מטרו הוספה למעקב +

כתבות אחרונות

 
רכבת ישראל, נתיבי איילון - תל אביב / צילום: איל יצהר

כאן (לא) ייבנו בקרוב: למה הסיכוי שנראה בעתיד הקרוב מטרו בתל אביב או שדה תעופה חדש הוא אפסי

משרד ראש הממשלה פרסם בשבוע שעבר רשימה ארוכה של פרויקטים גדולים בתחומי התחבורה והתשתיות, שביצועם אמור להתחיל עד 2022 • בולטים בחסרונם כמה מהפרויקטים המדוברים ביותר בתקופה האחרונה, שלא תוקצבו

עמירם ברקת וסוניה גורודיסקי 10.02.2019
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

פתרון של 1990 לא מתאים ל-2050

תוכנית המטרו שבה יושקעו מאות מיליארדי שקלים לא מתאימה לעולם התחבורתי של העתיד

ד"ר טל רביב וד"ר עלית אופנהיים 14.01.2019
פקקי תנועה/   א.ס.א.פ קריאטיב / Shutterstock : צילום

בעקבות הבחירות: חוק המטרו יחכה לממשלה הבאה ואתם תמתינו בפקק

החוק שיאפשר את התחלת הביצוע של פרויקט התחבורה הגדול ביותר בישראל, לא יקודם עד לאחר הבחירות, מה שיוביל לעיכוב בלוח הזמנים של התוכנית • פרויקט המטרו יעבור ב-24 רשויות ולכן צפוי להיתקל בבעיות ביורוקרטיות רבות וחוק המטרו אמור לתת לכך פתרון

סוניה גורודיסקי 03.01.2019
שאול מרידור / צילום: שלומי יוסף

שאול מרידור: "אם בעלי שדה הגז תמר לא יורידו מחירים - הם לא ימכרו"

הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר בשיחה על ההתייקרויות במשק ("אנחנו לא באירוע של גל התייקרויות") • על מחירי הגז מהמאגר הישראלי תמר ("תמר תוריד מחירים ואם היא לא תוריד מחירים, היא לא תמכור") • ועל פיקוח על המחירים ("הדרך היחידה לדעת כמה עולה לתנובה לייצר קוטג' היא לייצר לתנובה תחרות"

שלומית צור 19.12.2018
פקקים

חולצי הפקקים: 8 פרויקטים שיאפשרו לנו (אולי) עתיד תחבורתי שפוי יותר

מהשלמת חשמול הרכבת, דרך סלילת הנתיבים המהירים, תוספת המסילה הרביעית באיילון ועד הרגע שבו יושלם המטרו בגוש דן • בדיקת "גלובס" מגלה - מהם הפרויקטים שאמורים להוציא אותנו מהפקק, מהי עלות התקציבים, איפה הם עומדים, ומה הסיכוי שהם באמת ישנו את חיינו?

סוניה גורודיסקי 25.11.2018
הרכבת הקלה בתל אביב \ צילום: איל יצהר

מטרו בגוש דן: למה האתגר הזה גדול עלינו בכמה מספרים?

האתגר נראה גדול ממידותינו, כי לפחות עד היום קידום התשתיות במדינת ישראל היה ביטוי לכל התכונות הרעות של הישראלים - מחובבנות, חוסר אמון, הסתמכות על פתרון בעיות באלתור במקום בתכנון מסודר • פרשנות

עמירם ברקת 12.11.2018
הרכבת הקלה, עבודות בקרליבך/ צילום: רפי קוץ

8 שנים בלי לקוחות: מי יפצה את בעלי העסקים בתוואי המטרו?

בתקציב העתק של המטרו (100-150 מיליארד שקל), שמקבל קדימות גבוהה במשרד האוצר, נושא הפיצוי לבעלי העסקים בתוואי העבודות לא נדון נכלל • הגישה של המדינה אומרת שבעלי הנדל"ן באזור העבודות ירוויחו ובגדול לאחר שיופעל המטרו, ערך נכסיהם יעלה באופן משמעותי - ולכן אין סיבה לפצותם

סוניה גורודיסקי 12.11.2018
שאול מרידור ממשרד האוצר  וגרנוט שטרובה ממקינזי./ צילום:יחצ

"המטרו במטרופולין תל-אביב - אחד מעשרת הפרויקטים הגדולים מסוגו בעולם"

חברת הייעוץ מקינזי, שהגישה לאוצר את המלצותיה לתוכנית המטרו של תל-אביב, מזהירה: "פרויקטים כאלה עלולים להסתיים לעתים בחריגה תקציבית של 500%" • גרנוט שטרובה, בכיר במקינזי: "זו תהיה טעות פטאלית אם ישראל תצא לפרויקט לפני שתכיר את כל הסיכונים"

עמירם ברקת 12.11.2018
פקקים/צילום:איל יצהר

פרויקט המטרו של תל-אביב: המדינה תממן 50%, הציבור ובעלי העסקים - את היתרה

לפי התוכנית שהגישה מקינזי למשרד האוצר, המדינה תידרש לממן רק 50% מעלות הפרויקט להקמת המטרו בתל-אביב, שעלותו צפויה להסתכם ב-150-100 מיליארד שקל עד להשלמתו ב-2030 • המשמעות: הפרויקט יחייב השתתפות במימון מצד הסקטור העסקי, הרשויות המקומיות, בעלי עסקי ונכסים בתוואי • משרד האוצר נוטה לאמץ את המודל שאומץ בעולם וכולל השתתפות התושבים במימון

עמירם ברקת וסוניה גורודיסקי 11.11.2018
סינים בעבודות / צילום: נת"ע
הרכבת הקלה | לפני כולם

מטרו בישראל? המכרז לתכנון רכבת תחתית יוצא לדרך

חברת נת"ע פרסמה מכרז לתכנון קווי המטרו העתידיים בישראל • מקטעי התכנון יחולקו בין ארבע החברות שיזכו במכרז ואורך הקווים המתוכננים הוא כ-130 קילומטר, בהם יהיו כ-100 תחנות

סוניה גורודיסקי 19.07.2018

מטרו נכנסת לתחום הרכב החשמלי

תשווק כלי הרכב לתנועה עירונית בשיטת הליסינג התפעולי לחברות, מוסדות ציבוריים, עיריות יחידות צה"ל וארגונים

דובי בן גדליהו 13.12.2009

לא רק iPhone: טרנד המכירות הליליות צובר תאוצה

פלאפון וסלקום ישיקו הלילה את מכשירי ה-iPhone במכירה הלילית ■ מה ירוויחו הצרכנים? מחירים וחוויית קנייה ייחודית באווירה סמי-מחתרתית ■ והחברות? משדרות חדשנות ומחסלות מלאים עם השקעה אפסית בפרסום

מתן שירם 09.12.2009

   12   

   נמצאו 28 כתבות   |   עמוד 2 מתוך 2

צרו איתנו קשר *5988