גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תנובה

תנובה היא תאגיד המזון הגדול בישראל, החולש על תחומים רבים - ממוצרי חלב דרך ירקות קפואים ועד מוצרי בשר. התאגיד נוסד ב-1926. בשנת 2006 נמכרה השליטה בתנובה (כ-56.1%) לקרן אייפקס הבריטית לפי שווי של 3.9 מיליארד שקל, כאשר מבטח שמיר מחזיקה ב-20.7% והקיבוצים ב-23.2%. את המהלך הובילה מנכ"לית אייפקס ישראל, זהבית כהן. בשנת 2014 סיכמה אייפקס על מכירת מניותיה בתנובה לחברת המזון הסינית ברייט פוד לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל וברווח אדיר של כמעט 4 מיליארד שקל. העסקה לוותה בביקורת ציבורית וטענות כי הצפת הערך בתנובה בוצעה על גבם של הצרכנים באמצעות ייקור מוצרים מאז השתלטה אייפקס על תנובה.

עוד כתבות

מנכ"ל תנובה, אייל מליס

תנובה תובעת את ויליפוד על העתקת אריזה של גבינת עמק

תנובה טוענת הן להפרת זכויות הקניין הרוחני שלה, בשל זהות האריזות, והן להטעיית הצרכן, כשהמוצר המשווק על ידי ויליפוד אינו גבינה מגורדת, אלא מוצר על בסיס חלב ושומן צמחי • חברת המזון הגדולה בישראל מבקשת בתביעה צו מניעה ופיצוי כספי של 2.6 מיליון שקל

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

מלחמות החלב: תנובה יוצאת במבצע חריג בהיקפו כדי להתחרות ראש בראש עם שטראוס

במסגרת המבצע תציע תנובה כי בכל רכישה של 8 מוצרי חלב מתוצרתה, יקבל הלקוח שני מוצרים חינם – הזולים מתוך העשרה • המבצע שיתקיים בכל נקודות המכירה ברחבי הארץ יתקיים החל מ-1 ביוני ועד 19 לחודש

שני כהן ואסף גרניט בפרסומת של 9 מיליון / צילום: יח"צ

על אדי הקורונה: שבוע אדיר לקופ"ח מכבי, וגם אסף גרניט עוד כאן

גיאוקרטוגרפיה: בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת גם השבוע הפרסומת של 9 מיליון בכיכובם של שני כהן והשף אסף גרניט • הפרסומת של מכבי שירותי בריאות בכיכובו של אדיר מילר – האהודה ביותר

פסטות ריקו / צילום: יח"צ

בלעדי בהשפעת הקיפאון בתחום ההסעדה: תנובה מקדימה את כניסתה לשוק הפסטה

את החדירה לשוק הקמעונאי תעשה חברת המזון באמצעות חברת דורו איטליאן פרודקט,
שהיא רכשה את השליטה בה לפני שנה • באופן חריג, החדירה לשוק תחל דווקא בחנויות הפרטיות

מנכ"ל תנובה, אייל מליס

בלעדי החזרה לשגרה מתניעה מחדש מהלכים: תנובה מזון תצא למכרז על תקציב הפרסום

ל"גלובס" נודע כי קבוצת תנובה תצא בקרוב למכרז על תקציב הפרסום של תנובה מזון בהיקף של כ-8-10 מיליון שקל • בנוסף יוצא לדרך מחדש המכרז על תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית, שנעצר בשלביו הראשונים בגלל משבר הקורונה

מדף גבינות של תנובה / צילום: שני מוזס, גלובס

תנובה מרחיבה את המשלוחים ישירות לצרכן גם לגבינות ולפסטות

החברה תחל בשבוע הבא לשווק מהדורה מוגבלת של מארז סדרת הגבינות המיוחדות שלה ומארז איטלקי הכולל פסטות טריות • משבר הקורונה גרם ליצרניות מזון רבות בימים האחרונים לפנות ישירות לצרכנים

חלב תנובה / צילום:  Shutterstock / .ס.א.פ קריאייטיב

תנובה בצל סגירת המסעדות ובתי המלון: ימי חופש מרוכזים וחובות אבודים של מיליוני שקלים

הפגיעה במכירות שוק ההסעדה ובתי המלון, שמהווה חלק מהותי מהמכירות של תנובה, גרמה לירידה של 50% במכירות החברה לשוק זה • המנכ"ל אייל מליס: "מדובר על 5-10 מיליון שקל שלא ישולמו"

נמל אשדוד / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

עובדי נמל אשדוד יתרמו ימי חופשה לעובדים שיצאו לחל"ת

וגם: חברת תנובה תרמה מאות אלפי מוצרי מזון לכ-5,000 משפחות נזקקות שנמצאות בהסגר ביישובים אלעד, בעאנה ודיר אל אסד • השיחה

קמפיין משרד הבריאות / צילום: לפ"ם

משרד הבריאות כובש גם את הפסקות הפרסומות

גיאוקרטוגרפיה: בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של משרד הבריאות "מפגשים הם סכנת חיים", באמצעות לפ"מ • בראש טבלת הפרסומות האהודות מדורגת תנובה עם קמפיין "חפשו בגוגל זמן משפחה"

קמפיין תנובה למגזר הערבי לכבוד חג הרמדאן / צילום: תמונה פרטית

דווקא עכשיו: למה תנובה קוראת למגזר הערבי "להתאסף יחד ברמדאן"?

הקמפיין "להתאסף ביחד עם תנובה", הפונה למגזר הערבי לקראת חג הרמדאן, מלווה את תנובה מספר שנים, ובחברה לא שינו אותו גם השנה, זאת למרות משבר הקורונה וההנחיות לריחוק חברתי • תנובה בתגובה: "אנו בוחנים מחדש את הסיסמה"

תורות עמוסים בכניסה לרשתות השיווק / צילום: איל יצהר, גלובס

יש גם מי שנהנה מהמשבר: מכירות המזון נסקו ב-37% בחודש מרץ

לפי נתוני סטורנקסט, בגלל משבר הקורונה ועיתוי חג הפסח הציבור רכש במרץ 2020 מזון ומשקאות ב-1.2 מיליארד שקל יותר מאשר במרץ אשתקד

משה בר סימן טוב באירוע עושים שוק \ צילום: איל יצהר

בלעדי מנכ"ל משרד הבריאות מגבה את תנובה: "מבטיח לרשות הפלסטינית את בטיחות מוצריה"

הרשות הפלסטינית הפסיקה לרכוש מוצרים ממחלבת אלון תבור של תנובה, לאחר שהתגלה כי אחד העובדים במחלבה נדבק בקורונה • מנכ"ל משרד הבריאות לשר הכלכלה הפלסטיני: "אני מאשר כי כל מוצרי תנובה בטוחים לצריכה ומותרים לשיווק בישראל וברשות הפלסטינית"

מדף של מוצרי תנובה / צילום: תמר מצפי

האם הרשות הפלסטינית תופסת טרמפ על הקורונה כדי לצמצם את קשריה עם תנובה

מה הוביל את הרשות הפלסטינית לעצור זמנית רכישת מוצרי חלב ממפעל תנובה שבו התגלה חולה קורונה?

אייל דרור  / צילום: סיוון פרג'

בלעדי אפקט הקורונה: שטראוס מדלגת על רשתות המזון, והיא לא היחידה

חברת המזון השנייה בגודלה בישראל לא מסתפקת ברשתות השיווק, ותחל למכור מוצרים ישירות דרך האתר של רשת ירקניות הבוטיק "נוי השדה" • משבר הקורונה גורם לעומסים על מערכי המשלוחים של רשתות השיווק ומביא למבול יוזמות שמנסות לעקוף אותן

קוטג' תנובה / צילום: תמר מצפי

עובד במפעל הקוטג' והגבינות של תנובה התגלה כחולה קורונה

בחברה ניסו להרגיע: "תנובה חיטאה באופן מלא את האזור הרלוונטי; לא קיימת סכנה של מעבר נגיף דרך מזון" • בשל צעדי זהירות שתנובה נקטה בשבועות האחרונים נחשפו לעובד זה רק 15 עובדים, והם נכנסו מיידית לבידוד

עומר אדם בפרסומת לאופטיקנה / צילום: יח"צ

המלכה של השכונה: אופטיקנה – הפרסומת הזכורה ביותר

גיאוקרטוגרפיה: בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת בכיכובו של עומר אדם • בראש האהודות: AIG

מורן אטיאס בפרסומת לביטוח ישיר / צילום: יח"צ

סקר הפרסומות: זוכרים את מורן אטיאס, אוהבים את רשף לוי

גיאוקרטוגרפיה: בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של ביטוח ישיר • הפרסומת לקוטג' תנובה היא האהובה ביותר • ואיזו פרסומת היא המושקעת ביותר מבחינה תקציבית בשבוע החולף?

לילך כהן-שולומון / צילום: רמי זרנגר

בלעדי אחרי כ-10 שנים: מנהלת השיווק המוערכת של חטיבת החלב בתנובה פורשת

לילך כהן-שולומון תעבור לשמש כסמנכ"לית השיווק של הנציגות הישראלית של קימברלי קלארק • תוחלף בתפקיד ע"י מיכל בצר, כיום מנהלת תחום תזונה יומיומית בתנובה

שיר זכאי-חורש  / צילום: גליה חרמון

בלעדי אחרי שנתיים וחצי: סמנכ"לית הדיגיטל של תנובה מסיימת את תפקידה

שיר זכאי-חורש עוברת לתפקיד מנכ"לית הפעילות בישראל של חברת שילוט החוצות JCDecaux • זכאי-חורש הייתה הראשונה בתפקיד CDO בתנובה, וככל הידוע טרם מונה לה מחליף

רשף לוי בפרסומת לקוטג' תנובה / צילום: יח"צ

ממש לא טריוויאלי: קוטג' תנובה – הפרסומת הזכורה והאהובה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: הקמפיין של תפוזינה הוא המושקע ביותר השבוע מבחינה תקציבית עם השקעה של כ-1.04 מיליון שקל