הפיילוט בפרויקט כריית הנחושת בתמנע נדחה לסוף השנה בשל בעיות באישורים ממועצת חבל אילות

פרויקט הפיילוט לכריית נחושת ממכרות תמנע שליד אילת נדחה לסוף השנה. כך החליטה בעלת הזיכיון, חברת המכרות והפלדה המכסיקנית אמסה. לטענת החברה, המועצה האיזורית חבל אילות, שהייתה אמורה להעניק לה רשיון כרייה, טרם עשתה זאת.

על-פי תוכנית העבודה שהגישה למועצת אילות, החברה המכסיקנית הייתה אמורה להתחיל בימים אלה את עבודות הפיילוט. על-פי לוח הזמנים שתכננה, הדבר היה מאפשר לה להקים את המפעל כבר בתחילת השנה הבאה.

מבירור במועצת אילות עולה, כי רשויות התכנון במשרד הפנים הגישו תוכנית מתאר ארצית חדשה למועצה הארצית לתכנון ובנייה, שמשנה את ייעוד הקרקעות מתעשייה לתיירות ושטחים ירוקים.

המשמעות של התמ"א החדשה היא, שתוכניתה של אמסה להקים במקום מפעל לכריית נחושת, סותרת אותה. העיכוב נובע גם מהעובדה שהחברה מתכוונת להפיק את הנחושת בשיטה חדשה, על-ידי זיקוק ושטיפה של הקרקע באמצעות חומצות. לדברי מועצת אילות, קיים חשש לפגיעה בקרקע, אם חומצות אלו יחלחלו.

פרויקט כריית נחושת מקודם על-ידי משרד התשתיות. במסגרת זאת, הגיש המשרד בקשה לשינוי תוכנית המתאר, כך שהשינוי יאפשר את הקמת הפיילוט ותחילת הכרייה באיזור.

בקשת המשרד תידון בחודש הבא בוועדה המקומית לתכנון ובנייה חבל אילות, במסגרת הדיון הכולל בתוכנית המתאר.

על רקע העיכוב בתחילת הפרויקט, החליט משרד התשתיות להאריך בשנה את הזיכיון שקיבלה החברה, עד סוף 2005. החברה מסרה, כי היא ממשיכה בעבודות ההכנה והקמת התשתיות באתר בתמנע, בהן מועסקים 90 עובדים. עם תחילת העבודות צפויה החברה להעסיק 850 עובדים.