תביעה בסך 250 אלף שקל נגד משרד הפנים: "הוסיף בתעודת-הזהות בת שאינה שלי"

לדברי התובע, כשהחליף במשרד הפנים את ספח תעודת הזהות שלו - הוא נדהם לגלות בספח החדש ש"נוספה" לו ילדה בשם גילבי

יוסף יוסף (53) מקריית אונו תובע בשלום בת"א פיצוי בסך 250 אלף שקל ממשרד הפנים, בשל "טעות בזיהוי" שפגעה בשמו ובמשפחתו.

באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי טוען יוסף, נשוי ואב לארבעה, שבמשך שנים הוא ניהל חיי משפחה תקינים. אלא שהשלווה הופרה "והוא נקלע לסיוט של חייו", כאשר ב-2003 "התגלה" לפתע שלפי רישומי משרד הפנים, הוא כביכול אביה של ילדה נוספת בת 14, שנולדה מחוץ לנישואין.

לדבריו, כשהחליף במשרד הפנים את ספח תעודת הזהות שלו, שהיה בלוי ובלתי קריא, הוא נדהם לגלות בספח החדש ש"נוספה" לו ילדה בשם גילבי. הוא הודיע מייד לפקידה שאין ולא היתה לו ילדה כזו, אולם גם לאחר בירורים התעקשו במשרד הפנים שהוא אביה הביולוגי.

גם כשאיתר את אמה, שהצהירה במשרד הפנים שהוא אינו האב, לא האמינו להם וטענו שמדובר בקנוניה של השניים שנועדה להשיג הטבות לאימהות חד-הוריות.

כשסיפר לאשתו על המקרה היא לא האמינה לו. "ברגע אחד התובע הפך בעיני יקיריו - אשתו, ילדיו ובני משפחתו, מבעל אהוב ואב המשפחה המוערך והמכובד, לשקרן ונקלה שבגד במשפחתו, ניהל רומן עם אישה אחרת, הוליד ילדה מחוץ למסגרת הנישואין, ביזבז עליהם כספים, תוך שהוא מסתיר את הדבר מהם במשך כל השנים", נטען.

לדבריו, לפני כשנה נענה בית המשפט לענייני משפחה לבקשתו, והצהיר שהוא אינו אבי הילדה. ואולם, לסביבתו זה לא שינה. "אני נושא עימי אות קלון וחרפה כבדה מנשוא וכבר איני נחשב לאדם ישר והגון כפי שהייתי", טען. לטענתו, אינו יודע ממה נבעה הטעות ברישום. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 47211/07).