גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ההיברידית-נטענת החדשה של ב.מ.וו היא הקומבינה הישראלית המושלמת

הגרסה ההיברידית-נטענת של סדרה 3 החדשה של ב.מ.וו היא מכונית ספורט-סדאן מהנה ועתירת ביצועים ואבזור, שנהנית מהטבת מס בריאה ומפוטנציאל להוצאות שוטפות אפסיות • אבל היא לא אתלטית כבעבר ותצטרך לשרוד התייקרות קרובה

ב.מ.וו  330e / צילום: יחצ
ב.מ.וו 330e / צילום: יחצ

טכנולוגיית ההנעה ההיברידית-נטענת, "פלאג-אין" בכינוי העממי (PHEV בשם המקצועי), היא אחת ההמצאות החכמות ו"הישראליות" ביותר, שיצאו מתעשיית הרכב בעשורים האחרונים. לעומת רכב היברידי מקובל שבו המחשב מנהל את חוויית הנהיגה, ורכב חשמלי נטו שבו נדרש הנהג להשלים עם פשרות בכל הנוגע לטווח הנסיעה ולשימושיות, רכבי פלאג-אין מציעים את הטוב מכל העולמות.

מי שרוצה להרגיש כמו אביר איכות הסביבה, צריך רק לחבר כבל ולטעון את הסוללה מהרשת הביתית, לנוע עשרות קילומטרים על חשמל בלבד לחסוך בהוצאות השוטפות. מנגד, ישראלים ממהרים ובעלי דלקן על חשבון העסק, שאין להם סבלנות לטעינה, לפליטת CO2 ולשאר שטויות ירוקות, צריכים רק ללחוץ על מתג ולקבל ביצועים ספורטיביים של מנועי בעירה פנימית לכל דבר. אל חשש: אף אחד לא ידע שאתם מבזבזים דלק ופולטים כמו באחרונת המכוניות המזהמות. אתם עדיין תיהנו מהטבת מס רצינית, במיוחד בפלח היוקרה, ותוכלו לספר למשקיעים על צריכת דלק ממוצעת של יותר מ-50 קילומטרים לליטר. הקומבינה האולטימטיבית.

אין זה מפתיע, שגרסאות הפלאג-אין כבשו בשנתיים האחרונות את פלח רכבי היוקרה הישראלי. ב-ב.מ.וו סדרה 3, למשל, גרסת הפלא-אין כבשה יותר מ-70% מהמכירות. אבל עם כניסת העשור החדש מגיעה אלינו סדרה 3 החדשה בגרסת פלאג-אין שמציעה יותר מקודמתה בכל תחום, אבל תאלץ להתמודד בינואר עם הפחתה בהטבות המס.

BMW_330E אתר

ללא דרמה קולית

חיצונית בחרה ב.מ.וו ללכת בנתיב בטוח ומוכח. לסדרה 3 יש עיצוב ידידותי, שרירי ונטול סיכונים, שנראה כמו גרסה מוקטנת במעט של סדרה 5. יש לה יציבה אתלטית, זנב נוסח ה-5 וחרטום מוכר שבמרכזו גריל "כליות", הפעם בגודל מתון. עם חבילה של תוספות קוסמטיות - דוגמת חבילת "M ספורט" וצבע כחול מרהיב שבהם צוידה מכונית המבחן שלנו - היא תמשוך לא מעט תשומת לב. אבל אין ספק שתם העידן שבו מחלקת העיצוב של ב.מ.וו מנסה לפרוץ נתיבים חדשים בתחום העיצוב (ע"ע דגמי I8 ו-I3).

מתחת לכסות החיצונית, ה-330E החדשה היא אחת המכוניות המתוחכמות והמורכבות ביותר טכנולוגית, שנעות על כבישי הארץ, אבל תא הנוסעים שלה לא מנופף וצועק אלא שומר על קו שקט וידידותי גם למאותגרים היי-טק. לוח המחוונים על בסיס מסך LCD מעוצב כמו לוח אנלוגי ומאפשר לסנן את כמות המידע המוצג, מערך השליטה דומה לזה של שאר דגמי ב.מ.וו, כולל מוט הילוכים שנמצא במקום הנכון. מסך המולטימדיה הגדול מציג תפריטים נוחים להתמצאות ויש גם סייענית קולית נוסח "אלקסה" (באנגלית), שפועלת בצורה מהירה ומדויקת וחוסכת הפעלה פיזית של רבות מהפונקציות. בקיצור, למרות כל התחכום זה רכב של "התנע וסע".

התא עצמו הוא נווה-מדבר מבודד היטב של חומרי דיפון יוקרתיים, מתגים מתכתיים קרירים ומוצקים, ריפוד עור נעים, מערכת אקלים חכמה ושאר פריטים מרחיבי דעת, שקשה לקבל כסטנדרט בפלח המחיר הזה ללא סיוע של הטבת מס.

בסעיף מרחב הפנים, סדרה 3 החדשה מציעה יותר מרחב ברכיים וראש מקודמתה ומרגישה מרווחת יותר, במיוחד מאחור, אם כי הנוסע האמצעי יצטרך עדיין להתמודד עם מנהרת תמסורת גבוהה בין רגליו. פשרה נוספת היא בתא המטען, שבו הסוללה הגדולה גוזלת כמעט 20% מהנפח השימושי ומגבילה אותו ל-375 ליטר.

הסוללה והמנועים החשמליים מוסיפים עוד כמעט 200 קילו למשקל העצמי של הרכב, אבל הביצועים עדיין מרשימים מאוד. מצב התכנות ההיברידי מכויל לספק טווח חשמלי ארוך ככל האפשר, וברירת המחדל שלו היא שיוט חרישי, גם בעיר וגם במהירויות אוטוסטרדה.

אבל מספיקה הדיפה קלה של הדוושה, או לחיצה על מתג "ספורט", כדי לרתום את המנוע החשמלי והסוללה לסיוע למנוע ה-2 ליטר בנזין. הגב נהדף לאחור לא פחות מאשר ב-340 טורבו-בנזין היוצאת, ואם זה לא מספיק אגרסיבי לטעמכם הסיטו את מוט ההילוכים למצב ספורט ותקבלו "אובר-בוסט", שמקפיץ את ההספק מ-252 כ"ס לכ-292 כ"ס לפרק זמן קצר ומייצר תאוצות רציניות ומרגשות. מנגד, תיאלצו לוותר על דרמה קולית. המנוע הזה נותר שקט ותרבותי גם ב-5,000 סל"ד.

כמקובל ברכבי פלאג-אין צריכת הדלק היא עניין של בחירה ומצפון. הסוללה המוגדלת של ה-330 החדשה (12 קילוואט) מציעה טווח תיאורטי משופר של עד כ-66 קילומטר על חשמל בלבד, ומי שיטען אותה במלואה בכל הזדמנות ויקפיד להיצמד למצב הנסיעה החשמלי נטו יוכל לעשות כל יום את הדרך שלו מנתניה (טוב, מארסוף) למשרד בתל אביב ובחזרה עם הוצאות שוטפות אפסיות.

מנגד, מי שייכנע לפיתוי של הביצועים המרגשים, שממתינים במרחק של לחיצת כפתור, יחווה צריכת דלק ריאלית שנעה סביב 13 קילומטר לליטר. זה די רחוק מהנתון המשוקלל של 62 קילומטרים לליטר עליו מצהירה ב.מ.וו. אנחנו מנחשים, שגם הפליטה תהיה גבוהה במאות אחוזים מהמוצהר.

צפויה להתייקר בקרוב

עם כל הטכנולוגיה והנתונים הירוקים, כמעט שכחנו שמדובר בסדרה 3 של ב.מ.וו, אחד הסמלים הנערצים ביותר על חובבי נהיגה הארד קור. באגף הזה יש לנו בשורה טובה, ואחת פחות טובה. הטובה: זו מכונית נעימה ומהנה שמותירה את הנהג בתמונה עם היגוי מדויק וזריז, יציבות מרשימה בשיוט מהיר למרחקים בכל מזג אוויר ובלמים פרוגרסיביים. זו גם סדרה 3 הנוחה ביותר שנסענו בה לאורך הדורות.

הבשורה הפחות טובה היא שה-3 התבגרה, השמינה והפכה להיות אזרחית מכובדת, בוודאי בגרסה הזו, ששוקלת קצת יותר מ-1.7 טון. אז אפשר לשכוח משעשועי זנב, כתמי זיעה וקוצר נשימה של הנהג בסיומו של כביש צר ומפותל.

נכון לעכשיו, בטרם העלאת המס, ה-330E שומרת על מחיר בסיס של 290 אלף שקל. במחיר הזה היא ממשיכה להציעה תמורה שוברת שוק לכסף בנוסח "בעל הבית השתגע". בינואר, כאמור, צפויה הטבת המס להתכווץ משמעותית והמחיר יטפס, כנראה בעשרות אלפי שקלים. אבל גם אחרי עליית המחיר זו עדיין יצירה טכנולוגית מגובשת, רב תכליתית ומרשימה, שתפורה על בעלי הממון הישראלים כמו מקלט מס באיי הבתולה. 

חלק מהמתחרות:

וולבו S60 T8

290 אלף שקל עולה גרסת ה-T8 ההיברידית נטענת של וולבו S60 החדשה. שילוב בין מנוע 2 ליטר טורבו ושני מנועים חשמליים מעניק למכונית הנעה כפולה ו-390 כ"ס עם מומנט מאסיבי של 65 קמ"ש. התאוצה מאפס ל-100 אורכת 4.6 שניות, הטווח החשמלי מעל 50 קילומטר, ותא הנוסעים מרווח ומפואר

וולבו/ צילום: יחצ

סקודה סופרב פלאג-אין

עד שתופיע גרסת פלאג-אין של אאודי A4, ממלאת את החלל הגרסה הנטענת של סקודה סופרב החדשה. יש לה סוללה מאסיבית של 13 קילוואט, מנוע 1.4 טורבו ומנוע חשמלי בהספק משולב של 218 כ"ס עם מומנט של 40 קג"מ. היא יכולה לנוע עד 55 קילומטר על חשמל, ומחזירה קרוב ל-70 ק"מ לליטר. טרם פורסם מחיר

סקודה סופרב/ צילום: יחצ

מרצדס C300 פלאג-אין

ה-C300E היא הדור השני של הפלאג-אין סדאן של מרצדס. יש לה מנוע 2 ליטר בנזין וסוללה חשמלית גדולה עם הספק משולב של 320 כ"ס ותיבה אוטומטית בת 9 מהירויות. הטווח החשמלי עומד על כ-52 קילומטר, התאוצה למאה ב-5.2 שניות, וצריכת הדלק המשוקללת על כמעט 50 קילומטרים לליטר. המחיר כ-336 אלף שקל

מרצדס C-Class/ צילום: יחצ

עוד כתבות

שלט תלוי מעל אחת המרפסות בתל אביב באוירת הסגר שהוטל על המדינה בעקבות התפשטות וירוס הקורונה / צילום: כדיה לוי, גלובס

מלחמת הדורות: האם הקורונה גרמה לקרע בין המילניאלז לבומרים?

המבוגרים שמנהלים את העולם מתעלמים לאורך שנים ממשבר האקלים שמטריד את הצעירים ● בימי הקורונה הם ביקשו מהם להישאר בבית חודשים ארוכים בגלל מגפה שפוגעת בעיקר בקשישים ● הצעירים מילאו אחר ההוראות, אך ייתכן שנוצר קרע בין הדורות? ● האזינו

אנשי משרד הבריאות / צילום: משרד הבריאות

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא: "עברנו מדאגה לאופוריה, עיקר הגידול בתחלואה מבתי הספר"

משרד הבריאות כינס מסיבת עיתונאים בעיצומו של החג על רקע עלייה במספר חולי הקורונה החדשים • במשרד שוקלים לסגור את הלימודים בחטיבת הביניים • משה בר סימן טוב: "גל שני איננו גזירת גורל, אנחנו לא בוודאות צועדים לסגר"

משה בר סימן טוב  / צילום: שלומי יוסף, גלובס

פרשנות: העלייה במספר החולים - האם המדינה התרשלה בצעדי החזרה לשגרה

בניגוד למדינות אחרות, שבהן הוסר הסגר באופן הדרגתי ובשילוב עם מערך בדיקות משמעותי, בישראל הוסר הסגר כמעט באחת ● איך בכל זאת היה ניתן לפעול אחרת?

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין

הלקח שנלמד וזה שעדיין לא: כך זרמו (שוב) מיליארדים מהפנסיה שלנו אל יצחק תשובה

כעשור לאחר הקריסה של דלק נדל"ן ולמרות תמרורי האזהרה בצל עסקת נפט ענקית בים הצפוני, מחזיקי האג"ח שוב נקלעים למתיחות עם יצחק תשובה ביחס לאשראי שהעמידו לו ● גם לאחר שהמוסדיים הגיעו להבנות, הם עדיין נקלעו, שוב, למשבר ללא בטוחות וכמעט ללא אפשרויות

איימן עודה / צילום: גיל אליהו, ג'יני

אוצר מלים: איימן עודה חושב שאת הדברים הטובים ביותר השגנו בעזרת מאבקים

ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, מסביר מדוע הוא כל-כך אוהב את המילה "מאבק"● מתוך פרויקט "אוצר מילים" – מאה ישראלים בוחרים את המילה האהובה עליהם ביותר בעברית

טוויטר / צילום: שאטרסטוק

טוויטר משיבה מלחמה: חסמה את האפשרות לשתף ציוץ של טראמפ "שמאדיר אלימות"

בעקבות מצב החירום שהוכרז במיניאפוליס, צייץ טראמפ בטוויטר את נקודת מבטו על המצב, שהסתיימה במילים "הירי מתחיל". הרשת החברתית חסמה את הציוץ, פחות מיממה לאחר שטראמפ חתם על צו נשיאותי נגד הרשתות החברתיות

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

טראמפ חתם על צו נשיאותי נגד הרשתות החברתיות

תיוג ציוץ של טראמפ ככזה הדורש בדיקת עובדות הוביל לאסקלציה משמעותית ביחסיו עם טוויטר ופייסבוק ● הצו מטיל מגבלות על חופש הפעולה שלהן וחושף אותן לתביעות

בניית הסכר באתיופיה, אוקטובר 2019. הממשלה מבקשת לחבר את כל 
110 מיליון תושביה 'לאספקת חשמל סדירה
צילום: רויטרס

הוויכוח על מי הנילוס הכחול מצית אש ומלבה רוחות מלחמה בצפון אפריקה

התוכנית של אתיופיה להקמת סכר ענק על נהר הנילוס הכחול מאיים על שלום האזור כולו ● מצרים הודיעה כי ביטחון האזור כולו בסכנה אם יימנעו ממנה המים שמובטחים לה על פי הסכמים בינלאומיים ● "מיליונים יהיו נכונים לצאת למלחמה עם מצרים", הגיב ראש ממשלת אתיופיה שקיבל נובל לשלום באחרונה

דירת  4 חדרים ברמלה ב–1.2 מיליון שקל - יד שנייה / צילום: יח"צ

בלי מעלית: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמלה?

לדירה הוסיפו מרפסת בשטח 12 מ"ר, ויש לה חניה פרטית ● "הקונים חיפשו דירה במשך למעלה מארבע שנים והדירה הזו ענתה בדיוק לצורכיהם. העסקה נחתמה בעיצומה של המגפה"

מרים נאור / צילום: מארק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט

אוצר מלים: מרים נאור מסבירה למה בחרה במילה שיוויון

השופטת בדימוס מרים נאור, לשעבר נשיאת ביהמ"ש העליון, מסבירה מדוע היא כל-כך אוהבת את המילה "שוויון"● מתוך פרויקט "אוצר מילים" – מאה ישראלים בוחרים את המילה האהובה עליהם ביותר בעברית

רכבת קלה רח' יפו ירושלים / צילום: איל יצהר

שיא במקרי ההידבקות היומיים למאי; אלה הערים המובילות

ירושלים מובילה עם גידול של 98 מקרי קורונה חדשים בשלושת הימים האחרונים, אחריה תל אביב עם תוספת של 10 מקרים ● בבית הספר הגימנסיה בבירה אותרו עד כה 78 מקרי קורונה מתוך 700 בדיקות שבוצעו

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

הקורונה פגעה באימפריית המלונאות של דוד פתאל. ואז הגיע השיעור הקשה מכולם

האיש שעד לאחרונה נחשב לכוכב עולה בשוק ההון, נתקל לראשונה באופוזיציה פחות ידידותית כשנקלע לעימות מול מחזיקי האג"ח של קבוצת המלונות שלו ● איך זה ייגמר?

מרב מיכאלי / צילום: רון קדמי

מרב מיכאלי יודעת שמפחיד להיקרא שמאלן ובוגד

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) מסבירה מדוע היא כל-כך אוהבת את המילה "שמאל" ● מתוך פרויקט "אוצר מילים" – מאה ישראלים בוחרים את המילה האהובה עליהם ביותר בעברית

טראמפ, השבוע / צילום: רויטרס - Yuri Gripas

טראמפ הודיע כי ארה״ב מסיימת את יחסיה עם ארגון הבריאות העולמי

בשנתיים האחרונות ארה״ב העבירה כ-900 מיליון דולר לארגון אלא שמערכת היחסים בין הארגון לנשיא טראמפ התערערו לאחר שהוא טען כי הארגון הינו פרו-סיני ולא פעל נכון לחיסול נגיף הקורונה, תוך הסתרת הסיבות להתפרצות

לן בלווטניק, בעלי כלל תעשיות / צילום: יח"צ

נפלו ברשת: לן בלווטניק היה אמור להיות נמל המבטחים של ערוץ 13. אז מה השתבש בדרך?

בידיים של המיליארדר לן בלווטניק, ערוץ 13 היה אמור להגיע לחוף מבטחים. זה לא קרה ● עשרות שיחות עם אנשי תקשורת ועיתונאים חושפות את מסלול ההידרדרות: החילופים התכופים בצמרת, אובדן האמון בין ההנהלה לעיתונאים, הקרב האבוד על הרייטינג והמחנאות בקרב כתבי החדשות

בנימין נתניהו ובני גנץ בהשבעת הכנסת ה-35 / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הגבלת תנועה והפגנות: בממשלה לא בטוחים שהקורונה מאחורינו ודורשים סמכויות מרחיקות לכת

רגע לפני כניסת החג הופץ להערות תזכיר חוק שיקנה לממשלה לקבל סמכויות מרחיקות לכת, בהכרזה פשוטה אחת: מצב חירום קורונה

ד"ר אבשלום קור / צילום: איל יצהר

אבשלום קור נלחם על השפה העברית בכל החזיתות. וזה עוד לפני אלפי המסרונים שהוא מקבל מאיתנו

ד"ר אבשלום קור בשיחה אישית ומקצועית על השורשים שמהם צמח, על הסיבה שלא הצטרף לאקדמיה ללשון עברית, ועל 1,825 מסרונים שהוא מקבל בשנה בנושא השפה העברית ● אוצר מילים, פרויקט מיוחד 

הרחוב הישראלי שוקק בימי קורונה, לאחר שחרור ההגבלות / צילום: Ariel Schalit, Associated Press

64 חולים חדשים ביממה האחרונה: "מספרי החולים מטרידים פחות מהמחסור במידע"

מספר החולים החדשים בקורונה אמנם עלה בימים האחרונים, אך הוא עדיין רחוק מהקו האדום שהציבה הממשלה ● פרופ׳ חגי לוין: ״חסר מידע מסקרים סרולוגיים שיאפשר להבין טוב יותר את נתוני ההדבקה והתחלואה״

דפני ליף / צילום: אלעד מלכה

אוצר מלים: דפני ליף בטוחה שאפשר בדרך אחרת, מיטיבה

דפני ליף מסבירה מדוע היא כל-כך אוהבת את המילה "אפשר" ● מתוך פרויקט "אוצר מילים" – מאה ישראלים בוחרים את המילה האהובה עליהם ביותר בעברית

זירת המסחר בוול סטריט, ה־20 במרץ / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

תפנית בוול סטריט: בעקבות דברי טראמפ המסחר ננעל בעליות; נאסד"ק זינק ב-1.3%

נשיא ארה"ב נשא הערב דברים כאשר הוא מציב אצבע מאשימה כלפי סין ● למרות הצהרותיו התוקפניות כלפי סין, טראמפ לא הכריז על שינוי בשלב 1 בהסכם הסחר עם סין שהושג מוקדם יותר השנה ● הנפט מתאושש עם תוספת של כ-5%