העסקה הושלמה: אסם רוכשת את השליטה במטרנה מקבוצת מעברות

דיווחה היום לבורסה על השלמת העסקה, שתמורתה עומדת על 248 מיליון שקל ; אסם ומטרנה יקימו שותפות לפיתוח, ייצור, שיווק והפצה של מזון לפעוטות

קרוב לשנה לאחר החתימה על הסכם העקרונות לרכישת השליטה במטרנה (51%) מידי קבוצת מעברות על-ידי קבוצת אסם נסטלה העולמית, דיווחה היום (א') אסם לבורסה על השלמת העסקה, שתמורתה עומדת על 248 מיליון שקל.

לפי ההסכם, אסם ומטרנה יקימו שותפות שעיקרה פיתוח, ייצור, מכירה, שיווק והפצה של מזון לפעוטות. נסטלה העולמית ומטרנה אמורות להקים חברה משותפת שמטרתה לרכז את הטיפול במותג ובידע עבור הפעילות המשותפת.

אסם תשלם עבור השליטה במטרנה וכלל פעילותה, 151.5 מיליון שקל, ואילו נסטלה העולמית תשלם עבור השליטה בקניין הרוחני של מטרנה כולל ידע וזכויות במותג, 97.2 מיליון שקל.

כוונת ההסכם היא להרחיב את הפעילות הנוכחית של חברת מטרנה לתחום התזונה וה-well being לאוכלוסיות ייעודיות, כמו מזון ייעודי לאוכלוסיה מבוגרת. עוד צויין כי במסגרת ההסכם, לאסם ולנסטלה יש אופציית call לרכוש את שארית האחזקות במטרנה (49%), אופציה שתוקפה החל מ-10 שנים אחרי העסקה ועד 15 שנים.

יצויין כי פעילות מטרנה היתה עד כה הפעילות המרכזית של קבוצת מעברות וכי הצמיחה במכירות וברווחים של המותג מטרנה, בלמו חלק ניכר מהשחיקה ברווחיה של חברת מעברות ברבעון השני השנה.

מכירות המותג מטרנה רשמו ברבעון השני של השנה צמיחה של 26% והסתכמו ב-75.8 מיליון שקל, לעומת מכירות של 60.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי של מטרנה אף צמח מ-17.6% ברבעון השני 2007 שהסתכמו ב-10.6 מיליון שקל, ל-19% ברבעון השני השנה שהסתכמו ב-14.4 מיליון שקל. פעילות מטרנה הובילה למעשה את צמיחת המכירות והרווח של חברת מעברות והיוותה 57% מכלל המכירות, בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד היא היוותה 52% בלבד מהמכירות.