גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התנהגות צרכנים

עוד כתבות

אישה בבידוד בבית מלון בטנריף / צילום: Joan Mateu, AP

דעה: הקורונה יכולה לשנות את חיינו לטובה

"מצב קורונה" הוא החיבור בין שני הדברים המלחיצים ביותר עבורנו: חוסר ודאות וחוסר יכולת לזוז לשום מקום • התוצאה היא התכנסות והסתגרות בבית - והפחתת צריכה

זיהום הסביבה/  צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

כמה עולה תחושת צדק? 70% מהצרכנים מוכנים לשלם יותר על מוצרים "ערכיים"

מחקר חדש של חברת IBM בשיתוף פדרציית הקמעונאות האמריקאית בחן כיצד, אם בכלל, צרכנים מתעניינים בדרך שעבר המוצר שהם רוכשים, והאם הם מתחשבים בשיקולים אתיים • שליש מהצרכנים העידו כי ב-2019 הם הפסיקו לרכוש מותגים אהובים, רק כי הם כבר לא תאמו את ערכיהם

ירון מורגנשטרן / צילום: יחצ

25 מיליון ד' לסטארט-אפ הישראלי Glassbox בסבב גיוס שלישי

החברה פיתחה פלטפורמה שעוקבת אחר התנהגות הצרכנים של הלקוחות שלה בזמן אמת ומאפשרת מתן מענה לתרחישים ולצרכים שמתגלים • "אין לגלאסבוקס תקרת זכוכית מבחינה טכנולוגית", אומר מנכ"ל החברה ירון מורגנשטרן

קניות באינטרנט / צילום: שאטרסטוק

סקר: פייסבוק היא הכלי המשפיע ביותר על החלטות צרכנים

79% מכלל הצרכנים המבצעים בדיקה ברשתות חברתיות יחפשו חוות-דעת בפייסבוק, כך עפ"י סקר שביצעה Yotpo ■ השפעת כוכבי הרכש על צרכנים נמצאת בירידה

סופרמרקט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

גם אתם מרגישים שהקניות בסופר התייקרו? אתם צודקים

2017 הייתה השנה הראשונה מאז המחאה החברתית בה עלו מחירי מוצרי הצריכה ■ וגם: ממשוואה עם שני שחקנים הכוללת את הרשתות ויצרניות השוק, עברנו למשוואה עם 3 שחקנים שכוללת גם את הצרכן

מחוץ לקופסא, התנהגות צרכנים,  קניות באינטרנט/ צילום: שאטרסטוק

פיתוח ישראלי: לפענח את שפת הגוף של הגולשים באינטרנט

אתם משוטטים לכם באתר כלשהו ולרגע מתעכבים על חלק מסוים או חוזרים וגוללים למטה או למעלה? לשיטוט הזה קוראים התנהגות צרכנית ברשת, ומאחורי הקלעים פועלות תוכנות פיענוח מתוחכמות

עידו רוזנבלום  / צילום מתוך קמפיין השקיות

ירידה של כ-80% במכירת שקיות פלסטיק חד-פעמיות ברבעון

כך מדווח המשרד להגנת הסביבה ■ השר להגנת הסביבה, זאב אלקין: "אני גאה בציבור הישראלי שהפנים את החשיבות ושינה את ההתנהגות בקופות הסופרמרקט"

משדרגים סדרתיים / איור: עובדיה בנישו

ישראל היא אפגרייד ניישן: האם אתם מכורים לשדרוגים?

בודקים כל יום אם הגיעה הגרסה האחרונה של האנדרואיד? החלפתם יותר מסמארטפון אחד השנה? פנצ'ר באוטו גרם לכם להתחדש ב-4 צמיגים? ■ ייתכן שגם אתם מכורים לשדרוגים

אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר

5 שנים למחאה: המחיר עדיין חשוב לנו - אך כבר לא קובע

איך ניתן להסביר את הנתון לפיו 30% מהזוכים בהגרלות מחיר למשתכן בעפולה ובלוד ביטלו את זכיותיהם? רק בשינוי צרכני עמוק שעבר עלינו מאז ימי ההפגנות של 2011

סכיני גילוח/ צילום: יחצ

טרנד עולמי: עסקים קטנים מכרסמים בנתח השוק של מותגי-על

לפי מאמר ב"אקונומיסט", צפויים ימים לא פשוטים למותגי-על דוגמת ג'ילט ודנונה ■ דור ה-Y מעדיף איכות גבוהה ומחיר נמוך על פני שמות ידועים

קרנית פלוג / צילום: איל יצהר

בנק ישראל: העלאת מס הרכישה לא מרתיעה רוכשים

מחקר שערך בנק ישראל בחן את ההשפעה של שינוי מס רכישה על התנהגות רוכשי הדירות ■ מסקנות המחקר מעידות כי הציבור אדיש כמעט לחלוטין להעלאת מס הרכישה בשיעור של 3.5%
■  למדריך מס רכישה

כניסה "להיפסטרים בלבד" / צילום: בלומברג

העולם שייך להיפסטרים: הצרכנים שמשנים את פני הכלכלה

מכירות של בירות טריות, קפה מיוחד ומוצרי טיפוח נמצאות בעלייה בשנים האחרונות, כשצעירים בעלי יכולות נכנסים לשוק יותר ויותר, מבצעים רכישות של פריטים באיכות גבוהה ומשנים את פני הכלכלה

צעירים משתמשים בטלפון נייד / צילום: בלומברג

דור המילניום מעדיף להשקיע בבילויים וטיסות - והמניות ממריאות

בגלל העדפות הצרכנים הצעירים, מניות חברות פנאי ונסיעות עקפו מניות קמעונאיות רגילות

רייטינג מידרוג טלויזיה הייטק / צלם: פוטוס טו גו

התנהגות צרכנית על פני 5 דורות: למה כולם רוצים טלוויזיה?

מחקר חדש של נילסן העולמית מאפיין את ההתנהגות הצרכנית של דור ה-Z ׁ(גילאי 15-20), דור המילניום (21-34), דור ה-X (גילאי 35-49), הבייבי בומרס (50-64) והדור השקט (65 ומעלה) ■ הממצאים מרתקים

אייפון 6 ואייפון 6 פלוס / צילום: יחצ

רדיפה עיוורת אחרי מותגים

הישראלים עדיין לא למדו להיות צרכנים נבונים ברכישת סמארטפונים

חשבתם שרק אתם מחפשים מבצעים? אתם לא לבד

מחקר חדש של חברת ‏Buzzilla‏ מגלה: הישראלי של אחרי המחאה החברתית הכפיל את השיח ברשת על המחאה החברתית, מתכנן את הקניות מראש, דוחה את חלקן וחשדן לגבי מבצעים ■ קווים לדמות הצרכן החדש, מודל 2014

מחקר: ביקורת חיובית מעלה ב-46% את הנכונות לבצע רכישה

מחקר של חברת אאוטבריין מעלה כי ביקורת טובה גם מעלה דרמטית את המודעות הבלתי נעזרת למותג ולמוצר

עמדה: אתם צרכנים אתם? אתם סמרטוטי טוקבקים בכיינים

אז משיח לא בא – צפוי. הוא גם לא מצלצל – ברור. אבל הציבור מטומטם ועל כן הציבור משלם – זה כבר באמת פתטי ■ אורית-קלייר ארזי כועסת, והפעם עליכם

55% מהצרכנים בישראל: כוחנו התחזק השנה

כך עולה ממחקר שביצע מכון ברנדמן ■ חוסר האונים של הצרכן חמור במיוחד מול משרדי הממשלה, ודווקא מול חברות התקשורת יכולת ההשפעה גבוהה יחסית

מניפולציות חושיות שמשנות הרגלי צריכה

רובנו רואים בעצמנו צרכנים נבונים, שעושים סקר שוק ומתייחסים בספקנות לפרסומות ■ אבל האם אנו מצליחים לזהות את הפעמים שאנחנו קונים קרואסון רק כי הריח שיגע אותנו, או אוכלים מהר-מהר רק כי הרעש במסעדה מפריע לנו?