השמחה על נתוני המכירות של מאזדה ופורד הייתה קצרצרה: גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס ודלק רכב, נחקר במשטרה בחשד למתן שוחד לוועדת תכנון ובנייה

(עדכון) - כמו כן, נחקרים סמנכ"ל דלק מוטורס ועובד החברה לשעבר, בן 54 מהרצליה, החשוד בניסיון סחיטה, איומים ושוחד * דלק רכב הציבורית, שבבעלות יצחק תשובה, היא היבואנית והמשווקת של מאזדה ופורד, ואגמון מחזיק 15% ממניותיה * בעקבות החקירה הופסק המסחר במניית דלק רכב

מנכ"ל דלק מוטורס ודלק רכב , גיל אגמון, וסמנכ"ל דלק מוטורס, נעצרו היום (ג') ע"י היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) במשטרה, בחשד לעבירות של מתן שוחד לעובד ציבור בוועדה לתכנון ובנייה.

ייתכן שהחשדות נגד גיל אגמון נוגעים למרכז הלוגיסטי שהקימה דלק מוטורס ב-2003 באזור התעשיה ניר-צבי, על שטח של כ-80 אלף מ"ר, בהשקעה של כ-60 מיליון דולר. בשעתו טענה המדינה לבנייה חריגה של דלק מוטורס במתחם, וכן שהפעילות במרכז החלה ללא קבלת טופס 4 וללא צו איכלוס מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

דלק רכב הציבורית, שבבעלות יצחק תשובה, היא היבואנית והמשווקת של רכבי מאזדה ופורד. גיל אגמון הוא גם בעל 15% ממניות דלק רכב, ונחשב לאחד השכירים העשירים בישראל. ב-2006 הוא תוגמל על-ידי החברה בכ-3.7 מיליון שקל.

בנוסף לשניים נעצר עובד החברה לשעבר, בן 54 מהרצליה, בחשד לעבירות של ניסיון סחיטה, איומים ושוחד. העובד לשעבר שימש כמעין פרויקטור בחברה ולא היה בעל תפקיד מוגדר. חשד אחד נגדו נוגע לכך שבמסגרת עבודתו נתן שוחד לגורמים אחרים (עובדי ציבור) מולם עובדת החברה.

חשד נוסף הוא שלאחר שסיים את עבודתו בחברה הוא טען שזו חייבת לו כספים, אולם היא סירבה לשלם לו. חוקרי המשטרה חושדים, כי העובד ניסה לסחוט את מנהלי החברה ואיים עליהם לחשוף כביכול את מעלליהם אם לא ישולמו לו הכספים.

ככל הנראה, בתום חקירתו במשרדי היאל"כ בלוד העובד יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום ברמלה.

במקביל, כאמור, בוחנים חוקרי היאל"כ את טענותיו לגופן, ובמסגרת זו נחקרים שני הבכירים בדלק מוטורס.

גיל אגמון (44) החל את דרכו בחברת דלק כ"בן של". אביו, אברהם אגמון, היה מנכ"ל חברת דלק מוטורס ומנכ"ל משרד האוצר. אגמון הצעיר לא האמין שהייחוס המשפחתי מספיק כדי להגיע רחוק, והחל לעבוד בחברת דלק מוטורס בתפקידי שיווק זוטרים.

אחרי שלמד למכור מכוניות, קודם גיל אגמון לתפקיד מנכ"ל החברה והפך את מאזדה ופורד למכוניות הנמכרות בישראל. גם יצחק תשובה הבין זאת, ותגמל אותו בחבילת מניות אטרקטיבית, בנוסף לבונוסים שמנים.

עם פרסום הידיעה ב"גלובס" על חקירתו של אגמון, הפסיקה הנהלת הבורסה את המסחר במניית דלק רכב, עד לקבלת הבהרות מהחברה. שווי השוק של דלק רכב כיום הוא כ-4.3 מיליארד שקל.

המשטרה מתכוונת להביא מחר בבוקר את שלושת העצורים לבית משפט השלום ברמלה, שם תבקש כנראה להאריך את מעצרם.

אתמול פורסם, כי בשבוע שעבר נרשמו ביקושים ערים של לקוחות פרטיים לדגמים חדשים, שהושקו לראשונה בארץ. חברת דלק רכב רשמה בשבוע המכירות המלא הראשון 625 הזמנות של לקוחות פרטיים, לא כולל ציים, למאזדה 2 החדשה. כרבע מההזמנות הן לדגם ההתחלתי והשאר לדגם המאובזר יותר, שמחירו כ-106 אלף שקל.

החברה רשמה גם 250 הזמנות של לקוחות פרטיים לדגם פורד מונדיאו החדש. כ-11% מההזמנות היו לדגם הטורבו-דיזל האוטומטי והשאר של דגם ה-2.3 בנזין. 32% מכלל ההזמנות היו של דגם ה"טיטניום", המאובזר ביותר, שמתחרה בקבוצת שווי שימוש 5.

60% מההזמנות היו לדגם הסדאן, 6% מההזמנות לדגם הסטיישן והשאר לדגם החמש דלתות. הפדיון הכולל של דלק רכב ממכירות המונדיאו והמאזדה 2 בשבוע המכירות הראשון שלהם נאמד ב-105 מיליון שקל.