סופית: שנת מאסר ליצחק סאמט שגנב ממעבידיו 500 אלף שקל

סאמט, ששימש כחשב ומנהל בחברת שמלוק רבן פרסום ושיווק, הורשע בגניבת הכספים באמצעות זיוף חתימות של מורשי החתימה בחברה

שופט בית המשפט העליון אדמונד לוי דחה אתמול (ב') בקשת רשות ערעור של יוסף סאמט שהוגשה על חומרת העונש שהוטל עליו. סאמט נידון לשנת מאסר בפועל ושנה נוספת על תנאי לאחר שהורשע בגניבת חצי מיליון שקל ממעבידיו.

סאמט שימש בשנים 1998-1999 כחשב ומנהל בחברת שמלוק רבן פרסום ושיווק. על-פי כתב האישום, הוא גנב את הכספים באמצעות זיוף חתימותיהם של מורשי החתימה של החברה ומשיכת צ'קים שלא כדין.

בהתאם לכך, סאמט הואשם בגניבה בידי עובד, זיוף מסמך, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במירמה ומירמה והפרת אמונים. ביולי 2003 גיבשו הצדדים הסכם טיעון שעל-פיו הוא הודה בעבירות שיוחסו לו והחזיר לחברה חצי מיליון שקל בצירוף הצמדה.

המדינה התחייבה לבקש עונש של מאסר בפועל של שנתיים. בסופו של דבר נגזרו עליו שנת מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי וזאת לאחר שהחזיר את הכסף. ערעור שהוגש נגד גזר הדין לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נדחה ועל כך ביקש סאמט באמצעות עו"ד מנחם רובינשטיין לערער לעליון. השופט לוי דחה את הבקשה לאחר שקבע כי הבקשה איננה מעלה שאלה כללית משפטית החורגת מגדר עניינו של המבקש.

עוד קבע השופט, כי חומרת העונש כשלעצמה איננה מהווה עילה לקיומו של ערעור נוסף, שכן אין בה נסיבות חריגות או סטייה ניכרת ממדיניות הענישה המקובלת. (רע"פ 647/06).