האופוזיציה בקרית אונו דורשת לעצור בניית מסוף התחבורה בשער הקריה

לטענתה, מספר תנאים הנזכרים בהיתר הבנייה לא קוימו

חברי האופוזיציה של עיריית קרית אונו, בראשות ישראל גל, הורו לראש העיר יוסי נשרי להפסיק את העבודות להקמת מסוף תחבורה ציבורית בשכונת שער הקריה, הסמוכה לבקו"ם. המהלך לעצירת הקמת המסוף החל מפנייה של תושבי השכונות לוועדה המקומית ולראש העיר, בטענה שהקמת המסוף החדש מתבצעת שלא כדין, ויש בה כדי להוות סכנה בטיחותית לנוסעים באזור, תוך הגדלת הסיכון לתאונות דרכים. התושבים יוצגו באמצעות עו"ד גדעון פישר ומשה מזרחי, ממשרד גדעון פישר.

התושבים הצטיידו בחוות דעת מקצועית של מומחה בתחום התחבורה, המצביעה על כך שהעברת המסוף משכונת רימון למיקומו החדש הינה "מחוסרת כל הגיון תחבורתי". לטענת התושבים, מבדיקה שביצעו בתיקים המצויים בוועדה המקומית לתכנון ובנייה אונו התברר, כי מספר תנאים הנזכרים בהיתר הבנייה, כגון חוות דעת סביבתית, אישורי משרד התחבורה ועוד - לא קוימו. לפיכך, היתר הבנייה אשר ניתן לביצוע והקמת המסוף החדש ניתן בניגוד לחוק, הינו בטל מעיקרו והעבודות המתבצעות לכאורה מכוח ההיתר נעשות בניגוד לדין.

נשרי אמר בתגובה לידיעה, כי הקמת המסוף החדש מתבצעת לאחר שהוועדה המקומית אישרה את התוכניות, בהתאם לאישור משרד התחבורה ומשרד הפנים. לטענת נשרי, מי שמוביל את המהלך לעצירת הקמת המסוף הוא ישראל גל, מי שעמד בעצמו בראש החברה הכלכלית של העיר וקידם את ביצוע הקמת המסוף.