הממשלה אישרה תוכניות פיתוח בגז, ברכבת ובכבישים

תוכנית הרכבות מתייחסת לקטע המסילה אופקים-יד מרדכי והיא מהווה השלמה לתוואי המסילה בין אשקלון לבאר שבע. קו נוסף שאושר הוא מסילת הברזל בין עכו לכרמיאל

הממשלה אישרה היום (א') תוכניות פיתוח תשתיות בתחום הגז הטבעי, הרכבות והכבישים. ועדת השרים לפנים ושירותים בראשות השר רוני בראון, אישרה את התוכנית לפיתוח מערכת הולכת הגז הטבעי באזור המרכז והצפון, שתי תוכניות לפיתוח מסילת ברזל באזור אופקים ובעכו וכן אישרה את תוואי כביש עוקף כנרת שבטבריה.

הממשלה אישרה תוכנית המתאר המפורטת למתווה המערכת היבשתית של הגז הטבעי באזור המרכז והצפון. התוואי המתוכנן הוא מתחנת הכוח גזר ועד לתחנת הכוח שבחיפה עם חיבור לירושלים, אלון תבור ועמק הירדן.

תוכנית הרכבות מתייחסת לקטע המסילה אופקים-יד מרדכי והיא מהווה השלמה לתוואי המסילה בין אשקלון לבאר שבע. קו נוסף שאושר הוא מסילת הברזל בין עכו לכרמיאל. מסילה זו תתחבר למסילת החוף.

פרויקט נוסף שאושר הוא תוואי חדש של כביש 90 העוקף את החוף המערבי של הכנרת ואת העיר טבריה. מדובר בכביש באורך של 30 ק"מ מתוכם 5 ק"מ במנהרה. התוכנית מאשרת שינוי בתוואי של דרכים אזוריות באזור עין חרוד וקובעת דרך עוקפת מזרחית חדשה לעפולה.

ראש מינהל התכנון, שמאי אסיף, אמר כי אישור התוכניות על-ידי הממשלה משלים את מערך התוכניות המורכבות למערכת ההולכה של הגז הטבעי ויאפשר השלמה של פריסת מערכת ההולכה בכל הארץ. החלטת הוועדה לעניין תוכניות הרכבת היא חלק ממהלך לחיזוק הצפון והנגב המערבי, אמר.