זה מופז, רבותיי

לא הוטל עליו קלון פלילי ולא נחשד בעבירה, אך עשה הרבה חטאים שאינם בלתי חוקיים

מתפקדי קדימה רשאים להטיל לקלפי פתק עם שמו של שאול מופז. מופז הוא מועמד לגיטימי אך ורק משום שהחוק אינו קובע אחרת. כלומר, אין עליו קלון פלילי ומעולם הוא לא הוחשד בעבירה על חוק כלשהו. לעומת זאת, מופז עשה הרבה חטאים שאינם בלתי חוקיים, כמו למשל, כשבהיותו רמטכ"ל הוא דירדר את הצבא לרמה הנמוכה ביותר בתולדותיו. כמו למשל, שהוא המשיך בכך גם לאחר שמונה לשר הבטחון. כמו למשל, שמלחמתו נגד תאונות הדרכים זוכה להצלחה כמו המלחמות האחרות שלו.

אבל נניח שאני מגזים. נניח שיקום מישהו ויאמר סליחה, זה לא נכון שמופז נכשל בכל מעשיו. גם אז, נדמה לי שהקוראים, וגם מצביעי קדימה, יסכימו שלעומת זאת, קשה מאוד לומר שהוא הצליח באיזה מתפקידיו. גם אם נסיר מכתפי מופז את האחריות לתיפקוד הצבא במלחמת לבנון, גם אז לא נוכל, עם כל הרצון הטוב והרע גם יחד - לומר שהוא הכין את הצבא לעמוד במלחמה. ארבע שנים כרמטכ"ל (1998-2002), ומיד שלוש שנים נוספות כשר הביטחון (2002-2005) עשו אותו ללא ספק לדמות הבטחונית הדומיננטית בשנות האלפיים. לטוב ולרע, בעיקר לרע עד הרע ביותר במלחמת לבנון השנייה.

מלחמה זו, רבותי בוחרי קדימה, פרצה חודשים מעטים לאחר שמונה השנים, בהן היה מופז הדמות הדומיננטית במערכת הביטחון, כרמטכ"ל וכשר הבטחון. למלחמה הזאת הלכה ישראל עם הצבא אותו "הכין" מופז.

לפני שאתם, אנשי קדימה, מחליטים להטיל פתק, כדאי שתזכרו גם מה מופז חושב עליכם. לאחר שהודיע על הישארותו בליכוד, הגדיר מופז את קדימה כ"התנועה הלא דמוקרטית של שרון"; היום מנסה מופז להציג עצמו כממשיך "מורשת" שרון, אבל אז הוא אמר, כי "החבירה של שרון לשורה של אנשי שמאל התומכים בהסכמי אוסלו היא מסוכנת... הם עלולים לגרור אותו למחוזות מסוכנים ביותר מבחינה מדינית וביטחונית".

תוך כמה שבועות (!) הצטרף מופז לקדימה, ועכשיו הוא מבקש מכם, חברי המפלגה, לבחור בו למנהיג תנועתכם, אותה הגדיר כ"התנועה הלא דמוקרטית והמסוכנת מבחינה בטחונית ומדינית". וזה רק על קצה המזלג כדי שלא תוכלו, אנשי קדימה, להגיד כשיהיה מאוחר מדי: לא ידענו. *