חברת התכשיטים העולמית טיפאני מארה"ב מאשימה את רשת אופטיקה הלפרין ומנהליה, יעקב ודוד הלפרין, בייבוא, שיווק ופרסום של משקפיים ומשקפי שמש שאינם מתוצרתה, עליהם מתנוסס בהבלטה ושלא כדין סימן המסחר שלה TIFFANY.
בתביעה על סך 250 אלף שקל שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בתל-אביב, מציינת טיפאני כי אופטיקה הלפרין גם עושה שימוש בסימן המסחר בפרסומת לאותם משקפיים, המוצעים למכירה במחירים שנעים בין 1,800 שקל ל-4,500 שקל לזוג. לדבריה, מחיר גבוה זה עלול לחזק את הרושם כי מדובר במוצר יוקרה מקורי מתוצרת טיפאני.
לטענת טיפאני, בנוסף עושה אופטיקה הלפרין שימוש מפר נרחב בחומר פרסומי הכולל את הסימן TIFFANY - כך למשל בחנויות שונות של אופטיקה הלפרין ניצבת מראה, שעליה הוטבעו שמות מותגים שונים, ובהם הסימן TIFFANY; אופטיקה הלפרין עושה שימוש בנייר מכתבים, שעליו מודפסים סימני מסחר של חברות, שכביכול אופטיקה הלפרין הינה היבואנית הבלעדית שלהם בישראל, ובכלל זה סימן המסחר TIFFANY; באתר האינטרנט של אופטיקה הלפרין מוצג המותג TIFFANY כאחד מ"מותגי הבית".
טיפאני טוענת עוד, באמצעות עוה"ד טל בנד ומורן כ"ץ, כי באמצעי התקשורת בישראל פורסמו מספר ידיעות לצורכי יחסי ציבור מטעמה של אופטיקה הלפרין, ובמסגרתם נמסר כי אופטיקה הלפרין מפיצה כביכול את מוצריה המקוריים של טיפאני. לדברי טיפאני, "הנתבעים נהנים שלא על פי זכות שבדין מהפופולאריות והמוניטין הבינלאומי של מוצריה המקוריים בקרב הצרכנים, והלכה למעשה גוזלים את המוניטין האמור".
טיפאני מבקשת מביהמ"ש צו מניעה האוסר על הנתבעים מלשווק את המשקפיים המפרים, לרבות חומר פרסומי הנושא את סימן המסחר TIFFANY; לאסוף בתוך שלושה ימים ממתן הצו את כל המשקפיים המפרים ולהעבירם לכונסי נכסים; למסור דו"ח מפורט באישור רו"ח בנוגע לכמות המשקפיים המפרים, שאופטיקה הלפרין ייבאה ושיווקה; וכן לפצות את טיפאני בגין נזקיה. (ת.א. 1410/08).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.