אהמסה פלדות תשקיע 25 מיליון דולר בנחושת בתמנע

אהמסה פלדות ישראל, הנמצאת בבעלות קונצרן המכרות הענק ממקסיקו, תשקיע במהלך החודשים הקרובים 25 מיליון דולר בקידום פרויקט חידוש כריית הנחושת בתמנע.

ההחלטה להמשיך ולהשקיע בקידום הפרויקט, תוך ביצוע הבדיקות ועבודות ההכנה הנדרשות, התקבלה למרות אי–סיום הליכי הדיון בהתנגדויות לתיקון מס' 21 לתוכנית המתאר. עד כה, השקיעה החברה 16 מיליון דולר בפרויקט.

התיקון, אשר הוגש על–ידי רשויות התכנון במשרד הפנים, למועצה הארצית לתכנון ובנייה, משנה את ייעוד הקרקעות באיזור מכרות תמנע, מכרייה לתעשייה, תיירות ושטחים ירוקים. שינוי הייעוד לא יאפשר את הקמת המפעל לכרייה והפקת נחושת. הדיון בהתנגדויות לתיקון 21 אמור לפתור בעיה זו.

בהנהלת החברה מציינים, כי למרות אי–סיום ההליכים הקשורים לתיקון, אשר מעכבים את הפרויקט ואף מסכנים את ההשקעה שנעשתה עד כה, החליטה החברה להמשיך ולהתקדם, כי היא מאמינה בפרויקט ובפוטנציאל הגלום בו.

ב–2006 צפויה החברה להמשיך בפעולותיה לקידום פרויקט הכרייה: תושלם הקמתו של מפעל הדגמה אשר יחל לפעול באוגוסט השנה (המפעל קיבל לאחרונה רישיון עסק מהמועצה האזורית חבל אילות ויפעל תחת היתר זה עד להקמת המפעל התעשייתי במהלך 2009); החברה תשקיע בפיתוח המכרה התת–קרקעי, שאיבה של למעלה ממיליון מ"ק מים, שיקום המנהרות; שיקום מערכות החשמל והאוורור; רכישת ציוד כרייה מתקדם. כמו כן, פעולות הקידוח יימשכו בכפוף לרישיון החיפוש; בדיקות אלקטרומגנטיות לגילוי מחצבים נערכות בימים אלה ויורחבו במהלך השנה כולל סריקות מהאוויר.

כל זאת, במקביל לקידום תוכנית מתאר מפורטת למפעל ובהליכי הרישוי המתאימים, בשיתוף פעולה מלא עם משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, ובעיקר עם הממונה על המכרות במשרד התשתיות, ד"ר יעקב מימרן, ואודי גת, ראש המועצה האזורית חבל אילות.

הנהלת החברה מסרה, כי חידוש כריית הנחושת בתמנע הוא אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר עבור הנגב. שכן, להערכתם הוא יסייע בפיתוחו הכלכלי–עיסקי של האיזור, לרבות יצירת מאות רבות של מקומות עבודה ישירים ועקיפים.