ירושלים: בית שץ ההיסטורי יהפוך לגלריה וחללי עבודה לאמנים

נוסף לכך יכלול הפרויקט אולם הרצאות תת קרקעי ובו כ-200 מקומות, בית קפה, חנות ספרים ועוד

עמותת זהרה שץ ועיריית ירושלים מקדמים תוכנית לשימור בית שץ במתחם בצלאל ההיסטורי. התוכנית החדשה למתחם כוללת פירוק התוספות שנבנו עם השנים, שימור ושחזור שני הבניינים ההיסטוריים בעלי הערך ומוסיפה מבנה חדש מודרני. נוסף לכך יכלול הפרויקט אולם הרצאות תת קרקעי ובו כ-200 מקומות, בית קפה, חנות ספרים, גלריה שתציג את פועלו של בוריס שץ ומספר חללי עבודה-תצוגה לאמנים אורחים, שיוכלו לעבוד ולהציג במקום. את התוכנית למתחם הכין משרד רוזנפלד ארנס אדריכלים. ההשקעה בבניית הפרויקט תעמוד על כ-1.4 מיליון דולר.

התוכנית קיבלה את אישור הוועדה המקומית וזכתה לתמיכת המועצה לשימור מבנים ואתרי התיישבות. בשלב זה היא נמצאת בשלבי דיון לקראת הפקדה בוועדה המחוזית.

בית שץ היה מעונו של הפסל, הצייר, המורה ומייסד האקדמיה לאמנות בצלאל, בוריס שץ. בראשית המאה העשרים קיבל שץ מהקרן הקיימת לישראל שני מבנים, האחד שימש את בית הספר בצלאל והשני היה בית המשפחה. זהרה שץ, בתו של בוריס, אמנית כלת פרס ישראל, התגוררה בבית המשפחה עד מותה ב-1999. היא הורישה את הנכס לקרוב משפחתה ג'ימי לווינסון, שייסד את עמותת זהרה שץ והחליט בשנת 2003 לשפץ את המקום ולפתוח בו גלריה עירונית.