גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קורקינט שיתופי

עוד כתבות

רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסף

השגרה חזרה ואיתה נפגעי הקורקינטים: אז למה עיריית ת"א החליטה לוותר דווקא עכשיו על חובת הקסדה

לאחר ירידה במספר הנפגעים במהלך הסגר, בחודש מאי התאונות חזרו - ובגדול • למרות זאת, עיריית תל אביב דחתה בשלושה חודשים את החובה להצמיד קסדות לקורקינטים השיתופיים הפועלים בעיר • בחברות טענו לנימוק היגייני בשל משבר הקורונה, בעירייה מציינים סיבה טכנית

ווינד שליחים / צילום: נדב בן משה

בלעדי חברת הקורקינטים WIND נכנסת לתחום המשלוחים בישראל

בצל משבר הקורונה, הבינו גם בחברה שתחום השליחויות הפך למשגשג במיוחד ושעליהם להמציא את עצמם מחדש למקרה שיפרוץ גל שני • בתי העסק שיניעו את המהלך כוללים חנויות יין, מאפיות, קצביות, בתי מרקחת וסופרמרקטים • תוך כמה זמן מתחייבים בחברה שהמשלוח יגיע?

תל אופן / צילום: תמר מצפי

המספרים המאכזבים מאחורי ההחלטה לסגור את מיזם "תל אופן" של עיריית תל אביב

ירידה חדה במספר המנויים לאורך 9 שנות המיזם ורווחיות תפעולית גבולית משקפות את הצניחה בביקוש עקב התפתחות שוק האופניים והקורקינטים החשמליים בת"א • חברת פרידנזון, מבעלות המיזם, בוחנת את המשמעות המשפטית של הודעת העירייה על הפסקתו, ואת זכותה לפיצוי

תל אופן / צילום: תמר מצפי

עיריית תל-אביב סוגרת את מיזם השכרת האופניים "תל אופן"

עד לאוגוסט ייעלמו האופניים ותחנות העגינה שפזורים ברחבי העיר • עיריית תל-אביב: "בשנים האחרונות חלה ירידה הדרגתית בהיקף השימושים, עקב התפתחות שוק האופניים והקורקינטים החשמליים והשיתופיים" • זכיינית הפרויקט: "החלטה שגויה"

רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסף

עם השמש חזרו גם תאונות הקורקינטים

סוף השבוע השמשי גבה מחיר כבד מרוכבי אופניים וקורקינטים: לא פחות מ-21 פצועים הגיעו לבית החולים איכילוב • בעמותת אור ירוק מזהירים כי עם בוא הקיץ והשימוש הגובר בקורקינטים, מספרי הפצועים יוסיפו לעלות

אריק וונג, מייסד–שותף ומנכ”ל חברת הקורקינטים השיתופיים Wind  / צילום: איל יצהר, גלובס

"כשמדברים על קורקינטים מתמקדים בתאונות ולא בתמונה הרחבה. זה לא פייר"

מייסד ומנכ"ל ווינד אריק וונג מסרב לקבל את הביקורת - גם בעיתון זה - על הקורקינטים השיתופיים • מבקש "לבחון בכל תאונה את התנאים שהובילו אליה, בהם הגורם האנושי" • ומסביר למה ביפן, לעומת ישראל, אפשר להשאיר קסדה בחופשיות על הכלי, ואיך זה שלמרות כל האתגרים הוא אופטימי

רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסף

דעה: הקורקינטים לא מפחיתים את העומס

לא השימוש בכלי רכב דו-גלגליים יקטין את גודש התנועה, אלא קיומה של תחבורה ציבורית, שמציעה להגיע בנוחות ובמהירות למספר גדול של יעדים במרחב העירוני

הפיילוט של ווינד - אופניים חשמליים להשכרה לטווח קצר / צילום: יח"צ

לא רק קורקינט: ווינד יצאה בפיילוט - אופניים חשמליים להשכרה לטווח קצר

החברה ביצעה השקה שקטה ופיזרה עשרות אופניים חשמליים ברחבי ת"א, לצד הקורקינטים שכבר פועלים בהצלחה • עדיין אין תאריך כניסה לפעילות שגרתית, ובשלב זה מדובר בניסוי • האופניים יושכרו תמורת 85 אגורות לדקת שימוש ללא דמי פתיחה

קורקינטים חונים בחניית נכים / אילוסטרציה: יובל וגנר

קנס של אלף שקל מוטל על מכונית החונה בחניית נכים. כמה ישלם קורקינט?

לפני כחודשיים פרסמה עיריית תל אביב תקנות שנועדו לעשות סדר בהתנהלותם של הקורקינטים השיתופיים במרחב הציבורי והקצו להם חניות ייעודיות • בדיקת "גלובס" גילתה שרבים מהרוכבים מעדיפים לזנוח את הקורקינט באמצע הדרך או על חניות נכים

רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסף

בן 14 נהרג כשרכב על קורקינט חשמלי; 133 ילדים אושפזו ב-2019 לאחר תאונות קורקינט ואופניים חשמליים

ההרוג הראשון מקורקינטים ואופניים חשמליים לשנת 2020: בן 14 נפגע היום בעת רכיבה על קורקינט חשמלי בתל אביב ממערבל בטון, ובבית החולים נקבע מותו • מניתוח של אור ירוק לנתוני מכון גרטנר עולה כי במהלך 2019 חל זינוק של 230% במספר המאושפזים מתאונות עם קורקינטים חשמליים

יניב ריבלין / צילום: איל יצהר

"גניבות של קורקינטים הן חלק מהמודל העסקי"

פורטפוליו עם יניב ריבלין, מנכ"ל בירד ישראל, על התוכנית המיוחדת שעשה בקנדה, על יזמות עסקית חברתית ועל הרגע הזה שבגללו הגיעו הקורקינטים של החברה לתל אביב

לוחית זיהוי לקורקינטים השיתופיים / צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו

מהיום: הקורקינטים החשמליים בת"א מחויבים בלוחיות רישוי

החל מהיום, חברות הקורקינטים השיתופיים יידרשו להצמיד מספרי זיהוי לכל כלי חשמלי המוצב על-ידן במרחב הציבורי • מספרי הרישוי יאפשרו לתושבים לדווח על מפגעים בהם מעורבים הכלים • העירייה הגדילה את רף הכלים ל-2,800 למפעילים, במקום רף של 2,500 עליו הצהירה רק לאחרונה

רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסף

דעה: חברות הקורקינטים צריכות להקדים תרופה למכה

החברות צריכות לנקוט יוזמה בולטת וחדה - כזו שתראה לציבור שכולם באותו צד - נגד נהיגה פרועה וחסרת אחריות

שביל אופניים על טיילת תל אביב / צילום: איל יצהר

הקץ לפקקים? התוכנית המדינית לקידום שבילי הליכה ואופניים נחשפת

לנוכח הפקקים, המאבק על זכות ההליכה ברגל על המדרכות ותאונות הקורקינטים, נחשפת היום התוכנית האסטרטגית לקידום שבילי אופניים והליכה ברגל • בהנחה שהתוכנית תאושר ואכן תיושם, הצפי הוא לחיסכון של עד 3.5 מיליארד שקל בשנה

כשהטכנולוגיה מקדימה את הרגולציה: כך מתמודדות חברות הקורקינטים עם התקנות / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס

כשהטכנולוגיה מקדימה את הרגולציה: כך מתמודדות חברות הקורקינטים עם התקנות

שלושת המנכ"לים של חברות הקורקינטים הפועלות בתל אביב - LIME, WIND ו-BIRD - בטוחים שהתקנות החדשות שהושתו עליהם לא יובילו שינוי ללא חינוך ושיפור תשתיות • לגבי האפשרות של העלאת מחירים? הם לא מבטיחים שזה לא יקרה

קורקינט על כביש ראשי בתל אביב / צילום:  שלומי יוסף

דעה: המחיר הכלכלי של תאונות הקורקינט

לא ניתן למצוא בשוק ביטוח חובה לרכיבה על כלים חשמליים והפוליסות שכן משווקות יקרות ומוגבלות בכיסוי שהן מעניקות • דעה

סיכום חודש מעקב יומי אחר נפגעי קורקינטים / אינפוגרפיק: אפרת לוי, גלובס

תאונות הקורקינטים: מאחורי ההגדרה "פצוע קל" מסתתרים חודשים של שיקום רפואי ומחיר כלכלי כבד

הוריו של ילד בן ארבע שהוגדר כ"פצוע קל" מפגיעת קורקינט חשמלי נאלצו לשלם אלפי שקלים על סייעת בגן, והשיקום היה ארוך ויקר • הזמר שלומי סרנגה שנדרס ע"י קורקינט נאלץ לבטל הופעות וגילה את הנזק הכלכלי: "כעצמאי ספגתי נזק כבד"

הפתרונות לבעיית האופניים החשמליים והקורקינטים: חינוך ואכיפה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס

הפתרונות לבעיית האופניים החשמליים והקורקינטים: תשתיות, חינוך ואכיפה

נתוני משטרת ישראל מראים כי בתוך שנתיים הוכפלה כמות הדוחות על רוכבי הכלים החשמליים • אבל בשטח ניכר כי האכיפה עדיין לא מרתיעה, וגם התקנות של העירייה נוגעות בעיקר בכלים השיתופיים המהווים רק כרבע מכלל הרוכבים

משרד הבריאות מרים את הכפפה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס

משרד הבריאות מרים את הכפפה: משיק מערכת דיווח למעקב אחרי נפגעים בתאונות קורקינטים ואופניים חשמליים

חודש אחרי שהשקנו ב"גלובס" דיווח יומי על מספר נפגעי הכלים הממונעים, מצטרף היום גם משרד הבריאות למאבק שכולל קודם כול שקיפות של נתונים, ומודיע על מערכת חדשה שתסייע להציף ולטפל בתופעה: "אנחנו מודים ל'גלובס' ולבית החולים איכילוב על הקמפיין והעלאת המודעות לנושא"

נפגעי הקורקינטים והאופניים החשמליים - מאז 18 בנובמבר 2019

עיריית ת"א מטילה מגבלות דרמטיות על חברות הקורקינטים השיתופיים

העירייה מפרסמת היום הנחיות חדשות ומחייבת את חברות הקורקינטים להצמיד קסדה ומספר רישוי • העירייה מצטטת את "גלובס" ובית החולים איכילוב שמפרסמים את מספר הנפגעים היומי מתאונות קורקינטים ואופניים חשמליים • כמו כן, תיאסר לחלוטין הנסיעה בחלקים מהעיר