הופסקה השביתה בשיכון עובדים: העובדים יזכו לפיצויים ולפנסיה מוקדמת

על פי ההסכם, 55 עובדים ותיקים, שייצאו בקרוב לפנסיה מוקדמת, יזכו לפיצויים בגובה 145% - שהם 25% יותר ממה שנקבע בהסכם הקיבוצי

עובדי חטיבת "חרות" מקבוצת שיכון עובדים שבבעלות שרי אריסון, חזרו היום (א') לעבודה מלאה אחרי ששבתו במשך שלושה ימים במחאה על מכירתה הצפויה של פעילות החטיבה לחברת אלקטרה. ההסתדרות והנהלת החברה הגיעו להסכם הבנות באשר לתנאי הפרישה והפיצויים לעובדי החטיבה, שלפיו מרבית העובדים המאורגנים של חרות יפרשו ולא יעברו לאלקטרה.

על פי ההסכם, 55 עובדים ותיקים, שייצאו בקרוב לפנסיה מוקדמת, יזכו לפיצויים בגובה 145% - שהם 25% יותר ממה שנקבע בהסכם הקיבוצי של החברה שנחתם ב-1995. תשעה עובדים נוספים שצברו למעלה מ-27.5 שנות ותק יזכו לפיצויים בגובה 160%, ואילו 17 עובדים שייצאו באופן מיידי לפנסיה יזכו להגדלת הרכיב הפנסיוני שלהם, שיעמוד על 70% משכרם במקום 65.8% כיום.

כ-49 עובדים צעירים יותר, שלפחות חלקם יעברו לאלקטרה לתקופה זמנית, יזכו בכל מקרה בפיצויים בגובה 120% על פי ההסכם הקיבוצי, אך גם במענקים סמליים עליהם הוסכם בסוף השבוע. יצוין כי הסכם ההבנות אינו נוגע ליתר 70 עובדי חרות החתומים על חוזים אישיים, שכבר הסכימו בחלקם לעבור לאלקטרה.