מחמאות? אצלנו?

עיריית רמת-גן תעניק תעודות הוקרה לאדריכלים ולקבלנים לציון בנייה יפה בעיר

האדריכלים חנוך פופר ואמיר בר-טל הוזמנו במפתיע לפגישה עם ראש עיריית רמת-גן, צבי בר, בה זכו לברכות על העיצוב שהעניקו לבניין מגורים חדש ברחוב המעגל 43 בעיר, אשר בנייתו הסתיימה זה מכבר. עימם זומנו גם נציגי חברת פגודה, שבנתה את הבניין, הקבלנים אלון קפלן ושימי ירושלמי.

מסתבר שמהנדס העיר, אדריכל חיים כהן, אהב מאוד את הבניין, והסב את תשומת ליבו של בר לאיכויות התכנון והבנייה במקום. בניין זה ממוקם על מגרש טרפזי, בדיוק בנקודה בה מתעקל הרחוב. חזית הבניין "מסתובבת" יחד עם התעקלות הרחוב והעוברים ברחוב מקבלים תחושה שהבניין פונה אליהם. כל אגף בבניין קיבל ביטוי אדריכלי בהתאם למיקומו.

הצד האחורי, המוקף בבניינים, הינו קובייתי ומסוגר בגימור טיח בגוון חאקי. האגפים הפונים לרחוב מחופים בלבני סיליקאט ובנויים על עמודי פלדה עגולים, כוללים יציאה למרפסות ומשדרים תחושה קלה יותר.

על מנת ליצור קנה מידה אנושי ומרחב אישי לכל דירה, חולקו הקומות בקורות פלדה אופקיות, היוצאות מהמבנה ותומכות את המרפסות הקדמיות. בחזית, בין שני האגפים, ניצב קיר מסך מזכוכית, המחולק אנכית. המבנה בכללותו מושתת על איזון בין האנכי לאופקי - המסמלים את העירוני והפרטי. תפיסה זו מאפשרת לכבד את הסביבה הוותיקה הקיימת ויחד עם זאת מציגה בנייה חדשה בחומרים מתקדמים.

במהלך הפגישה הודיע בר כי בכוונתו לקיים אירוע שנתי קבוע, בשיתוף עם איגוד הקבלנים, שבו תעניק העירייה תעודות הוקרה לאדריכלים ולקבלנים שבנו את הבניינים הכי יפים באותה שנה, בקטגוריות שונות.