על רקע המחסור בעובדים זרים: פרויקט חדש להכשרת עובדים ישראלים בענף הבנייה

המשכורות של העובדים הישראלים ינועו מ-4,700 שקל לחודש בתחילת ההכשרה ועד 6,500 שקל בסופה

המחסור בעובדים זרים בענף הבנייה נמשך, והקבלים מנסים למשוך את הישראלים לעבודה בתחום עם פרויקט הכשרה חדש. בכנס שערכה אתמול (ד') התאחדות הקבלנים עודכנו הקבלנים בפרויקט. בכנס שנערך בכפר המכבייה, השתתפו 60 חברות קבלניות גדולות ובינוניות שהביעו את נכונותם לקלוט עובדים ישראלים.

בכנס השתתפו בין היתר גם מנכ"לית שירות התעסוקה, אסתי דומיניסיני וראש אגף להכשרה במשרד התמ"ת, שרה חורש. מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יהודה שגב, אמר לקבלנים, כי קליטתם של עובדים ישראל בענף הכרחית לאור העובדה שממשלת ישראל החליטה לצמצם באופן הדרגתי את מספר העובדים הזרים המועסקים בענף הבנייה ולאור החלטת הממשלה להפסיק כליל את עבודתם של העובדים הפלשתינים בענף החל בשנת 2008. העובדים הישראלים יגוייסו מקרב חיילים משוחררים, ערבים ישראלים ודורשי עבודה שיימצאו כשירים.

ההכשרה לעבודות הבניין תתבצע באתרי הבנייה, כאשר הקבלן יעמיד לרשות העובדים חונך שמשכורתו תמומן על-ידי המדינה. המשכורות של העובדים הישראלים ינועו מ-4,700 שקל לחודש בתחילת ההכשרה ועד 6,500 שקל בסופה, עבור עובדים בעבודות הרטובות, ובין 5,000 ל-7,000 שקלים לעובדים שיתמחו במקצועות תיעוש הבנייה. כמו כן יקבלו העובדים מענק התמדה של כ-6,000 שקל לאחר שנתיים.

מנכ"ל שירות התעסוקה, אסתי דומיניסיני, התחייבה להעמיד 2,500 דורשי עבודה ומקבלי קצבאות הבטחת הכנסה הרשומים במאגרי שירות התעסוקה שיימצאו כשירים לעבודה בבניין. כמו כן קראה דומיניסיני לקבלנים לתת עדיפות לדורשי עבודה מקרב מפוני גוש קטיף וחבל עזה. ראש אגף הכשרה במשרד התמ"ת, שרה חורש, אמרה לקבלנים, כי בכוונתה לרתום את כל עובדי משרדה להצלחת הפרויקט.