אזורים: תביעת שרתון מופרכת - העברנו לניהולה 4 מלונות בהתאם להסכמים

שרתון טענה בתביעה בסך 126 מיליון שקל כי אזורים הפרה את ההסכם עימה להעברת הניהול במלונות

חברת אזורים טוענת כי לא הפרה את ההסכם עם חברת המלונאות הבינלאומית סטארווד, בעלת מותג "שרתון" העולמי והחברה-האם של שרתון העולמית, והעבירה לניהולה השוטף את המלונות שרתון מוריה באילת, ת"א וטבריה ושרתון פלאז'ה ירושלים שבבעלותה - כפי שסוכם בין הצדדים. לדבריה, תביעתה של סטארווד בעניין "אינה משקפת את מצב הדברים האמיתי ומתייחסת למציאות אחרת לחלוטין", ולסטארווד אין עילה לפיצוי.

סטארווד הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי בת"א לפיצוי בסך 126 מיליון שקל משלוש חברות בקבוצת אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין, בטענה שהפרו עימה הסכם להעביר אליה את הניהול השוטף של ארבע המלונות למשך תקופות של עד 35 שנה, תמורת דמי ניהול שנקבעו.

לטענת סטארווד, סמוך למועד ההעברה, היא קיבלה מאזורים הודעה, לפיה בנק הפועלים טוען שהעברת הניהול נוגד הסכמי הלוואה שחתם עם אזורים. זאת, לפי סטארווד, אף שאזורים הצהירה בהסכם שהתחייבויותיה אינן נוגדות התחייבויות שלה כלפי אחרים.

בכתב הגנה שהגישה כעת, טוענת אזורים כי היא עמדה בכל התחייבויותיה כלפי סטארווד, וכי תביעתה "מופרכת, חסרת תום לב, מיותרת ומהווה ניסיון מקומם להפעיל לחץ פסול על אזורים, כדי שזו תיכנע לדרישותיה וכדי לשפר לטובתה את תנאי ההתקשרות בין הצדדים".

לדברי אזורים, מדובר בתביעה שמועד הגשתה תוזמן היטב, והיא הוגשה כאשר בין אזורים לבין צד שלישי התנהלו, בידיעתה המלאה של סטארווד, מגעים מתקדמים למכירת חלק מזכויות אזורים במספר מלונות. "עצם הגשת התביעה בעיתוי הזה מטעמים זרים ופסולים לא רק שמהווה הפרה יסודית ובוטה של מערכת ההסכמית בין הצדדים וקעקוע יחסי האמון, אלא היא גרמה לאזורים נזקים כבדים ואולי אף בלתי הפיכים", טוענת אזורים.

אזורים מבהירה כי היא שומרת על זכותה להביא את ההתקשרות עם סטארווד לסיומה, אם זו לא תתעשת במהרה, ולתבוע ממנה פיצוי בגין הפרת מערכת ההסכמים ביניהן. אזורים מגדירה את סטארווד כ"עזת מצח וחסרת תום לב, הרומסת ברגל גסה כל פרקטיקת עסקים מקובלת". היא מבקשת מביהמ"ש לדחות את התביעה ולחייב את סטארווד בהוצאות לדוגמה בשל התנהלות חסרת תום לב וניצול לרעה של הליכי המשפט. (ת.א. 1163/08).