ביה"ד: עובדי חברות כוח האדם במע"ץ הם לא עובדי מדינה קבועים, אך יקבלו פיצוי כמו העובדים הקבועים

ביה"ד האיזורי לעבודה בירושלים דחה תביעה של 22 עובדי חברת כוח אדם שהועסקו במשך שנים במע"ץ אשר תבעו להכיר בהם כעובדי מדינה קבועים.

ביהמ"ש קבע, כי התובעים זכאים בשל סיום עבודתם לתנאים להם זכאים עובדי מע"ץ המועסקים כעובדי מדינה קבועים.

התובעים עבדו במע"ץ 2-10 שנים. חברות כוח האדם שהעסיקו אותם התחלפו במהלך תקופת עבודתם והאחרונה שבהן היתה או.אר.אס משאבי אנוש.

לפני שנתיים הושוו חלק מתנאי העסקתם של התובעים לתנאי עובדי מע"ץ. בספטמבר 2003 החליטה הממשלה על סגירת מע"ץ והקמת חברה ממשלתית במקומה.

העובדים טענו, באמצעות עו"ד רפאל הולין, כי יש לראות בהם עובדי מדינה קבועים מיום תחילת העסקתם במע"ץ, ולתת להם פיצוי בגין סיום העסקה כמו לעובדי מע"ץ הקבועים. כמו כן טענו התובעים, כי יש לפצותם על כל הזכויות שנגרעו מהם.

השופטת שרה שדיאור ציינה, כי לא ניתן להכיר בתובעים כעובדי מדינה קבועים. לטענתה, לא ניתן לתת לעובד מעמד של עובד מדינה קבוע ללא מילוי אחר תנאי חוק שירות המדינה.

שדיאור קבעה, כי תנאי התובעים הושוו לתנאי שאר עובדי מע"ץ ולכן אינם זכאים לפיצוי. השופטת קבעה כי התובעים, שיחסי העבודה ביניהם לבין או.אר.אס יסתיימו עקב סגירת מע"ץ, יהיו זכאים לקבל פיצויים בשיעור אותו מקבלים עובדי המדינה הקבועים בהתאם להסכם הקיבוצי שנחתם לאחרונה.

(ע.ב 2909/04).