בניין הכנסת הישנה: 120 שרים וח"כים לשעבר הצטרפו לפורום השימור

הפורום קורא להשלים עוד במושב הנוכחי של הכנסת את חקיקת 'חוק מוזיאון הכנסת', לשימור בית פרומין

כ-120 שרים וח"כים לשעבר הצטרפו בשבועות האחרונים ל"פורום חברי הכנסת לדורותיהם למען בית פרומין", הוא בניין הכנסת הישנה ברח' קינג ג'ורג' בירושלים. הבניין שימש כמשכן הכנסת בין השנים 1950-1966, ובו חוקקו החוקים שהניחו את יסודות המדינה. לפני מספר שנים נמכר הבניין ליזם שתכנן להרוס אותו לטובת פרויקט חדש, וברגע האחרון נעצרה ההריסה והמבנה הוחזר לידי המדינה.

הפורום הוקם ביוזמת המועצה לשימור אתרים והשר לשעבר אילן שלגי, מיוזמי חוק מוזיאון הכנסת, וכיום חבר הוועד המנהל של המועצה. עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, קוראים המועצה והפורום לחברי הכנסת ה-17 להשלים בהקדם את תהליך החקיקה, שיבטיח את שיקומו של המבנה ההיסטורי ושימורו כמוזיאון לתולדות הכנסת, הפרלמנטריזם והדמוקרטיה.

בפנייתם לח"כים לשעבר מציינים שלגי ושלמה הלל, נשיא המועצה לשימור ולשעבר יו"ר הכנסת ושר: "אנו מרגישים חובה להתגייס ולהעניק את מלוא התמיכה והתוקף המוסרי למאבק להצלת הבניין ולהקמת מוזיאון הכנסת בתוכו. תמיכתנו בקידום החוק, כמו גם מעורבותנו בהקמתו ובניהולו של המוזיאון בעתיד, תאפשר את שחזור ושימור הבניין, לרבות אולם המליאה בו נתקבלו החלטות היסטוריות ונחקקו חוקים בעלי משמעות לאומית. אנו פועלים ומאמינים, כי הכנסת ה-17 תחיל על הצעת החוק דין רציפות (הליך החקיקה החל בכנסת הקודמת - ר.פ), ותשלים את מהלך החקיקה בהקדם".

עד כה, כאמור, הצטרפו לפורום 120 שרים וח"כים לשעבר, מכל המפלגות, ובהם כאלה שעוד זכו לכהן בכנסת הישנה. בין המצטרפים: יצחק נבון, שלמה הלל, דב שילנסקי, ויקטור שם-טוב, אורי אבנרי, תופיק טובי, זלמן שובל, משה נסים, לובה אליאב, משה שחל, גד יעקובי, עדה סירני-פינברג, יוחנן כהן, מרדכי ציפורי, מרים גלזר-תעסה, אברהם פורז, גדעון בן-ישראל, נוזהת קצב, עבדול וואהב דראושה, דוד ליבאי, תמר גוז'נסקי, עדי אמוראי, מיכה גולדמן, עדנה סולודר, דוד מגן, אמנון ליפקין-שחק, יחיאל לקט, עוזי לנדאו, יחזקאל פלומין, רפי אלול, מאיר עמית, מרדכי ביבי, אברהם טיאר, הרב מנחם הכהן, גרשון שפט, יואש צידון, נעמי חזן, אמנון לין ורבים אחרים.

שלמה הלל: "היענותם המיידית של הח"כים בדימוס, המצטרפת לתמיכה הרחבה בה זכינו עד היום, מוכיחה שבית פרומין הינו נכס צאן ברזל הן בעיני נבחרי הציבור והן בעיני העם כולו. היענות כזו מחייבת את הממשלה והכנסת הנוכחיות, הן מבחינה מוסרית והן מבחינה מעשית, לעשות הכל על מנת להבטיח את עתיד בית הנבחרים הראשון בבירה".

אילן שלגי: "אין זו מקריות שעד היום לא נמצא ולו נציג או נבחר ציבור אחד שירים ידו בעד הרס בית פרומין, ואין לי ספק כי לא יימצא כזה בעתיד".