קרן הכט ועיריית חיפה יקימו פארק בשיקמונה ב-3 מיליון ד'

מועצת העיר חיפה אישרה באחרונה הסכם שנחתם בין עיריית חיפה לבין קרן הכט להקמת פארק בעלות מוערכת של 3 מיליון דולר בחוף שיקמונה. הפארק ייקרא על שמו של ד"ר ראובן הכט, מי שהיה הבעלים של ממגורות דגון. על-פי התכנון, ישתרע הפארק על שטח של 75 דונם לאורך 1.2 ק"מ, בין מחלף ההגנה (צומת מקסים) לצומת דרך צרפת בכרמל הצרפתי, ברוחב 60-70 מטר.

מצידה השני של מסילת הברזל אמור לקום גן לאומי חוף שיקמונה. על-פי התכנון ייבנו המתקנים בפארק החדש בחלקים הנמוכים, כך שלא יהוו חסם לנוף הים. בפארק תיסלל מערכת שבילים טבעתית להליכה, באורך היקפי של שלושה ק"מ. לאורך שני ערוצי הנחלים החוצים את הפארק יתוכננו מתקני איגום למים, עם צמחיית נחלים וגבעות מדושאות. כלי רכב לא יורשו להיכנס לפארק, והם יופנו לשלושה מגרשי חניה הכוללים 520 מקומות חניה.

במקביל, תבנה טיילת עליונה עם תצפית רציפה לים, אזור נופש פעיל ואזור פיקניקים עם מדשאות. בעתיד, לכשיגויסו תקציבים נוספים, מתוכננים גם מגרשי ספורט רב תכליתי, ואמפיתיאטרון שיכיל כ-300 מקומות ישיבה ובו מתחם להרקדות ומתקנים אתגריים לחובבי סקייטבורד, גלגליות ואופניים. במקום מתוכננים להיפתח גם בתי קפה.

על-פי ההערכות שהועברו למועצת העיר, עלות הקמת הפארק תסתכם בשלושה מיליון דולר. קרן הכט הסכימה לתרום שני מיליון דולר, ובתנאי שהפארק ייקרא על שמו של ד"ר הכט. יתרת הסכום תושלם על-ידי העירייה. עיריית חיפה התחייבה עם חתימת החוזה עם הקרן לסיים את העבודות עד סוף חודש נובמבר 2007.