גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

על גבול צרפת-גרמניה: אופל קורסה היא אטרקטיבית ושמרנית

אופל קורסה החדשה חולקת רכיבים רבים עם פיג'ו 208 החדשה, אחותה לקבוצה, ומשלבת מראה אטרקטיבי, וביצועים נמרצים בגרסה הבכירה, ביחד עם תדמית שמרנית לקהל השמרני של היד השנייה ● אבל בשוק מחכה לה קרב שיווקי קשה

אופל קורסה / צילום: יח"צ
אופל קורסה / צילום: יח"צ

בתחילת השבוע הוכרזה הזוכה בתחרות "מכונית השנה באירופה" לשנת 2020. ההכרזה השנתית מתרחשת בדרך כלל בטקס נוצץ וחגיגי, שנערך בערב הפתיחה של תערוכת הרכב של ז'נבה, בנוכחות נציגי המדיה העולמית ואח"מים מכל תעשיית הרכב. אבל השנה, בצל הקורונה וביטול התערוכה כולה, טקס ההכרזה היה חפוז ועגום ובוצע באמצעות שיחת ועידה ושידור וידאו ברשת.

ועדיין, זו הייתה נחמה עבור הזוכה, קבוצת פיג'ו-סיטרואן (PSA), שהפיג'ו 208 החדשה שלה קטפה את התואר, וגם עבור אופל, חברת הבת החדשה שלה. אמנם בהנהלת PSA מתעקשים ליצור בידול רשמי מוצהר בין המותג הצרפתי למותג הגרמני וטוענים לדי-אן-איי נפרד ועצמאי. אבל אפשר בהחלט להניח שאנשי המכירות של אופל באירופה כבר תודרכו לציין ב"דרך אגב" בפני הלקוחות כי הקורסה החדשה חולקת הרבה מרכיביה ותכנונה עם אחותה הצרפתית שזכתה בפרס. 

חיצונית לפחות, מאמצות שתי האחיות כיוון שונה בתכלית. אמנם הממדים החיצוניים שלהן זהים וגם הפרופורציות הכלליות דומות, אבל מעצבי אופל קיבלו יד חופשית ליצור בידול. התוצאה היא מכונית שמכוונת בעליל לכיוון אאודי A1 החדשה עם מראה רחב-נמוך ואתלטי, קווים ספורטיביים-אלגנטיים וחרטום עדכני, שמחצין גריל טרפזי ופנסים מחודדים עם תאורת לד מעוצבת בגרסה הבכירה.

כמו אצל אאודי, פרופיל הצד מציג קפלי מתכת מורכבים וגג צף ואילו הזנב רחב ושרירי. גרסת ה-GS הבכירה של הקורסה בה נסענו גם צוידה בחישוקי 17 אינץ' רחבים ונאים, עם צמיגים בפרופיל קרבי, ובעוד כמה תוספות קוסמטיות כמו מפלטים ופגושי ספורט, שהשלימו את המראה הנמרץ. מכונית ההדגמה שלנו משכה לא מעט תשומת לב ברחוב הישראלי הטרוד, אם כי קרוב לוודאי שניתן לייחס זאת גם לשילוב הצבעים שלה - גוף כתום וגג שחור (אופציה) במראה של חיפושית אפריקנית עצבנית.

גם תא הנוסעים של השתיים פונה לקהלים שונים. בעוד שפיג'ו 208 מתהדרת במערך פיקוד עתידני-חללי נוסח מותג הפרמיום DS, שבמרכזו לוח מחוונים דיגיטלי מתוחכם, הגה אליפטי צר ומתגי "פסנתר" אופקיים, הקורסה פונה לקהל שמרני ובוגר יותר, שמסרב להצטרף לדור האייפון. יש לה לוח מחוונים אנלוגי למהדרין עם מחוונים בעיצוב קלאסי (מילה עדינה למיושן), הגה בתצורה תקנית ועזרי שליטה מאורגנים וקלים לאיתור ולתפעול. רק מוט ההילוכים בתצורת סטיק זהה לזה של משפחת פיג'ו-סיטרואן ורומז על המורשת. גרסת ה-GS גם כוללת ריפוד ספורטיבי נאה וכמה פסי קישוט, שמוסיפים קצת צבע לאווירה חמורת הסבר.

פחות מרווחת מהמתחרות

בלי דיגיטציה אי אפשר ולכן גם הקורסה מצוידת במסך מולטימדיה רחב, שהוא פריט הכרחי כיום. המסך חד וברור אבל תפעולו הפיזי באמצעות מתגי מגע שטוחים די איטי ומגושם. עמדת הפיקוד עטויה בחומרים רכים אבל המרכיב הדומיננטי בתא הוא פלסטיק נוקשה, כמקובל בפלח המחיר הזה. איכות ההרכבה והגימור טובה ובידוד הרעשים סביר לקבוצה. מפרט האבזור של הגרסה הבכירה עשיר יחסית וכולל בין השאר גג זכוכית פנורמי עם הצללה חשמלית, מערכת קול איכותית ומערך מקיף של עזרי נהיגה מתקדמים.

מרחב הישיבה מלפנים נדיב, והמושב האחורי מספק מרחב ברכיים, כתפיים וראש סביר לשני מבוגרים ממוצעי קומה. מנגד, מפתחי הדלתות מאחור די צרים, ועם בסיס גלגלים של 2.54 מטר יש בפלח המחיר הזה מתחרות מרווחות יותר - בוודאי אם מכלילים בקטגוריה גם ג'יפונים. תא מטען שטוח בנפח של 309 ליטר יענה על רוב הדרישות העירוניות של משפחה צעירה.

הסיבה המרכזית לזכייתה של משפחת ה-208 החדשה בתואר מכונית השנה היא הגרסה בעלת ההנעה החשמלית שמצוידת בסוללה גדולה. גם לאופל קורסה יש גרסה מקבילה אבל שיקולי תמחור והיצע משאירים כרגע את שתי הגרסאות המעניינות הללו בחו"ל. בינתיים מגיעה אלינו הקורסה עם מנוע הטורבו-בנזין המוכר של קבוצת פיג'ו-סיטרואן, בתצורה של 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר והספק של 100 כוח סוס בגרסת הבסיס, או 130 כוח סוס בגרסת ה-GS בה נסענו.

זהו הספק מכובד למכונית קומפקטית קלת משקל, וביחד עם מומנט בריא של 23 קג"מ ותיבה אוטומטית זריזה בת שמונה מהירויות, המנוע מעניק למכונית תחושת מרץ, שבהחלט הולמת את המראה החיצוני.

סלחנות לטעויות נהיגה

אמנם מצב התכנות הרגיל של התיבה האוטומטית, ובוודאי המצב החסכוני, מגיבים בעצלתיים ומיועדים בעיקר לחיסכון בדלק והפחתת פליטה בעת התנהלות עירונית או שיוט בין-עירוני מנומנם. אבל מצב התכנות הספורטיבי כבר מחלץ מהמנוע הקטן ביצועים מכובדים של אפס ל-100 ב-8.7 שניות, עקיפות החלטיות ודחף מענג בכל סוגי השיפועים. המצב הספורטיבי גם מעבה במקצת את צליל המנוע ומאיץ משמעותית את העברות ההילוכים, אך ללא זכר לתגובות הקפריזיות שמפגינות חלק מהתיבות כפולות המצמדים בתנאים תובעניים. אופל מצהירה על צריכת דלק שאפתנית של כ-22 קילומטרים לליטר, אך בתנאי אמת, שבהם הנהג רוצה גם ליהנות מדי פעם ולא רק לדאוג לתקציב, אפשר לצפות לכ-16 קילומטרים לליטר. לא רע בהתחשב בביצועים.

הכוח והמומנט מועברים לכביש בסיוע שלדה מוצלחת ונעימה לנהיגה. אמנם נטיית הגוף בפניות יותר בולטת מאשר בפולו וב-A1, למשל, אבל צמיגים בחתך 45' ספורטיבי נוטעים את המכונית על האספלט, מאפשרים לה להיצמד במדויק לקו הפניה הנכון, ומגלים סלחנות רבה לשעשועי כביש ולטעויות נהיגה על אספלט חלקלק. ההיגוי מרגיש קליל ומנותק במצב הרגיל, אבל למודי ניסיון מדגמים אחרים של קבוצת PSA ניגשנו ישר לאופציית הניתוק של מערכת הסיוע להיגוי, מה ששיפר משמעותית את ההיזון החוזר ואת הדיוק.

נוחות הנהיגה סבירה בהחלט ברוב התנאים, אם כי היא מרגישה יותר נוקשה מהתוצרת הצרפתית העדכנית, ונוטה להיות קופצנית על מהמורות עירוניות איטיות. האשמים כאן הם אותם צמיגים בחתך נמוך, וסביר להניח, שהגרסה הרגילה עם צמיגים מתונים תפגין הרבה יותר קרבה למורשת.

גרסת הבסיס של הקורסה (100 כוח סוס, אפס ל-100 קמ"ש ב-12.2 שניות) מתחילה בכ-106 אלף שקלים ואילו גרסת ה-GS החזקה והמאובזרת מעלה את המחיר ל-119 אלף שקלים. המחירים הללו מציבים אותה בתחרות ישירה לא רק עם המתחרה הגרמנית פולקסווגן פולו, אלא גם מול שלל מתחרות חדישות וג'יפונים באחד הפלחים הצפויים בישראל. כך או כך, אופל היא מייצגת קפיצת דרך משמעותית לעומת קודמתה האנונימית, ובגרסה החזקה היא נהנית מהיתרונות הדינמיים המסורתיים של ההנדסה הצרפתית מבלי לוותר על התדמית של תוצרת גרמניה. 

חלק מהמתחרות

טויוטה יאריס 2020

המכונית, שתגיע בהמשך השנה, נוטשת את העיצוב השמרני לטובת מראה אופנתי והרפתקני, עם גריל ענק ומודגש, גג קמור שמשתפל לאחור ושלל תפיחות. המרכב רחב משמעותית מהנוכחי, תא הנוסעים עמוס צגים, הפלטפורמה חדשה והקלף החזק הוא מנוע 1.5 ליטר היברידי עם תגובה וחיסכון משופרים

טויוטה יריס / צילום: יח"צ

פולקסווגן פולו 2020

120 אלף שקל עולה גרסת ה-1 ליטר טורבו המשודרגת של פולו 2020 עם הספק של 115 כוח סוס, מומנט של 20 קג"מ, תיבה כפולת מצמדים ותאוצה מאפס ל-100 ב-9.5 שניות. האבזור התקני פחות עשיר מהקורסה אך התא בנוי היטב, כולל מערכות בטיחות מקיפות, ומציע תא מטען של 351 ליטר.

פולקסוואגן פולו / צילום: יח"צ

רנו קליאו 2020

רנו קליאו החדשה, שנחתה כאן לאחרונה, ניצבת על פלטפורמה חדשה עם בסיס גלגלים של 2.58 מטר ומצוידת בתא נוסעים עמוס אלקטרוניקה ומערכות בטיחות. הגרסה הבכירה, שעולה 115 אלף, מצוידת במנוע 1.3 ליטר טורבו עם 131 כוח סוס ו-24 קג"מ משודך לתיבה כפולת מצמדים ומאיצה ל-100 ב-9 שניות.

רנו קליאו / צילום: יח"צ

עוד כתבות

זוג סיני מצטלם לתמונות חתונה בפארק העולמי בבייג'ינג / צילום: Ng Han Guan, Associated Press

גירושין בהקפאה: כך מתמודדים בסין עם משברי הזוגיות פוסט קורונה

לפי התקנה החדשה של הקונגרס הלאומי העממי בסין, שתיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2021, יישלחו זוגות הנרשמים לגירושים לתקופת צינון כדי לאפשר להם לשקול מחדש את הבקשה ולהתחרט

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

שש השנים הרעות של אדוארדו אלשטיין: יוצא להסדר חוב באי.די.בי לאחר ששפך לתוכה כ-3 מיליארד שקל

טיוטת ההצעה של אלשטיין לחיזוק מבנה ההון של חברת אי.די.בי כוללת הזרמת הון של 300 מיליון שקל ותספורת לנושים בהיקף של 600-700 מיליון שקל - כשליש מהחוב ● מניות ישראייר יירשמו למסחר בבורסה

דרור פויר / צילום: יונתן בלום

במרווח שבין הנסתר לנגלה בהצהרות של נתניהו וגנץ השבוע

העטיפות הנוצצות שהקיפו את כל הדברים נושרות כמחווה לכריסטו שמת וחושפות סדקים וחורים

איור: חן ליבמן

עולם בהפרעה: ה"אסים" של המנהיגות העסקית החדשה

תשכחו ממה שהכרתם לפני הקורונה ● העולם הארגוני החדש ייראה אחרת לגמרי, והעשייה הניהולית תושפע בהתאם ● חשוב שתשחקו נכון עם הקלפים שבידיכם

רשף לוי בקמפיין לתנובה / צילום: יח"צ

הפרסומות הזכורות והאהובות: הטבלה לא משקרת - אבל לא תמיד חושפת הכול

נתוני מדד הפרסומות הזכורות והאהובות של גיאוקרטוגרפיה ו"גלובס" מחמשת החודשים האחרונים מאפשר לסמן את המנצחים הגדולים של התקופה הזו, בהיבטים של חשיפה ואפקטיביות של ההשקעה בפרסום ● מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה עם התובנות והממצאים

איגרא רמא, ת"א / צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של איגרא רמא

60 אלף עסקים עשויים להיסגר בחודשים הקרובים. אלו סיפוריהם של 40 שכבר נסגרו

עסקים קטנים ובינוניים בכל המדינה, מחיפה ועד אילת, ספגו מכה קשה עם פרוץ משבר הקורונה ● עשרות אלפים מהם עוד עשויים להיסגר בקרוב ● הנה אלה שכבר לא הצליחו להיאבק במצב הכלכלי ● סגרתם? פנו אלינו: i-can-help@globes.co.il

ההתנחלות אפרת ביו"ש / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס

כמה ישפיע סיפוח? תלוי אם את ישראלית או פלסטינית

החלת החוק הישראלי על חלקים משטח C לא תהיה רק פעולה סמלית ● הניהול באמצעות צווים צבאיים יפנה מקום לרשויות אזרחיות, ולמשטר שבו קל יותר להפקיע קרקע פרטית ● ההשפעה על חיי היומיום תהיה מוגבלת אצל מתנחלים, אבל מהפכנית לפלסטינים במקרה שיקבלו תושבות

פרופ' אילן דינשטיין, ראש המרכז הלאומי לחקר האוטיזם באוניברסיטת בן גוריון בנגב / צילום: דני מכליס

"יש כנראה המון סוגים של אוטיזם שאנחנו לא מצליחים לאפיין"

התסכול מהדמיות מוח ומהמחקר הגנטי, והתקווה שבמעקב אחרי תנועות עיניים ● פרופ' אילן דינשטיין, ממובילי המכון הלאומי לחקר אוטיזם, הגיע למסקנה כי יש לחקור אוכלוסיות גדולות, באופן הוליסטי ולאורך זמן - ושואף לעקוב אחר שלושה מכל ארבעה אנשים עם אוטיזם בישראל לאורך כל חייהם

הימורים ברשת / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

מתופעות הלוואי של הקורונה: אלכוהול, סמים, הימורים ופורנו

הבשורות הרעות: ההסתגרות שגזרה עלינו הקורונה, הביאו לעלייה במספר המתמכרים לאלכוהול, סמים, פורנוגרפיה והימורים מקוונים בארץ ומסביב לעולם ● הבשורות היותר רעות: למרות החזרה לשגרה, מי שהתחילו להתמכר יתקשו מאוד להחזיר לאחור
את הגלגל

חנויות סגורות בככר המדינה בתל אביב / צילום: איל יצהר, גלובס

מספר החוזרים למעגל העבודה השבוע – פי עשרה ממספר היוצאים

ב-24 השעות האחרונות התקבלו בשירות התעסוקה 12,451 דיווחים על חזרה לעבודה ● במקביל, נרשמו 1,263 דורשי עבודה חדשים

לן בלווטניק, בעלי כלל תעשיות / צילום: יח"צ

הכול בגלל מכתב? בלווטניק עצר הזרמת כסף ל"רשת 13"

בעל השליטה בערוץ היה אמור להזרים 15 מיליון שקל, שהיו מיועדים, בין השאר, לתשלום משכורות לעובדים ● ועד עובדי "חדשות 13" שלח השבוע מכתב לרשות השנייה, שבו התריע כי "רשת 13" משלב בניגוד לחוק תכנים המקדמים את תוכניות הערוץ בשידורי החדשות

פולי ברונשטיין / צילום: אלעד גוטמן

המינוי שבוטל ועורר סערה: בכירים בליכוד אספו חומרים על מנכ"לית קרן היסוד המיועדת לפני שנפסלה

פולי ברונשטיין כבר נבחרה לתפקיד מנכ"לית קרן היסוד והתחילה חפיפה, כשפתאום קיבלה הודעה על ביטול המינוי ● הנימוק הרשמי: קיצוצים בעקבות משבר הקורונה ● בכיר בליכוד ל"גלובס": "היא, שפעלה להפיל את נתניהו, באמת חשבה שתוכל להתמנות לתפקיד במוסד לאומי חשוב?"

בית עסק שנסגר במרכז תל אביב. יותר עסקים ייסגרו ב־2020 מאשר עסקים שיפתחו  / צילום: איל יצהר, גלובס

60 אלף עסקים בסכנת סגירה. עד לאן תוביל אותנו הקורונה הכלכלית?

ההערכות האחרונות שפורסמו על ידי ארגון להב מדברות על 60 אלף עסקים שייסגרו בעקבות משבר הקורונה, אבל החשש הוא שהנתונים יהיו גבוהים יותר • "גלובס" בעקבות הרשימה ההולכת ומתארכת של עסקים שהודיעו על סגירה, והדאגה מתגובת שרשרת שתשפיע על שוק התעסוקה

חשבון הטוויטר של דונלד טראמפ / צילום: שאטרסטוק

ציוץ גורלי: הכירו את האיש שהחליט לסכן מיליארדים ולצאת למלחמה בטראמפ

מה גרם לג'ק דורסי, מייסד ומנכ"ל טוויטר, לצאת השבוע למלחמה חזיתית וקשה נגד נשיא ארה"ב? ● ולמה הנמסיס שלו, מארק צוקרברג, בחר להתייצב דווקא לצידו של הנשיא? ● הקרב על דמוקרטיה, עתיד האינטרנט ובעיקר על הרבה מאוד כסף ● האזינו לפודקסאט "הצוללת"

דירת 3 חדרים בנהריה נמכרה ב-778 אלף שקל / צילום: יח"צ

באיזה סכום נמכרה דירת 3 חדרים בנהריה?

מדובר בדירת 80 מ"ר, בקומה ראשונה מתוך חמש, עם מעלית, מחסן וחניה

IPO / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

ה-IPO הטכנולוגית הגדולה ב-2020: זום אינפו נסקה ב-60% בנאסד"ק

חברת המודיעין העסקי זום אינפו שהוקמה על ידי היזם הישראלי יהונתן שטרן צלחה הערב הנפקה ראשונית בנאסד"ק לפי שווי חברה של יותר מ-8 מיליארד דולר

מיכה אבני/ צילום: שלומי יוסף

בדרך למיזוג אגוד במזרחי טפחות: פנינסולה במו"מ מתקדם לרכישת תיק האשראי ליהלומנים

אגוד ומזרחי טפחות חייבים למכור את התיק על מנת לקבל את אישור רשות התחרות למיזוג ● עם השלמת מיזוג אגוד בבנק מזרחי טפחות יהיו בישראל רק 6 קבוצות בנקאות מסחריות נפרדות

ח"כ עמיר פרץ בהשבעת הכנסת ה-35 / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הכדור בעניין היטל ההיצף על המלט עבר לידי השר פרץ - הוועדה המייעצת המליצה שלא להעלותו

עתה, משהמלצות הוועדה נמסרו לשר פרץ, עומדים לרשותו 15 ימים להחלטה, שמבחינתו כנראה שלא תהיה קלה כל כך, זאת משום שלפרץ מכריז לאורך כל דרכו הפוליטית, כי הוא מתעתד להגן על התעשייה הישראלית

תיבות דואר בבנין / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

פס"ד: הזכות הבלתי רשומה גברה פעם נוספת על הנושה המעקל

דירה שהוענקה במתנה לא נרשמה על שם המקבל, ובכל זאת נקבע כי יש לו זכות בה ● הפסיקה עלולה להביא לפיחות נוסף במעמדו של מרשם המקרקעין

איירין טריפלט – האדם האחרון שקיבל פנסיה ממלחמת האזרחים האמריקאית / צילום: צילום מסך מפייסבוק

הלכה לעולמה איירין טריפלט – האדם האחרון שקיבל פנסיה ממלחמת האזרחים האמריקאית

אביה של איירין, מוס טריפלט, נלחם במלחמה בין השנים 1862 ל-1865 ● כבת נכה של ותיק מלחמה, זכתה טריפלט לפנסיה בגובה 73.13 דולר בחודש מהממשל האמריקאי