השופטת דרורה פלפל אישרה הגשת תביעה ייצוגית ב-100 מיליון שקל נגד בזק בשל בעיות גלישה באינטרנט המהיר

בתביעה נטען כי בזק גבתה מחיר מלא מלקוחות WOW למרות בעיות טכניות במהירות הגלישה * התביעה הוגשה בשמם של לקוחות WOW שהצטרפו למסלול גלישה במהירות מסוימת ב-3 השנים שעד הגשת התביעה בדצמבר 2005

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר היום (ה') הגשת תביעה ייצוגית נגד בזק בהיקף של 100 מיליון שקל (נכון לשנת 2005). זאת, בטענה כי היא גבתה מחיר מלא מלקוחות שירות האינטרנט המהיר של בזק "WOW" בטכנולוגיית ADSL, למרות שבפועל היו בעיות טכניות בגלישה.

התביעה הוגשה בשמם של לקוחות שירות "WOW", שהצטרפו למסלול גלישה במהירות מסוימת ב-3 השנים שעד הגשת התביעה בדצמבר 2005. לפי התביעה, לא היתה מניעה טכנית לספק ללקוחות את המהירות המובטחת, אך בפועל הגלישה הופסקה או סופקה לאחר זמן מהירות גלישה שונה. בזק, נטען, גבתה תשלום כאילו השירות אפשרי וניתן בפועל.

התובע, יוסי ניר, טען כי בזק שידלה צרכנים להתקשר עימה בשירות של WOW (חיבור ADSL באינטרנט), כשהיא אינה ערוכה טכנית לספק את השירות באזורים מסוימים במהירות הגלישה המובטחת. לדבריו, מדובר במצב בו מבחינה טכנית בזק אינה יכולה לספק את השירות האמור, כיוון שלא קיימת היתכנות טכנית לספק אותו.

דרך יעילה והוגנת

השופטת ד"ר דרורה פלפל ציינה כי קיימת עילת תביעה לתובע הייצוגי וישנה אפשרות סבירה שהשאלות, השנויות במחלוקת משפטית ועובדתית ושהינן זהות ודומות עבור כל הצרכנים שנפגעו, יוכרעו בתביעה הייצוגית לטובתם.

עוד ציינה כי מדובר בתביעה טכנית במהותה, שפרטיה יכולים היו להיות מסובכים לאדם הסביר, שלא היה מטריח את עצמו לביהמ"ש בסוגייה זו, ולכן דרך התביעה הייצוגית היא היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת בנסיבות העניין. השופטת קבעה גם כי במקרה הנדון מולא תנאי הנזק והיקפו לצורך הגשת התביעה כייצוגית.

השופטת ציינה עוד כי בזק הודתה שמסקר שביעות רצון שערכה הסתבר לה שכ-87% מלקוחותיה שבעי רצון מחבילות הגלישה. לדבריה, הדבר מותיר עדיין 13% שאינם שבעי רצון, ומבחינה מספרית מדובר בכ-104 אלף מנויים מתוך 800 אלף. (ת.א. 2677/05).