גם רשת הייאט נרתמת למאבק בפלסטיק: תוציא את בקבוקוני השמפו מחדרי המלון

רשת בתי המלון הכריזה כי תוותר על בקבוקוני הפלסטיק שהיא מחלקת לאורחים בחדרים (שמפו, סבון, קרם גוף וכו') ותחליפם בבקבוקים גדולים, בדומה למהלך שרשתות אחרות הצהירו כי יישמו

בקבוקוני טואלטיקה של רשת המלונות הייאט / צילום: הייאט
בקבוקוני טואלטיקה של רשת המלונות הייאט / צילום: הייאט

רשת המלונות הייאט (Hyatt) מצטרפת למאבק בצמצום השימוש בפלסטיק: הרשת הכריזה כי תוותר על בקבוקוני הפלסטיק שהיא מחלקת לאורחים בחדרים (שמפו, סבון, קרם גוף וכו'). אומנם מדובר במוצרים שהאורחים מחבבים, כשרבים גם לוקחים את הבקבוקונים המלאים לשימושם, אלא שאי-אפשר להתעלם מהנזק הסביבתי של הפלסטיק שייעודו הוא שימוש חד-פעמי.

הייאט הכריזה כי תכניס לחדרים בקבוקים גדולים, בדומה למהלך שרשתות אחרות - בהן רשת המלונות הגדולה בעולם מריוט - הצהירו כי יישמו.

לפני כמה חודשים הכריזה רשת מריוט כי תיפרד מבקבוקוני הטואלטיקה ותציב בחדרים בקבוקים גדולים או מתקני קיר לשימוש האורחים בחדרי הרחצה. המהלך הזה צפוי להתרחש בתוך כשנה. מריוט פרוסה ב-6,500 נכסים בעולם וכוללת גם את המותגים שרתון, מרידיאן, רנסנס ועוד.

גם רשת IHG (אינטרקונטיננטל) הכריזה על מהלך דומה אותו תיישם ב-5,600 נכסיה ברחבי העולם, וזאת עד לסוף 2021. הרשת העריכה כי המהלך יחסוך לה צריכה של 200 מיליון בקבוקונים מדי שנה. בשנה שעברה הודיעה גם זרוע המלונות של וולט דיסני כי תיפטר מבקבוקוני הטואלטיקה במלונותיה ובאניות הקרוז שלה. 

מהלך אחרת שהייאט מתכוונת ליישם הוא צמצום השימוש בבקבוקי הפלסטיק לשתיית מים דרך הצבת מתקני שתייה בשטחים הציבוריים לרווחת אורחי המלונות. בפגישות או באירועים שנערכים בתחומי המלונות, מבטיחה הייאט כי מי השתייה יוגשו בכדי מים רב פעמיים ולא בבקבוקים. תאריך היעד שהרשת הציבה לעצמה הוא יוני 2021.

הייאט מאגדת תחתיה 20 מותגי של בתי מלון ו-875 נכסים ברחבי העולם. החברה פועלת ממשרדיה בשיקגו. אל טרנד העלמת הקשיות לשתייה הייאט הצטרפה עוד בשנה שעברה, כשהיא הגבילה את השימוש בקשיות בגבולותיה.

יותר ויותר רשתות מבינות כי הן מחויבות לנקוט מהלכים שתומכים בהפחתת הזיהום והפלסטיק, לא רק ממקום של אחריות ציבורית כחברות גדולות שמציירות הררי פלסטיק, אלא גם משיקול של העין הבוחנת של הצרכנים שכיום מעורבים יותר בנושא, כשחברות מתחשבות יותר סביבתית זוכות לאהדת הצרכנים, והנושא נכנס גם למערך השיקול של הצרכנים בבחירת מוצר או שירות.

יש מקומות שבהם לא מחכים למהלכים שיבואו מיוזמת בתי המלון: בקליפורניה הבקבוקונים הללו צפויים להיעלם מכורח חקיקה שתיכנס לתוקפה בשנים הקרובות, אשר אוסרת את השימוש בבקבוקוני הפלסטיק בחדרי המלון. בשנת 2023 החקיקה תיכנס לתוקף עבור מלונות המונים יותר מ-50 חדרים, ומשנת 2024 גם מלונות קטנים המונים פחות מ-50 חדרים יהיו חשופים לקנס של 2,000 דולר על כל הפרה. החקיקה הזו היא חלק ממהלך נרחב שמיישמת מדינת קליפורניה במטרה לצמצם את צריכת הפלסטיק בתחומה.

גם בזירה המקומית הרשתות לא יכולות להיות אדישות לצו השעה העולמי. רשת פתאל הודיעה לאחרונה כי תוציא את קשיות הפלסטיק משימוש ותעבור לקשיות מתכלות החל מ-1 בינואר 2020. פתאל מונה 210 בתי מלונות ברחבי העולם, תחת המותגים: הרודס, לאונרדו, NYX ,U, רוטשילד 22 ובכר האוס שנפתח לאחרונה. כיום רוכשת הרשת 2.75 מיליון קשיות מדי שנה. כעת תעבור הרשת לקשיות מתכלות מקרטון. לפי הרשת, העלות של הקשיות המתכלות היא פי 5 לעומת קשיות הפלסטיק, ולכן שתייה קלה תוגש ללא קשיות אלא במקרים שהאורחים יבקשו (ויקבלו קשיות מתכלות).

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988