מסתמן: אמזון ישראל תעלה לאוויר בתחילת השבוע

הפרויקטורים של הפעילות הקמעונאית המקומית בישראל בהובלת רולף קימאייר עושים מאמצים אחרונים כדי לבצע את ההשקה הרשמית בתחילת השבוע, על-מנת להצליח לקחת חלק במכירות של ראש השנה

אמזון מעכבת את השקת הפעילות שלה בישראל בכמה ימים נוספים ונערכת לעלייה לאוויר בתחילת השבוע הקרוב. הפרויקטורים של הפעילות הקמעונאית המקומית בישראל בהובלת רולף קימאייר עושים מאמצים אחרונים כדי לבצע את ההשקה הרשמית בתחילת השבוע, על-מנת להצליח לקחת חלק במכירות של ראש השנה שהולך ומתקרב. מדובר על הקמה של פעילות קמעונאית בישראל על-ידי מכירה ממוכרים ישראלים ללקוחות ישראלים תחת השם Local Delivery.

בתוך כך, חברות נוספות מצטרפות למכירה בפלטפורמת המסחר המקוון, בהן רשת האופנה קרייזי ליין ורשת צומת ספרים. אלה מצטרפות לחברות שכבר הצהירו שיעלו לאוויר עם חנות מקוונת באמזון, דוגמת ניופאן, אלקטרה צריכה, פוג'יקום, מינוס 417 ואחרות.

מוקדם יותר החודש אמזון ביקשה מהמוכרים להיות מוכנים החל מהשבוע שלאחר 12 בספטמבר, תוך שהיא מציינת כי מרגע ההשקה, התנועה באתר המקומי תזנק, ואף מדגישה: "תנו עדיפות למוצרים שיכולים להימכר טוב בראש השנה ולבסט סלרס". עוד ביקשה אמזון מהמוכרים: "ודאו כי המחירים שלכם תחרותיים, ודאו שהמבצעים שלכם נגישים, והשלימו את הבדיקות לקראת העלייה לאוויר". כבר תקופה שהחברה עושה מאמצים כבירים להשלים את ההשקה שלה לקראת תקופת החגים בישראל, ונראה כי היא נחושה לעמוד בכך.

לצד המורכבויות שבדרך, נראה כי בשנה וחצי האחרונות ביצעה אמזון התקדמות מהירה ואדירה בכל מה שנוגע לפעילות מסחר מקוון מקומית. בסך-הכול ארבעה חודשים חלפו מאז הלילה שבו אמזון הודיעה לספקים כי היא מזמינה אותם לקחת חלק בתוכנית המכירה המקומית.

לפני כשנה, במאי 2018, אמזון החלה לגייס מתרגמים לעברית למשרה במטה בלוקסמבורג ממנו מנוהלת הפעילות המרכזית שלה באירופה. חודשיים מאוחר יותר, ביולי אשתקד, אמזון יצאה במבצע משלוחים חינמיים בהזמנות של למעלה מ-80 דולר כדי לבחון את תגובת הישראלים לרכישות שכוללות מע"מ. המבצע זכה להצלחה אדירה. חודש נוסף לאחר מכן פרסמה אמזון סקר בעברית שמכוון למוכרים ישראלים על שיטות תמחור וערוצי מכירה, וחודשיים אחר-כך בכירים באמזון הגיעו לישראל לסדרת פגישות עם חברות שילוח מקומיות.

אחת הסוגיות המעניינות שעולות על רקע ההכרזה היא כיצד תושפע מערכת היחסים של הספקים והקמעונאים בשוק המקומי. הקמעונאיות הגדולות בישראל עקבו בחשש אחר קבלת ההחלטות של הספקים שלהן לקראת ההשקה של אמזון, וביקשו לברר מי מהן צפויה לעלות לאוויר ולנגוס במכירות שלהן באמצעות הפלטפורמה החדשה.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988