בבחירות בעוד שבוע

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ויריבו השמרן אנדרו שיר נושאים עיניים לפרברי טורונטו, שמהם תבוא ההכרעה בבחירות בשבוע הבא • אף שתמונות ישנות של טרודו מחופש לשחור עלולות לפגוע בתמיכה בו, מה שמעניין את הבוחרים הם מחירי הדיור ומס שמייקר את הנסיעה

הקשיות של רשת לנדוור / צילום: חי דורני

המשבר האקולוגי הכריע: רשת לנדוור נפטרת מכל קשיות הפלסטיק

ל"גלובס" נודע כי רשת בתי הקפה מוותרת על קשיות הפלסטיק שלה ותשלים בקרוב העברה של כל הרשת לקשיות מקרטון ● ככל הידוע, מדובר על רשת המסעדות הראשונה בישראל שמבצעת מהלך כזה בפריסה ארצית

בני גנץ בכנס התאחדות התעשיינים / צילום: אלעד מלכה

גנץ והרמטכ"ל כוכבי ייפגשו "לאור ההתפתחויות האזוריות”

הפגישה נערכת לאור בקשתו של ח"כ בני גנץ ובאישור רה"מ ושר הביטחון בנימין נתניהו ● ב-23 באוקטובר יפקע המנדט שמחזיק נתניהו להרכבת הממשלה

אג"ח ירוקות / צילום: שאטרסטוק

אג"ח ממשלת ישראל - גן עדן למשקיעים זרים

כניסת ישראל למדד האג"ח הממשלתי העולמי WBGI רק מחזקת את הסיבות שיש למשקיעים הישראלים והזרים להחזיק כיום אג"ח ישראלי בתיק ההשקעות

רכבי יבוא בנמל אשדוד/ צילום: תמר מצפי

פסק הדין שמסעיר את עולם הרכב: היבואנים הרשמיים ייאלצו להעניק אחריות גם ליבוא מקביל

ביהמ"ש קיבל את עמדת משרד התחבורה והיבואנים המקבילים, לפיה היבואנים הישירים מחויבים בלעדית למימוש האחריות בעת תקלה ברכב ● המשמעות: עלות תיקון הרכב תושת על היבואנים הישירים גם אם הרכב לא נרכש דרכם

בצלאל סמוטריץ / צילום: אתר הכנסת

המאחזים הלא חוקיים ביהודה ושומרון: סמוטריץ' מגיב לחשיפת "גלובס"

שר התחבורה שלח מכתב חריף למנכ"ל משרד רה"מ, בו הוא מותח ביקורת קשה על המשנה ליועמ"ש, עו"ד ארז קמיניץ, וקורא שלא לציית להוראתו בעניין המאחזים הלא חוקיים ביהודה ושומרון ● "סגנונו מבטא בעיית משילות קשה ואובדן דרך של מי שאמורים להיות משרתי הציבור תחת הנחיית נבחריו. אין להשלים עם היפוך יוצרות כזה"

הדמיית החניון של התחנה המרכזית של צפון ירושלים   / צילום: חברת מוריה, מורדגן

דניה סיבוס נבחרה להקים את התחנה המרכזית של צפון ירושלים

המרכז התחבורתי הצפוני של הבירה יכלול מסוף נוסעים וחניון למאות אוטובוסים שמעליהם גג בתצורת גינה ירוקה ● הפרויקט נאמד ב-212 מיליון שקל ● החניון יביא לפינוי חניון האוטובוסים שפועל בסמוך לבנייני האומה

רון לאודר / צלם: יונתן בלום

פלואנס של רון לאודר נערכת לגיוס של 30 מיליון דולר אוסטרלי בהנפקה פרטית

חברת הטיפול במים ובשפכים הנסחרת באוסטרליה נמצאת בהפסקת מסחר שם עד להשלמת התהליך מחרתיים

דוד אמסלם / צילום: דוברות הכנסת

מתי קיבל נתניהו מנדט ממתפקדי הליכוד בפעם האחרונה

שר התקשורת דוד אמסלם טען כי "ראש הממשלה נבחר ע"י מתפקדי הליכוד לכנסת ה-22 כעומד בראשה". האם זה נכון? ● המשרוקית של גלובס

 

עפרה שטראוס / צילום: איל יצהר

שטראוס אישרה את תנאי העסקת היו"רית בעלות שנתית של כ-5.3 מיליון שקל

חברת המזון אישרה את הארכת תנאי העסקתה של היו"רית עפרה שטראוס בעלות שנתית מוערכת של 4.7 מיליון שקל, על בסיס שכר שנתי בעלות של כ-3.1 מיליון שקל ומענק בהיקף של כ-1.6 מיליון שקל

הפגנות פרו־כורדיות בלונדון/ צילום: רויטרס

שהכורדים יחפשו את נפוליאון: איך טראמפ הסתלק מסוריה?

החלטותיו של דונלד טראמפ להסתלק מגבול סוריה־טורקיה החרידו את הקרובים שבבעלי בריתו • אבל מחריד לא פחות הוא תהליך קבלת ההחלטות: מה שהתחיל במחוות ידידות לטורקיה מסתיים, פחות משבוע אחר כך, באיומים ובהחרמות

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

נעילה בירידות קלות בוול סטריט; המכירות הקמעונאיות בארה"ב הפתיעו לרעה בספטמבר

המכירות הקמעונאיות בחודש ספטמבר בארה"ב ירדו ב-0.3%, בניגוד לתחזיות לעלייה של 0.3%, והירידה הראשונה מזה 7 חודשים ● בנק אוף אמריקה עקף את התחזיות לרבעון השלישי ● בורסות אירופה ננעלו ביציבות ● סין הזרימה 28 מיליארד דולר למערכת הפיננסית

אלכס ספיר / צילום: יח"צ

זה שמוכר וזה שקונה: ספיר צפויה לממש את הנכס "מיאמי 18", מנרב תקים שני בניינים במנהטן ב-127 מיליון דולר

לספיר קורפ, הפועלת בנדל"ן להשקעה, ייזום ומלונאות בארה"ב, יש החזקה של כ-21% בנכס, והיא זכאית ל-40% מרווחי העסקה ● מנרב רכשה קרקעות באזור פארק גראמרסי להקמת שני פרויקטי מגורים שיכללו כ-90 יחידות דיור

ארומה תל אביב / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של ארומה

נזקי הסנדוויץ' המורעל: לצרכנים יש זיכרון קצר, אבל לא בטוח שזה יעזור במקרה של ארומה ת"א

אשפוז לקוחות ארומה ת"א שאכלו כריך טונה עלול לגרום לחברה נזק תדמיתי שעוד מוקדם להעריכו ● מומחים מעריכים שכעת הדילמה היא בין עורכי הדין שמפחדים מתביעות לבין יועצי התקשורת שמציעים שקיפות ● ועד כמה נלקח הזיכרון הקצר של הצרכנים בניהול המשבר? ● ניתוח גלובס

בניין הבורסה, הונג קונג / צילום: רויטרס

מגמה מעורבת באסיה; עליות במגזר פיתוח הנדל"ן בהונג קונג

מדד הנג סנג מטפס בעקבות זינוק במניות החברות לפיתוח נדל"ן, לאחר הודעת מנהיגת הונג קונג על החלת צעדים שנועדו להקל על מחסור הדיור ● ירידות באוסטרליה; נתוני התעסוקה לא עמדו בציפיות

רכישת דירה / צילום: Shutterstock

הניסוי של מדד הדירות החדשות נכשל, וכולנו משלמים את המחיר

מחירי הדירות עולים לאיטם, למרות המאמצים הכבירים והמשקולות הממשלתיות ● אולם לצד מדד מחירי הדירות, מתקיים לו מדד מחירי הדירות החדשות, שנוצר בעקבות לחצים של אנשי כחלון ● אך את המחיר לניסוי הכושל הזה משלם כלל הציבור, ובמיוחד רוכשי דירות צעירים

המכונית האוטונומית של גוגל /צילום: רויטרס

מה יקרה לרכבי המיני והאם הג'יפונים כאן כדי להישאר? כך ייראה שוק הרכב ב-2020

חלק מהסיבות לשינויים הן פנימיות, כמו פגיעה בשוק ההיברידיות כתוצאה מעדכון המס הירוק, וחלקן נובעות מתהליכים גלובליים בשוק • מה שלא משתנה הוא החיבה של הישראלים לג'יפונים שלהם

זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר

טוסקה שבשליטת אייפקס פרטנרס רוכשת את פולימר ממגדל העמק

פולימר לוג'יסטיקס מעסיקה כ-220 עובדים ומתמחה בפיתוח אריזות שינוע לשימושים חוזרים ● באייפקס סירבו לנקוב בסכום העסקה לרכישת פולימר, אך ציינו כי הקרן תעמיד לטוסקה הון נוסף שיאפשר לה לממן את רכישת החברה הישראלית

ג'ניפר אניסטון / צילום: Mario Anzuoni, רויטרס

בפחות מ-24 שעות: 7 מיליון עוקבים לפרופיל האינסטגרם של ג'ניפר אניסטון

השחקנית, שהתפרסמה בסדרת הקאלט "חברים", הצטרפה אתמול לראשונה לרשת החברתית והצליחה לשבור את האינטרנט ● לתמונה הראשונה שפרסמה, בה היא מופיעה לצד חבריה מהסדרה, יש כבר כמעט 9 מיליון לייקים