האדריכל ליבסקינד יתכנן את מתחם עדן במרכז ירושלים

תוכנית מתחם עדן, ליד קולנוע בשם זה, תיבנה על 7 דונם ותכלול שטחי מסחר, משרדים, מגורים ומלונאות

האדריכל היהודי הבינלאומי דניאל ליבסקינד ומשרד האדריכלים רני זיס יתכננו את פרויקט מתחם עדן במרכז ירושלים. כך הוחלט לאחר פגישה בינו לבין ראש העיר ירושלים, אורי לופוליאנסקי.

תוכנית מתחם עדן, ליד קולנוע בשם זה, תיבנה על 7 דונם ותכלול שטחי מסחר, משרדים, מגורים ומלונאות. לפי התוכנית יוקם מגדל של 24 קומות ומספר מבנים שאותם יקשרו רחובות פנימיים שיתחברו לרחובות המקיפים את המתחם. תוכנית המיתאר מאפשרת עד 500% בנייה.

לדעת מהנדסת העירייה בפועל, אסנת פוסט, הפעולה המשותפת של בעלי הקרקעות קידמה את התיכנון. לדבריה, דבר זה הוא משמעותי שכן זהו המתחם הגדול ביותר באזור המרכז שהתאפשר בו בניית תוכנית והוא ישפיע על סביבתו ויסייע מאוד בהחייאת מרכז העיר.

קידום התוכנית משתלב עם מדיניות העירייה והרשות לפיתוח ירושלים להחייאת ושדרוג מרכז העיר. זו גם אחת המטרות שראה לופוליאנסקי לנגד עיניו כשביטל את תוכנית תוכנית ספדיה להרחבת העיר מערבה.

ליבסקינד זכה בתחרות הבינלאומית לתכנון מחדש של מרכז הסחר העולמי בניו יורק ותכנן את המוזיאון היהודי בברלין. בארץ תכנן ליבסקינד את מרכז וואהל באוניברסיטת בראילן ויתכנן את מתחם גדת האיילון ברמת גן, על שטח של 12 דונם במתחם בורסת היהלומים.