גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שאיפות פרימיום: מאזדה 3 החדשה זכתה לשדרוג מרשים ביחס לדור היוצא

מאזדה 3 מתברכת בשלדה מהנה לנהיגה, בתא נוסעים איכותי, ובביצועים מכובדים • אבל תג מחיר שאפתני מציב אותה במיקום בעייתי מול ההיברידיות והקרוס-אוברים האופנתיים

 מאזדה 3 סדאן / צילום: יחצ
מאזדה 3 סדאן / צילום: יחצ

האומה היפנית מקדשת את הערך של ציות לבכירים ושמירת סולם ההירארכיה. לפיכך, כאשר החליטה הנהלת מאזדה לפני כמה שנים למצב את החברה בתור "מותג פרימיום ספורט", שמתחרותיו, הן ב.מ.וו, אאודי ושות', כל החברה נרתמה למלא את הצו העליון - ממחלקת הפיתוח והייצור ועד למחלקת השיווק והתמחור.

אובייקטיבית, זו אסטרטגיה בעייתית למותג רכב יפני שצריך להתמודד עם ענקים כמו טויוטה ויונדאי. אבל אם תתפסו בכיר של מאזדה בפינה ותנסו להסביר לו את הבעיה, הוא יחייך (במבוכה) וידקלם לכם את נתוני המבחנים הפנימיים של מאזדה.

נתונים שמראים כי קשיחות הפיתול של שלדת מאזדה 3 החדשה גבוהה מזו של אאודי A3, שרמת בידוד הרעשים והרעידות שלה טובה מזו של ב.מ.וו סדרה 1, ובכלל "נהגי המבחן נהנו לנהוג בה הרבה יותר מאשר במרצדס A קלאס". ומה עם הלקוחות? "הם ידעו להעריך מה שהם מקבלים".

וכך אנחנו מקבלים את הדור החדש של מאזדה 3, מי שהייתה "משפחתית העם" של ישראל, עם מחיר בטריטוריה של דגמי SUV מאירופה או מיפן.

חיצונית, משפחת המאזדה 3 החדשה נחלקת לשני עיצובים. לדגם ההאצ'בק יש עיצוב ייחודי ומובחן, במיוחד כשהוא מגיע בצבעים עזים. את הדגם הזה טרם בדקנו ובמקומו החליט מישהו בחברה, כנראה עם חוש הומור, לשלוח לנו את דגם הסדאן ועוד בצבע לבן.

לסדאן יש פרופורציות "פאסטבק" נמרצות וקווי מרכב מלוטשים. מי שיתעמק בפרטים יבחין בהשראה של אאודי בחרטום ובסימנים לאלפא רומיאו בעיצוב הזנב, אבל המראה הכללי שלה הוא עדיין אבולוציה נטולת סיכונים של ה-3 היוצאת.

מאזדה 3 סדאן

השינוי מתחיל בתא הנוסעים המרווח

תא הנוסעים מפצה על החסך עם מערך פיקוד שעוצב בהשראת ב.מ.וו, כולל לוח מחוונים "היברידי", שמסווה את הצג הדיגיטלי בתור שעון מהירות אנלוגי עגול. כמו אצל ב.מ.וו, יש כאן גם מסך מולטימדיה אופקי "צף" ומערך שליטה בתפריטים, שממוקם מסביב למוט ההילוכים. כל העסק עטוף בנדיבות בחומרי דיפון רכים ואיכותיים למגע, שמכסים מקומות שבהם נהגי משפחתיות רגילים לפגוש פלסטיק קשיח. בידוד הרעשים יעיל מאוד ואיכות הייצור הדוקה ומרשימה.

עם זאת, הטון הכללי שקט בניגוד בולט לאופנת ההייטק: הגרפיקה של לוח המחוונים שמרנית וכל תפריטים השליטה התקניים, שעברו הסבה לעברית, הם בגוון אפור משעמם. היינו צריכים לסנכרן את המסך עם הטלפון (אייפון בלבד) או להפעיל את מצלמת הרברס כדי להיווכח שאכן מדובר במסך צבע.

מרחב הברכיים מאחור נדיב גם למבוגרים גבוהים מהממוצע, אם כי הנוסע האמצעי מאחור יצטרך להסתגל למנהרת תמסורת גבוהה בין רגליו - תזכורת לכך שלרכב יש גם גרסאות הנעה כפולה בחו"ל. מרחב הראש סביר וכל המושבים מלפנים נוחים גם לנסיעות ארוכות. תא המטען שימושי אך חלק מהמתחרות מציעות הרבה יותר נפח.

האבזור התקני כולל כעת מערך מקיף של מערכות סיוע אקטיביות לנהיגה - שאת כולן ניתן לבטל בלחיצה על מתג אחד כמו אצל ב.מ.וו, האבזור התקני כולל גם גג חשמלי צנוע, חישוקים נאים, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד. אבל תפעול המושבים עדיין ידני, אין מערכת ניווט תקנית וריפוד הבד העמיד העלה בנו זיכרונות מעידן הליסינג.

על הכביש זוכה המאזדה 3 לנקודות זכות רבות. אמנם החברה כבר ירדה מקמפיין ה"זום זום" הביזארי, שנועד להדגיש את מחויבותה להנאה מנהיגה, אבל זו אחת ממשפחתיות ההנעה הקדמית המהנות ביותר בשוק.

ההיגוי מאוזן היטב ומאפשר שליטה מדויקת מאוד בגלגלים בעיצומה של פנייה חדה, תנודות הגוף נשלטות היטב תחת עומס של כבישים מפותלים, והעברות המשקל מהירות, זורמות וקלילות, למרות שזה לא הרכב הכי קליל בקטגוריה שלו. בקיצור, ערך מוסף לנהגים שמצפים לקבל מהמשפחתית שלהם יותר מאשר הגעה מנקודה א' לנקודה ב'.

בהתחשב ביכולות הדינמיות, נוחות הנסיעה סבירה על רוב המשטחים הטיפוסיים והיציבות הכיוונית טובה. עם זאת, מהמורות משמעתיות יחלצו תגובה די נוקשה מהמתלה האחורי ויש בקטגוריה הזו מכוניות עם כיול ידידותי יותר עבור המהמורות בישראל.

המנוע החדש נשאר בינתיים בחו"ל

מאזדה מציעה בחו"ל את ה-3 החדשה עם מנוע בנזין מהפכני, שאמור לשלב ביצועים ספורטיביים עם חיסכון מרשים בדלק ופליטה נקייה. אבל אלינו ממשיך להגיע מנוע ה-2 ליטר המוכר ונטול הטורבו, בגרסה האמריקאית שלו עם 165 כ"ס ותיבה אוטומטית בת 6 מהירויות.

זהו מנוע חלק ונעים ובידוד הרעשים המשודרג שמעדן מאוד את צליליו המכאניים המחוספסים בסל"ד גבוה. אין לנו תלונות גם לנתון של זינוק מאפס ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ועל הכביש המהיר קל מאוד לשייט למרחקים ארוכים במהירויות בלתי חוקיות בעליל.

אבל חסרה לנו קצת ה"בעיטה" המוכרת של מנועי הטורבו החזקים, ויחסית לשאיפות הספורטיביות הצליל שלו שקט ונטול דרמה. לתיבה האוטומטית יש אמנם רק שש מהירויות, אך לאורך זמן ובמגוון מצבי נהיגה היא עדיין עושה לטעמנו את מלאכתה בצורה רהוטה ונעימה יותר, משלל תיבות ה-CVT והתיבות כפולות המצמדים האופנתיות.

כצפוי, צריכת הדלק ניצבת על הצד הגבוה בסקאלה המשפחתית עם כ-12 ק"מ לליטר בתנאים ריאליים.
בשורה התחתונה, מאזדה 3 החדשה היא יצירה הנדסית ראויה להערכה. זו משפחתית מרווחת עם איכויות ייצור וגימור מעולם הפרמיום. יש גם בונוס של הנאה בנהיגה נמרצת, שאותו כבר הפסקנו אפילו לצפות ממשפחתיות בעידן הבטיחותיות והסמי-אוטונומי של ימינו. אנחנו גם לא מזלזלים בערך של מוניטין האמינות והסחירות של המותג.

אבל עם תג מחיר של 145 אלף שקל, המאזדה החדשה יוצאת לשוק שנשלט מצד אחד על ידי היברידיות ראויות, שנהנות מיתרון משמעותי של מס וצריכת דלק, ומצד שני על ידי רכבי קרוס-אובר מאובזרים, שממוצבים בימינו גבוה יותר על מטריצת הסטטוס-לשקל. בשוק הזה, ובמחיר הזה, ספק אם ה-3 תהיה הנשק הנכון ל"קאמבק" של המותג. 

חלק מהמתחרות

טויוטה קורולה היברידית

140 אלף שקל, לפני עליית המס של ינואר, עולה קורולה סדאן הייבריד החדשה בגרסת "לימיטד" המאובזרת היטב. היא מסתפקת ב-122 כ"ס ומאיצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-10.7 שניות, אך המכונית מרווחת מאוד, מאובזרת היטב ומחזירה כ-23 קילומטרים לליטר על פי הנתון הרשמי

טויוטה קורולה היברידית / צילום: יחצ

הונדה סיוויק סדאן 1.5 טורבו

155 אלף שקל עולה סיוויק סדאן 1.5 ליטר טורבו בגרסה המאובזרת עם מערכות בטיחות מקיפות. הממדים נדיבים, בסיס גלגלים של 2.7 מ' מספק הרבה מרחב מאחור והתנהגות הכביש חדה ונמרצת. המנוע מייצר 182 כ"ס, משודך לתיבה רציפה ומאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות

הונדה סיוויק סדאן 1.5 טורבו / צילום: יחצ

סקודה אוקטביה 1.5 טורבו

עם מחיר פתיחה של 135 אלף שקל מציעה האוקטביה המחודשת ממדים חיצוניים ופנימיים מאסיביים, והחל מהשנה גם מנוע 1.5 טורבו עם 150 כ"ס, שמאיץ את המכונית מאפס ל-100 ב-8.2 שניות. הגרסה המאובזרת יותר, שמקבילה למאזדה, עולה 151 אלף

סקודה אוקטביה 1.5 טורבו/ צילום: יחצ

עוד כתבות

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

היום הגורלי של ראש הממשלה נתניהו מגיע: היועמ"ש ימסור את החלטתו בתיקי נתניהו הערב ב-19:30

הערב צפוי היועמ"ש אביחי מנדלבליט להודיע על הגשת כתב אישום נגד נתניהו בגין שחיתות ציבורית ● לראשונה בתולדותינו תופיע על מסמך משפטי רשמי הכותרת: מדינת ישראל נגד ראש ממשלת ישראל

אלוביץ', נתניהו ומוזס / צילום: ברני ארדוב, וואלה ניוז, רויטרס ותמר מצפי, גלובס

הנאשמים מגיבים: "הצגת חלק נקודתי מדברי מוזס בשיחה כהצעת שוחד היא פרשנות שגויה"

היועמ"ש החליט היום להעמיד את נתניהו לדין בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים וכן להעמיד לדין את נוני מוזס, שאול ואיריס אלוביץ' בעבירות שוחד ● מטעם בני הזוג אלוביץ' נמסר כי "על סמך הראיות בתיק, אנחנו משוכנעים שראוי היה להמנע מהגשת כתב אישום נגד מרשינו"

משרדי WeWork במנחם בגין, ת"א / צילום:  Eyal Marilus for WeWork

WeWork החלה בפיטורי עשרות עובדים בישראל

הסערה העולמית בחברה מגיעה לישראל ● היום יצאו זימונים להליכי שימוע לפני פיטורים ל-65 עובדי המטה הטכנולוגי של החברה בישראל ● מדובר בעובדים שפועלים מבניין מידטאון בתל אביב ● במקביל נשלחים מכתבי שימוע לעובדים רבים בכל העולם

הנשיא ריבלין ויו"ר הכנסת אדלשטיין / צילום: מיכאל דימנשטיין , לע"מ

ריבלין: "גורל חברי הכנסת לא חשוב יותר מגורל הזקנה בבית החולים"

הנשיא ראובן ריבלין מתח ביקורת קשה על הפוליטיקאים בשל כישלון ניסיונות הקמת הממשלה ● "ב-21 הימים הללו, אתם תשבו איש איש לנפשו, עם מצפונו, ותצטרכו לענות על שאלה אחת בלבד: מהי חובתי כלפי מדינת ישראל?"

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי / צילום: רויטרס, STEPHEN LAM

כך מתכוונת גוגל לבלום את הפייק ניוז

יכולות ה"טרגוט" של מפרסמי מודעות פוליטיות יצומצמו משמעותית ● המהלך ייכנס לתוקף בבריטניה עוד שבוע מהיום, לפני הבחירות ב-12 בדצמבר ● במדינות האיחוד האירופי המהלך ייכנס לתוקף החל מסוף השנה הנוכחית, וביתר העולם ב-6 בינואר

נוני מוזס / צילום: ברני ארדוב, וואלה! NEWS

מועצת העיתונות: על מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס להשעות את עצמו על רקע אישום השוחד נגדו

זאת עד לסיום ההליך המשפטי נגדו ● עוד ציינה המועצה כי היא "מביעה זעזוע מן הפגיעה בחופש העיתונות בארץ העולה מכתבי האישום נגד ראש ממשלת ישראל, אשר שב ותקף את התקשורת בהכללה גם בנאום התגובה שלו"

בני דרייפוס / צילום: כדיה לוי

"הגיע הזמן שמדינת ישראל תמסד את העיקרון של דיור בהישג יד, ולא רק כתגובה למשבר"

מנכ"ל משרד השיכון בני דרייפוס עושה בראיון ל"גלובס" חשבון נפש מקיף על התוכנית הלאומית לסיוע למחוסרי דיור • "מחיר למשתכן הוכיחה שהמדינה יכולה להשפיע אם היא רוצה"

רנדי צוקרברג / צילום: Andrew Kelly, רויטרס

רנדי צוקרברג תתחיל להשקיע בסטארט-אפים בתחום המדיה בישראל

צוקרברג מצטרפת כשותפה כללית לקרן חדשה בשם סבבה ונצ'רס ● לפי הודעת הקרן, היא מבקשת לגייס 35 מיליון דולר להשקעות

כיצד יתמודדו חברות עם השלכות האוטומציה שלהן? / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

BigPanda גייסה 50 מיליון דולר בהובלת Insight partners

את הגיוס הובילה קרן Insight partners, שהשקיעה גם בוויקס הישראלית ובטוויטר, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים בחברה Sequoia, Battery Ventures ו- Mayfield

"ZULA" בפיליפינים / צילום: יח"צ

בזמן שישנתם: ההוסטלים הפכו לטרנד לוהט בקרב התיירים והיזמים

יזמים ישראלים כבר מבינים את פוטנציאל פתרונות הלינה המוזלים, והם אפילו מרחיבים את פעילותם בענף בחו"ל ● האם בקרוב מחיר הלינה בישראל יתקרב יותר למחיר הטיסה לארץ?

טרמינל 1 - צילום לפני אירוע פתיחה/ צילום: סיוון פרג'

טסים לחו"ל? טרמינל 1 בנתב"ג יהיה סגור מחר עד השעה 13:00

בעקבות תרגיל של חטיבת הביטחון בנתב"ג, בין השעות 08:00 ל-13:00 מחר כל הפעילות של טרמינל 1 תיעצר, והנוסעים יופנו להמראות מטרמינל 3

תאונת קורקינט  בתל אבי ב / צילום: יחצ

"שמעתי 'קנאק' בכתף ולא הבנתי מה קורה לי": עם מי באים בחשבון כשנהג קורקינט פוגע ונעלם

מה קורה כשמאבדים שליטה בכלי ממונע חשמלי? ● חוויות מפי נפגעים שהגיעו לחדרי המיון ● שני מוסדות רפואיים נוספים פנו ל"גלובס" והודיעו כי הם נערכים לדיווח יומי על נפגעי קורקינטים ואופניים חשמליים שיפורסמו אצלנו

ברק שפגע במטוס בשדה התעופה בניו זילנד / צילום: רויטרס

תפס את הרגע: המטוס שנקלע לסערה בניו זילנד ויצא ללא פגע

המטוס המתין לפני המראה בנמל התעופה כרייסצ'רץ' בניו זילנד, אלא שמזג האוויר הסוער באזור, שכלל סערת ברד, גשמים וברקים לא איפשר את תנועת המטוסים בשדה התעופה ובסביבתו ● איש מהנוסעים או מהצוות נפגע מהברק, והתוצאה מסתכמת בתמונה המרהיבה

מימין: שגיא גידלי ועמית ברקת  / צילום: נדב כהן יונתן

SonicWall הובילה השקעה של 10 מיליון דולר בחברת הסייבר פרימטר 81

פרימטר 81 מפתחת טכנולוגיה לגישה מאובטחת מרחוק לרשתות ארגוניות ● עוד השתתפו בגיוס המשקיעים הקיימים בחברה, Spring Ventures, ומשקיעים פרטיים שהשתתפו גם בסבב הגיוס הקודם

יצחק בן ישראל  / צילום: איל יצהר

גורמים בממשלה נגד המלצות הוועדה לקידום בינה מלאכותית שנחשפו ב"גלובס"

בעקבות חשיפת חלקים מטיוטת דוח ההמלצות של ועדת ההיגוי הממשלתית ב"גלובס" שלחו גורמים בכירים בות"ת, ברשות החדשנות ובאוצר, מכתב שבו התבטאו נגד הכוונה להקים במשרד רה"מ גוף שירכז את הטיפול בקידום התוכנית הלאומית לקידום טכנולוגיות בינה מלאכותית: "מסקנה שגויה" 

מפגינים בטהרן על העלאת מחירי הדלק. / צילום: רויטרס

טהראן מנסה לשכך את מהומות הדלק: מחלקת מענקי מזומנים לעניים ומארגנת הפגנות בעד המשטר

הממשלה העלתה את הסבסוד החודשי במזומן ב-13 דולר לנפש בחודש ל-60 מיליון איש מהמעמד הנמוך והבינוני ● לפחות 106 מפגינים נהרגו במהומות

חנוך ועידן מוטולה / צילום: אלבום פרטי

שווים בתקשורת: המיזם להקמת גוף תקשורת שמורכב מעיתונאים עם מוגבלות

העיתונאי עידן מוטולה, שהקים את עמותת "שווים" שמטרתו "לתת קול לאנשים עם מוגבלות", החליט להקים גוף תקשורת ייעודי שיורכב ע"י אנשים בעלי מוגבלויות מתחומים מגוונים ● לשם כך הוא פתח קמפיין לגיוס המונים

הפגנה של "המרד בהכחדה" / צילום: NOAH BROWNING, רויטרס

סערה בגרמניה: אחד ממייסדי "המרד בהכחדה" המעיט בחשיבות השואה, והתנצל

בראיון עם השבועון הגרמני "צייט" אמר רוג'ר האלאם, אחד ממקימי הארגון הגלובלי, כי השואה אינה יוצאת דופן לעומת מקרים אחרים של ג'נוסייד ● היום פרסם התנצלות על דבריו: "אני מצטער מאוד על המלים שבהן השתמשתי"

נפגעי הקורקינטים - 20 בנובמבר 2019

אתמול באיכילוב: 12 נפגעי תאונות קורקינט ואופניים חשמליים

מדי יום "גלובס" ובית החולים איכילוב מדווחים על מספר הנפגעים מתאונות שבהן מעורבים כלי רכב חשמליים: אופניים וקורקינטים

אביחי מנדלבליט, בכנס לשכת עורכי הדין / צילום: ליאב פלד

מנדלבליט מגיב לראשונה על ההחלטה להאשים את נתניהו בשוחד: "קיבלתי את ההחלטה בלב כבד אך בלב שלם"

באופן נדיר נושא הערב היועמ"ש דברים לאחרת ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו ● "הוא ניצל את כוחו ומעמדו כדי להיטיב עימו אישית, לכן החלטתי להעמיד את ראש הממשלה לדין בעבירה של הפרת אמונים"