אוניברסיטאות באזור בוסטון פתחו תכניות MBA ירוקות

סטודנטים שילמדו במסגרת תכניות אלה, יוכלו על פי תחזית הביקושים, לשמש כמועמדים ראויים לתפקידי ניהול שידעו כיצד למקסם את ניצול האנרגיה, ולסייע לשלמות הסביבה כתרומה חברתית הכרחית

בשל גידול בביקוש לעובדים המודעים יותר לערכים 'ירוקים' דווח השבוע כי מספר אוניברסיטאות בעיר בוסטון וסביבתה מפתחים תכניות MBA המוגדרות כ'ירוקות'. על כך מדווח היומון בוסטון גלוב.

סטודנטים שילמדו במסגרת תכניות אלה, יוכלו על פי תחזית הביקושים, לשמש כמועמדים ראויים לתפקידי ניהול שידעו כיצד למקסם את ניצול האנרגיה, ולסייע לשלמות הסביבה, כדי להגדיל את הכנסות החברה שיעמדו בראשה.

הולך וקרב היום בו רף המינימום להתקשרות עם חברה מסויימת, הוא הוכחה לנקיטת שורה של פעולות למען הסביבה. "כל עסק משמעותי יודע כי זוהי האחריות החברתית שלו" אומר פרופ' בנג'מין גומז, ראש תכנית ה MBA באוניברסיטת ברנדייס.

התייחסות

תופעה זו משקפת את החשיבות שמייחסים בעלי המניות ומנהלי החברות לאחריות שלהם כלפי החברה. שוב אין זה גימיק יחצני, אלא ביקוש אמיתי של צרכנים הרואים בשמירה על הסביבה ערך עליון אידיאולוגי, לעתים ברמה הגובלת בפנאטיות. יצואנים ישראלים, ישכילו לארוז את מוצריהם באריזות ידידותיות לסביבה, קלות במשקל ונפח, כדי ליצור יתרון יחסי, לעומת יצואנים המנסים לשמור על רמת רווחיות, ולהשתמש באריזות זולות יותר, שאינן ידידותיות לסביבה.