3 חודשי עבודות שירות לזמר איציק קלה שהעלים 68 אלף שקל מהופעות

קלה הורשע בהעלמת הכנסות בסך 68 אלף שקל מהופעות בשנים 1999-2003 ובהגשת דו"ח כוזב למע"מ ; בנוסף נגזרו עליו 6 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 80 אלף שקל

בית משפט השלום בירושלים גזר 3 חודשי עבודות שירות על הזמר איציק קלה, שהורשע בהעלמת הכנסות בסך 68 אלף שקל מהופעות בשנים 1999-2003 ובהגשת דו"ח כוזב למע"מ. על קלה נגזרו גם 6 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 80 אלף שקל.

קלה הורשע ב-7 אירועים בהם הוציא חשבוניות על סכומים נמוכים יותר מהסכומים שקיבל בפועל וכך העלים 49 אלף שקל, וב-5 אירועים בהם קיבל תשלומים במזומן (כ-19 אלף שקל) מבלי להוציא חשבוניות ומבלי לרשום את ההכנסה בספרי הנהלת החשבונות.

השופטת אילתה זיסקינד ציינה בהכרעת הדין כי קלה יצר קשר עם עדי התביעה ותיאם איתם גרסאות. כן צוין הקושי של עדי התביעה להעיד נגד קלה, שהוגדר כ"זמר מאוד אהוד ומפורסם בקרב העדה הכורדית", עד כדי כך שהעדים שינו את גירסאותיהם במגמה להיטיב עם קלה, אף במחיר עיוות האמת.

התובע, עו"ד נדב גדליהו מפרקליטות מחוז ירושלים, דרש לגזור על קלה מאסר בפועל משום שבשנת 1987 ביצע קלה עבירה דומה, בגינה שילם לרשויות המס כופר בסך 15 אלף שקל. בנוסף, הוא הורשע בשנת 2000 באי-הגשת דו"חות במועד למס הכנסה, ומכאן שעונשים כספיים לא הרתיעו אותו מלבצע את העבירות.

הסניגור, עו"ד יוסי ארנון, ביקש להימנע מהרשעתו של קלה ולהסתפק בצו שירות לתועלת הציבור.

השופטת זיסקינד קבעה כי "מדובר ב-12 מקרים שהתרחשו ב-4 שנים ומלמדים על פעילות שיטתית, שכן לא מדובר במעידה חד-פעמית אלא בעבירות שחזרו על עצמן במשך תקופה לא מבוטלת". היא קבעה שרק לאחר שנפתחה חקירת מס הכנסה, מילא קלה טפסי הזמנת אירוע בדיעבד ובאופן פיקטיבי.

מאחר שזו מעידתו השלישית בעבירות מס סירבה השופטת להימנע מהרשעתו של קלה. היא הסתפקה בהטלת מאסר בעבודות שירות משום שסכומי ההעלמה אינם גבוהים יחסית. (ת.פ. 4071/05).