סין מגיבה לסערה בשווקים הפיננסים: הבנק המרכזי של סין הוריד את הריבית ב-0.27% ל-7.2%

לאחר תקופה ארוכה מצמצמת שכללה העלאות ריבית, העלאת יחס הרזרבות לבנקים וייסוף היואן, הצליח הממשל הסיני למתן את העלייה החדה באינפלציה ; בנוסף, הבנק המרכזי של סין החליט להוריד את יחס הרזרבות של הבנקים ב-1% ל-16.5%

הבנק המרכזי של סין החליט להוריד היום (ב') את הריבית ב-0.27% ל-7.2%, בתגובה לסערה בשווקים הפיננסים על רקע פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס וההחלטה של בנק אוף אמריקה לרכוש את מריל לינץ' תמורת כ-50 מיליארד דולר.

לאחר תקופה ארוכה מצמצמת שכללה העלאות ריבית, העלאת יחס הרזרבות לבנקים וייסוף היואן (המטבע הלאומי של סין), הצליח הממשל הסיני למתן את העלייה החדה באינפלציה, מה שמאפשר לו כעת לנקוט במדיניות מצמצמת.

בנוסף, הבנק המרכזי של סין החליט להוריד את יחס הרזרבות של הבנקים ב-1% ל-16.5%, לאחר חמש העלאות רצופות שהסתיימו בשיא של 17.5%. עם זאת, המלווים הגדולים בסין, ובהם בנק אוף צ'יינה , צ'יינה קונסטרקשן בנק , הבנק התעשייתי והמסחרי של סין , יהיו פטורים לעת עתה מהשינויים בריבית וביחס הרזרבות.

יעד האינפלציה של הממשל הסיני הוא 4%, כך שיכול להיות שהם מצפים להמשך התמתנות האינפלציה בגלל ההאטה הכלכלית בעולם בכלל ובארה"ב בכלל.
הבורסה בשנחאי נפלה בכ-50% מאז הגיעה לשיא באוקטובר האחרון: מדד שנחאי המשולב . הדולר נסחר כעת ביציבות ביחס למטבע הסיני על 6.837 יואן לדולר [לאתר המט"ח].