בית התפוצות ישופץ ב-40 מיליון ש'

29 שנים לאחר שנפתח, החל בימים האחרונים שיפוץ ראשון של מוזיאון בית התפוצות. במארס השנה אישרה הממשלה תקציב פיתוח של 40 מיליון שקל, כחלק מתוכנית פיתוח רחבה בעלות כוללת של 200 מיליון שקל, כשמקור מרבית הכספים הוא מתרומות.

המוסד בחר בחברת אופיצי לביצוע פרויקט ההרחבה והשיפוץ. הפרויקט כולל, בשלב ראשון, את קומת הכניסה של הבניין ע"ש משפחת שפיגל, שנבנה לפני כ-15 שנה ועמד מאז ריק. שלב זה אמור להסתיים בדצמבר 2007. בשלב ב', שיבוצע במהלך 2008, ישופץ הלובי הקיים של בית התפוצות ויחובר לבניין ע"ש משפחת שפיגל. עלות הפרויקט 12 מיליון שקל.

במסגרת העבודות ייבנו וישופצו כ-2,600 מ"ר, בהם יוקמו גלריות נוספות לתערוכות, אולם המיועד לפעילות לילדים, אודיטוריום נוסף, מרכז מידע למבקרים, חנות מוזיאון וקפיטריה חדשה. אופיצי תשתמש בטכנולוגיות תאורה, חיפוי וריצוף מיוחדות למוזיאונים ומבני ציבור, שמטרתם להעצים את חוויות הביקור מחד, ושמירתם לאורך שנים רבות, מאידך.

בדצמבר 2005 עבר בכנסת חוק בית התפוצות, המכיר במוזיאון כמרכז הלאומי לקהילות ישראל ומבטיח את קיומו, לאחר שהמוסד נקלע לקשיים חמורים ב-2003 ועמד בפני סגירה. החוק העמיד תקציב שנתי לתמיכה במוסד.

המנכ"ל והבעלים של אופיצי, עופר אגוזי, אמר עם חתימת החוזה, כי חברתו גאה לקחת חלק בחידוש אחד המוסדות הלאומיים החשובים בישראל.