סימנס חתמה על שת"פ עם מקורות; תעביר פעילות המו"פ במים לישראל

בוקי אורן: ישראל הופכת לעמק הסיליקון של המים " הממשלה תשקיע 160 מ' ש' בפתרונות מיים

ארבעה חודשים וחצי עברו מרגע שמקורות הודיעה, כי סימנס תשתף איתה פעולה בפיתוח טכנולוגיות מים, והנה ביום חמישי האחרון נחתם שיתוף הפעולה האסטרטגי בין החברה הישראלית לקונצרן הגרמני, הלכה למעשה.

במסגרת ההסכם נקבעו כמה יסודות לשיתוף הפעולה. החשוב שבהם, הוא שסימנס הופכת את ישראל, באמצעות חממת ווטק של מקורות, למרכז הפיתוח של טכנולוגיות המים שלה.

הפיתוח של הטכנולוגיות מיועד להיעשות במשותף בין אנשי סימנס לבין יזמים ישראלים, בחסות ווטק.

בספטמבר 2004 רכשה סימנס את ענקית המים האמריקנית US פילטר ביותר ממיליארד דולר, כשהיא שמה לה כיעד אסטרטגי להפוך לחברה המובילה בעולם בתחום פתרונות המים. מאז רכשה מספר חברות מים קטנות, ועוד הזרוע נטויה.

בנקודת הזמן הקריטית הזאת מקורות תהיה בסיס האם הטכנולוגי של סימנס בתחום פתרונות המים. היבט נוסף של השת"פ הוא שטכנולוגיות מים שסימנס רוכשת או בוחנת את רכישתן ברחבי העולם, ייכנסו כפיילוט למקורות שתהיה הלקוח הראשון.

המטרה של סימנס היא לייצא לעולם טכנולוגיות מים שיפותחו ו/או ייבחנו בישראל. כלומר, ייצוא המים של הקונצרן, ייעשה מישראל, וכך "ישראל תהפוך, למעשה, לעמק הסיליקון של טכנולוגיות המים", אומר יו"ר מקורות, בוקי אורן.

הרווח של מקורות וישראל הוא כפול, בהיבט כספי היא תגזור תמלוגים של אחוזים בודדים ממכירותיהן של טכנולוגיות שיפותחו בישראל (בסיוע אנשי מו"פ מקומיים), ונציין בהקשר זה כי ב-2005 רשמה סימנס, בעיקר בזכות US פילטר, מכירות של קרוב ל-2 מיליארד דולר בתחום המים.

היעד של הקונצרן הוא להגיע בתוך שלוש שנים למכירות של 4 מיליארד דולר בשנה בתחום זה. החלק של מקורות צפוי להיות עשרות מיליוני דולרים בשנה.

זאת ועוד, סימנס תציג בפני מקורות רעיונות טכנולוגיים להם תיחשף ברחבי העולם, ורעיונות שיוחלט שהם נכונים וראויים להשקעה, יפותחו על-ידי יזמים ישראלים, בסיוע מוסדות מחקר אקדמיים ישראלים ובשת"פ הדוק עם סימנס, כמובן.

במעמד החתימה נכחו אורן, ומנכ"ל החברה, רונן וולפמן. מצד סימנס נכחו מנכ"ל חטיבת המים של סימנס, ד"ר רוג'ר רדקה, המנהל הטכנולוגי הראשי של סימנס, ג'ו זודק ומנכ"ל סימנס-ישראל, אורן אהרונסון.

" אורן אהרונסון, מה עומד מאחורי ההחלטה של סימנס להפוך את ישראל למרכז המו"פ שלה?

"נראה שישראל עושה צעדים משמעותיים בכיוון של כניסה לשוק טכנולוגיות המים". הממשלה אישרה היום השקעת 160 מיליון שקל בפתרונות מים. "חשבנו שזה יהיה מעניין לבחון את מקורות כבית גידול של טכנולוגיות מים.

"התחלנו לבדוק את היכולות של מקורות וראינו שיש דברים בגו, ואנחנו בודקים איך לשתף פעולה עם מקורות גם בתוך ישראל וגם מחוץ לישראל.

"מחוץ לישראל או שניגש עם מקורות במשותף לפרויקטים, או שסימנס תשווק טכנולוגיות שבוצעו על-ידי מקורות, ותהווה את ערוץ השיווק של פתרונות המים שיפותחו על-ידי מקורות", אמר.