הקמת המערכת להולכת גז טבעי למפרץ חיפה אינה כלולה בתוכניות העבודה לשנת 2006

הקמת מערכת הולכת הגז הטבעי למפרץ חיפה אינה כלולה בתוכניות העבודה ל-2006. חברת בז"ן דורשת משר האוצר, אהוד אולמרט, ומשר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, להכריז על תוכנית זו כתוכנית בעלת חשיבות לאומית ולהכניסה באופן מיידי לתוכניות העבודה ב-2006.

במכתב ששיגר לשרים יו"ר בז"ן, אוהד מראני, הוא מבקש להכריז על פרויקט הגז הטבעי למפרץ חיפה כעל פרויקט לאומי ולהחליט על מנגנון שיאפשר את סיומו עד יוני 2007.

לדברי מראני, הקמת מערכת הולכת הגז הטבעי במפרץ חיפה, תחסוך 600 מיליון שקל בשנה כתוצאה מהמעבר של ייצור באמצעות מזוט לייצור באמצעות גז טבעי. בנוסף, מעבר זה יקטין בחצי את הזיהום הסביבתי במפרץ חיפה.

הקו הימי המוביל את הגז הטבעי לצפון הארץ מגיע עד לאיזור נחשולים. מנחשולים אמור הצינור לעבור לאתר חגית ומשם דרך יקנעם אל איזור מפרץ חיפה. אפשרות נוספת היא, כי הקו הימי ימשיך עד מפרץ חיפה ומשם יעלה ליבשה. על-פי לוחות הזמנים האופטימים ביותר תושלם מערכת ההולכה לא לפני 2008.

בבז"ן אומרים שלאור החשיבות הגדולה של קידום הפרויקט, מעורבותם האישית של שרי האוצר והתשתיות היא הכרחית.

בבז"ן מדגישים, כי לאור העובדה כי חברת EMG ספקית הגז המצרית תסיים את צינור ההולכה מאל-עריש לאשקלון במחצית הראשונה של 2007, יש להקדים ולהקצות את מלוא המשאבים כדי לעמוד בלוח זמנים זה, ולאפשר את חיבורו של מפרץ חיפה לגז טבעי בתחילת 2007.

לבז"ן יש לכאורה אינטרס לעכב את פרויקט הגז הטבעי. מעבר לייצור בגז יקטין את מכירות החברה בטווח הקצר, בעיקר במוצרי המזוט והסולר. בטווח הארוך מעריכים, מעריכה החברה כי היא יגדלו מכירות התזקיקים הקלים.