חברת גבייה תובעת 35 מיליון שקל מחברות הכבלים: "ביצעו מעשה חמור הגובל בפשע ובהונאה"

ד.ס.ת אחזקות טוענת כי חברות הכבלים הפסיקו חד-צדדית את הסכמי הגבייה עמה - דבר המהווה "גזילת כספים וזכויות בעשרות מיליוני שקלים"

חברת ד.ס.ת אחזקות, העוסקת בגביית חובות למוסדות וחברות גדולות, הגישה לבוררות תביעה בסך 35 מיליון שקל נגד חברות הכבלים, בגין מה שהיא מכנה "מעשה חמור הגובל בפשע ובהונאה של ממש ושל גזילת כספים וזכויות בסכומים של עשרות מיליוני שקלים".

ד.ס.ת מצויה בשליטת איש העסקים דורון בן-שושן, שהיה שותפו של עו"ד עופר רביע בחברת גבייה אחרת, "ניו דין". התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד ד"ר יוסי כהן ומימון אביטן לבורר, עו"ד רו"ח יצחק מרציאנו, ממשרד טולצ'ינסקי-שטרן ושות', לאחר שבית המשפט הורה להעביר את הסכסוך לבוררות.

ד.ס.ת טוענת, כי ב-98' הפסיקו חברות הכבלים חד-צדדית את הסכמי הגבייה ביניהן, וכי הן חתמו איתה על הסכם פשרה, לפיו ייכרתו הסכמי גבייה חדשים, במסגרתם יועברו לד.ס.ת 50 אלף תיקי חייבים, בהיקף קרן נומינלי של 29 מיליון שקל, שייגבו באמצעות קבלני משנה.

ההסכם, לטענתה, ממחה לה את זכויותיה של חברות הכבלים לקבל כספים מהחייבים, כאשר חלקה בכספים שייגבו יהיה 14.5 מיליון שקל. בנוסף, לדבריה, נחתמו הסכמים ביצוע נוספים, באשר לאיסוף ממירים מלקוחות ולגביית תיקים נוספים.

ואולם, היא טוענת, חברות הכבלים הפסיקו גם את ביצוע הסכם זה, לאחר שעו"ד עופר רביע, שהיה קבלן הביצוע, הפסיק לעבוד בתחום הגבייה, והעבירו בלא ידיעתה את הביצוע לקבלני משנה אחרים.

במקביל לתביעה, מבקשת ד.ס.ת לעקל 35 מיליון שקל מהסכומים המגיעים לחברות הכבלים מבזק, משרד התקשורת, כספי פיקדון הנמצאים במשרדי עורכי דין שונים ועוד. כ-20 מיליון שקל מסכום התביעה נובעים, לטענת ד.ס.ת, ממנגנון הפיצוי הקבוע בהסכמים. טרם הוגש כתב הגנה.